Als je in 'second life'met een andere avatar naar bed ga,is dat dan vreemd gaan tegenover je partner in 'real' life?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Games
1.4K

Het beste antwoord

Je kunt dit vergelijken met gewone cyberseks (sexueel chatten) met een ander dan je partner. En in beide gevallen is het antwoord hetzelfde: Dat ligt aan de afspraken die je met je partner hebt.

In mijn geval: ik heb een niet-monogame relatie, maar er zijn wel nog grenzen aan wat we doen met andere mensen; sommige dingen zouden kwetsend zijn voor de ander, dus daar trekken we de grens. Maar als het gaat om cyberseks: go for it, daar liggen we geen van beiden wakker van. Voor ons zijn dat geen echte handelingen met een ander, het zijn teksten en/of pixels.

De algemene richtlijn (hierboven ook al gesteld in iets andere woorden) die ik aanhoud: als je het idee hebt dat je iets voor je partner geheim moet houden, weet je zelf ook wel dat het binnen je relatie niet door de beugel kan. Kun je wel probleemloos aan je partner vertellen wat je doet, dan is het wat mij betreft per definitie geen vreemdgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dat ligt aan wat voor afspraken je met je partner daarover heeft.

Voor mij is een goede richtlijn: "Zou ik mij schamen om dit aan mijn partner te vertellen of vind ik het geen probleem als mijn partner dit weet."

Als jij je afvraagt of het vreemdgaan is, dan is het dus zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik vind het een manier van je partner belazeren.
Misschien moet je je dan toch afvragen waar je nu mee bezig bent en een stapje terug doen in de werkelijkheid.
En anders de vraag omkeren.
Zou jij het als prettig ervaren als jou partner op zo'n manier met jou om gaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Bertie;

Als mijn partner in Second Life (als zij daar al aan deed) vreemd zou gaan en zij maakte zich daar zorgen over dan was er tussen ons waarschijnlijk al iets anders fout. Mensen die Second Life zo serieus nemen hebben volgens mij een heel ander probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met je "second life" ? Dit is jou leven en daar heb je er maar één van. Dit is een stukje van jou leven waar je partner waarschijnlijk niets over weet. Ik denk dat je maar is diep moet gaan na-denken.

Hoe kan je in vredesnaam op zo vraag komen? Dan verbaas ik me hier vooral over omdat je partner hier dus niets over weet. De hoogste tijd dus om aan je partner te vertellen wat je uitvreet op het web..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verbeter me als ik het fout heb, maar second life is toch gewoon een computerspelletje.
Ik vind het dan niet eens de moeite om je daar druk over te maken. Ik kan me niet voorstellen dat je daar druk over zou maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er geen probleem mee hebben mits mijn partner wel even met mij bespreekt. Zelfde geldt voor porno.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft zelf eigenlijk al antwoord, want je geeft aan dat het twee aparte levens zijn. Niet jij, maar je avatar gaat naar bed met een andere avatar. Of je vreemd gaat is dus afhankelijk van of je avatar een relatie in Second Life heeft en of je avatar dus ten opzichte van die relatie vreemd gaat.
Vergelijk het ook eens met een andere activiteit. Stel je bijvoorbeeld voor dat je avatar zwanger is, dat hoeft toch niet te betekenen dat jij in real life ook zwanger bent? En zo is het eigenlijk met alles. Misschien ben jij in Second Life wel gemeen, rijk, zakelijk, lelijk en interessant voor andere mensen, terwijl in real life mensen jou juist aardig, gevoelig, knap, maar toch ook een grijze huismuis vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha. Nee hoor.
Je kan in second life toch gewoon lekker met je partner achter de PC gaan zitten, en dan met de andere avatar frummelen? Dat is allemaal compleet digfitaal en de man of vrouw van 8 of 55 die aan de andere kant zit is ook gewoon aan het gamen toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe beleef je beide zaken?