Is een game downloaden via Steam betrouwbaar?

ik wil graag een spel (Orcs must die) downloaden, alleen is dit betrouwbaar als ik dit via steam doe? ik ben niet bekend met het downloaden en online betalen voor games, en koop ze normaal op een schijfje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
15.9K
Ritsuka
12 jaar geleden
Steam is een super systeem

Het beste antwoord

ik denk het wel
je krijg van elke aankoop een mail met al de gegevens
je account online daar houden ze ook bij wat je koopt en dat wordt heel goed bewaard in backups
dus mocht je de software er weer afhalen dan kun je het opnieuw downloaden
en mocht het bij hen fout gaan dan herstellen ze dat weer
ik weet alleen even niet hoe vaak je een game gratis opnieuw mag downloaden
misschien zit daar een max aan en dat je later dan een klein bedrag voor extra moet betalen als je het te vaak er af en op zet
maar kijk de voorwaarden daar even op na

maar het is redelijk veilig
stel maar eens voor dat je cd beschadigt
dat probleem heb je niet
tenzij iemand je account steelt
capthavoc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik vind steam de veiligste en gemakkelijkste manier om games te kopen. Steam is ook vaak goedkoper dan in de winkel.

Steam is een tamelijk grote verdeler op het internet van games, dus mag je toch verwachten dat ze veilig zijn. Ook is het gemakkelijk omdat je met Paysafe kan betalen, want moest het dan ooit fout lopen (kan altijd, kijk naar Sony en Microsoft) ben je niets van je kredietkaart-nummers kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is helemaal geen probleem hoor, ik werk zelf al jaren met Steam en nog nooit problemen gehad :)
En verder heb k nog nooit iets slecht over hun gehoord.
Dus gewoon doen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben persoonlijk geen fan van Steam (niet zo zeer om rationele redenen overigens) maar wat betreft online betalen en vervolgens je spel downloaden en installeren werkt prima. Niet alle aanbieders gebruiken Steam maar de meeste hebben tegenwoordig wel een manier om online het spel te kopen. Het heeft voordelen en nadelen. Hoewel ik het wat jammer vin om niet de fysieke schijven in handen te krijgen vind ik het wel fijn om direct te kunnen downloaden en installeren.

Wel zorgen dat je de aanwijzingen goed leest en opvolgt en de juiste (echte!) informatie invult. Als er iets misgaat kunnen ze je heel moeilijk helpen wanneer je ingevuld hebt dat je D3adly D3adly of Fred the Dread heet en in Zergtopia woont. (Het zal je verbazen hoeveel mensen dit soort kleinigheidjes over het hoofd zien.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steam is 100% betrouwbaar. Zowat alle gamedevelopers maken er gebruik van en het wordt gerund door Valve. Het is wel aan te raden om geen creditcard te gebruiken i.v.m. hackers, maar iDeal werkt uitstekend.