Wanneer herkent mijn PlayStation een externe harde schijf om films af te spelen?

Ik heb mijn externe harde schijf gekoppeld aan mijn ps3 met een USB kabel. Ik kan in het PlayStation menu niks vinden hoe ik bestanden kan openen of dat die ook maar iets van de externe harde schijf vindt! Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij hem wel vindt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (2)

Je schijf is waarschijnlijk NTFS geformatteerd terwijl je PS3 alleen FAT32 accepteert. Formatteren in FAT32 is dus de oplossing. (wel eerst alles veiligstellen voordat je format)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt.
Suc6
Je harde schijf moet Geformatteerd zijn in het FAT32* formaat, dan pas kun je het gebruiken op je PS3. Wanneer je dit hebt gedaan, kun je het via de usb kabel aansluiten op de PS3 en dan naar de Videomenu gaan en je zult het daar zien verschijnen. Om in je harde schijf te gaan 'browsen' (als je meerdere mappen hebt) ga je naar je Harddisk icoon en klik op je 'driehoekje', dan krijg je een menu waar je dit kunt doen.

Overigens kun je niet alle videoformaten afspelen. Hieronder is een lijstje van de officieel ondersteunde videoformaten die de PS3 kan afspelen vanuit een USB apparaat/Harde schijf:

Memory Stick Video Format:

MPEG-4 SP (AAC LC)
-H.264/MPEG-4 AVC Main Profile (AAC LC)

.MP4 file format:

-H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)
MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2)
-MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM)
-MPEG-2 TS (MPEG2 Audio Layer 2)

.AVI:

-Motion JPEG (Linear PCM)
-Motion JPEG (μ-Law)
-AVCHD (.m2ts)

* FAT32 ondersteund geen bestandsoverdracht groter dan 4GB. Dus hier moet je ook op letten!