Ik kan de sims 1 niet installeren op mijn Windows 7 laptop, weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Als ik het probeer te installeren, gaat het fout. Het gaat om een Windows 7 laptop. Aan het eind van de installatie geeft hij aan dat er een componentenfout (ofzoiets) is.. Ik heb het al meerdere malen geprobeerd maar ik krijg de hele tijd dezelfde foutmelding.

PLEASE HELP ME.. Ik wil zo graag weer lekker oldskool The Sims spelen ... haha

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
5.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt spellen die te zwaar zijn voor je pc, maar ook spellen die te licht( te oud ) zijn om op je pc te draaien.
Ik probeerde een jaar geleden ook mijn games erop te zette uit 2000/2001 maar dat kon gewoon niet meer. toen heb ik ze weggegooid
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Voordat ik vanalles ga neerschrijven hier, wil ik graag het volgende weten: 1. Heb je een legale versie van de sims.
2. Heb je al geprobeerd als administrator te installeren.
3. Heb je al geprobeerd de compatibiliteitsmodus van het spel op windows xp te zetten.
4. Heb je het spel al geprobeerd te installeren vanuit de windows veilige modus.
5. Heb je uitbreidingen van het spel, en zo ja welke? Ik hoop van je te horen want misschien kan ik helpen.

Antwoorden (4)

Misschien is het een 32- bits versie en je computer 64- bits.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, dus het kan helemaal niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
32 bits versies van software op een 64 bits OS werkt gewoon. 64 bits games(of 64bits versies) zijn volgens mij uitzonderlijk.
Helaas kan je de sims 1 niet op een windows 7 computer/laptop. Wel op windows XP en oudere windows versies. Toen het spel uitkwam was er nog geen windows 7.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan 2 dingen doen:

1: Ga in de 'map' van de cd en zoek naar setup -> rechtermuisknop -> Als administrator uitvoeren

of
2: Ga in de 'map' van de cd en zoek naar setup -> rechtermuisknop -> eigenschappen -> tabblad Compatibiliteit -> "Dit programma uitvoeren in een compatibiliteitsmodus voor" aanvinken en dan kiezen voor Windows 2000
12 jaar geleden
SIMS 3 deel 1 kan je normaal gesproken installeren op WINDOWS XP / VISTA en WIN7.
Kan afhankelijk zijn van de interne geheugen of videokaart die misschien te weinig capaciteiten heeft.
Een laptop is vaak wat gevoeliger als een gewone PC, probeer de game eens te installeren bij iemand met een PC.
Als je hem daar ook niet op kan installeren ligt het aan de software, zoniet dan heeft je laptop een tekort om deze game te kunnen spelen.

De oudste versie Sims 1 deel 1 draait alleen op maximaal Windows XP, veel mensen denken bij deel 1 aan de oudste Sims.