Waarom heeft xbox af en toe spellen die playstation 3 niet heeft en ook andersom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (4)

Microsoft en Sony zijn natuurlijk grote concurrenten, en die moeten proberen zo veel mogelijk klanten te krijgen. Om klanten te krijgen, proberen ze mensen te lokken met exclussieve games. Het kan ook zijn dat de gamedesigners het niet eens zijn met de contract die bv. Microsoft heeft opgesteld, en daarom alleen voor ps3 uitbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze bepaalde spellen exclusief willen houden voor de gebruikers. Zo heb je bijvoorbeeld Halo die alleen voor de xbox is, en Killzone voor de PS3. Stel dat de PS3 ook met Halo uitkomt, dan bestaat er een kans dat Xbox gamers over gaan stappen. En andersom werkt dat dus ook zo.

Los daarvan hebben Microsoft en Sony langdurige contract en met spel ontwikkelaars. En hebben ze de exclusieve rechten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit wordt gedaan om er voor te zorgen dat mensen ofwel de Xbox 360 ofwel de PS3 gaan kopen. Microsoft en Sony zijn concurrenten en proberen hun systeem zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Dit gebeurt door exclusieve games die ze zelf maken of door een externe studio worden gemaakt waarmee ze speciale afspraken gemaakt hebben. Hiernaast worden er door externe studios ook speciale voorrechten uitgegeven zoals eerder toegang tot bepaalde content of zelfs exclusieve content voor een bepaald systeem. Sony en Microsoft betalen hier veel geld voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gamers kopen een console voor de exclusives, dus bijvoorbeeld Gran Turismo 5 voor de PS3 en Gears of War en Halo voor de xbox. Het is om mensen over te halen om een console te kopen.