Vroeger ('80) was er een computerspel Pirates. Het was een textverhaal, waar je het verhaal kon beïnvloeden door keuzes te maken. Bestaat die nog?

Je kon bijvoorbeeld een keuze maken uit spullen die je mee kon nemen op reis. Later bleek je die spullen nodig te hebben. Bijvoorbeeld een fles rum om een piraat om te kopen, een lantaarn om uit een grot te ontsnappen etc. Het was net een interactief boek. Het stond op de computer van de Leidse universiteit rond 1980.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (1)

Het spel dat jij bedoelt werd ontworpen door Sid Meier. Het was een DOS spel. Met een beetje zoekwerk kwam ik erachter dat het tegenwoordig verkrijgbaar is als App voor de smartphone. http://toucharcade.com/2011/07/20/pirates-review/