Kun je op het internet nog ergens Pingu/Pingo(?) en/of Boulderdash spelen?

Pingu/Pingo was een computerspel op zo'n grote kast die vroeger in de snackbar stond waar ik werkte. Dan moest je ijsblokken verschuiven. En Boulderdash hadden we op een van onze eerste spelcomputers (Commodore 64?). Dat was met rotsblokken die je moest verschuiven om je uit een veld te kunnen werken, en in latere levels met bewegende vlindertjes die je dan aanvielen, etc.

Kun je deze spellen nog ergens online spelen?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel geen remakes, maar de originele versies.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
1K

Het beste antwoord

Jazeker. Via emulators kun je op je pc een C64 nabootsen, maar er zijn ook veel spellen omgebouwd zodat ze rechtstreeks op je pc te spelen zijn. Volg de link voor Boulder Dash en veel meer!

Overigens levert zoeken op retro gaming ook veel leuks op. Op oude spellen zit vaak geen copyright en ze zijn naar huidige standaarden ontzettend klein waardoor je ze gemakkelijk gratis kunt downloaden en spelen.

Veel plezier!