Waarom is de eerste klik bij mijnenveger nooit een bom? Is dat puur toeval, of maakt het spel de puzzel na aanleiding van je eerste klik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeievraag!

Antwoorden (5)

Dat klopt niet want ook op je eerste klik kan je al een bom hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is puur toeval, want bij de eerste klik kun je al een bom raken. Het is natuurlijk wel zo dat je meer kans hebt op een leeg vak dan een bom bij de eerste klik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn meer vakjes zonder dan met bom. Dus de kans is groter dat je op een leeg vakje klikt. Maar ik heb vaak genoeg ook meteen de bom aangeklikt, dus het is toeval
12 jaar geleden
Dat is expres zo gemaakt, dus je eerste veld is inderdaad nooit een bom. Pas dan wordt het veld echt gevuld.

Toegevoegd na 6 minuten:
Volgens de onderstaande link werkt het alsvolgt: bij een nieuw spel wordt alles berekend. Als je dan toevallig met je eerste klik op een mijn stapt, dan wordt die snel naar de linkerbovenhoek verplaatst. Als die al bezet is, dan wordt de plek direct rechts daarvan geprobeerd, net zolang totdat er een vrije plek gevonden is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puur toeval, ze kunnen nooit hun spel aanpassen op jou eerste klik.