Een leuk Pc-spel voor een kereltje van 9?

Wie weet er leuke Pc-spellen voor een kereltje van 9? Het leukste vindt-ie zoiets als Machinarium, of spelletjes die technisch inzicht vereisen. Het moet wel een beetje onschuldig zijn natuurlijk. Hij vindt spelletjes van Zylom niet leuk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
1.4K

Antwoorden (8)

Sims daar heb je technisch inzicht voor nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
minecraft en dan peaceful zonder zombie's en etc is hartstikke leuk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na Machinarium zijn inderdaad alle spelletjes saai :| Ik lees de antwoorden daarom met belangstelling met je mee :)

Vroeger vond ik The Incredible Machine, Lemmings en King's Quest enorm leuk. Als je zoontje niet zoveel om graphics geeft, zijn die spellen misschien nog wel erg leuk om te spelen. Met het programmaatje DOS-box zijn ze ook op nieuwe PC's te spelen.

Van de nieuwere spellen vindt hij wellicht Angry Birds (gratis te spelen via Google Chrome) en Plants vs. Zombies ook wel erg leuk. Die laatste klinkt eng, maar is nog erg onschuldig.

World of Goo is ook geweldig: bouwwerken maken van kleverige bolletjes - maar dat dekt de lading niet. Heel goed te begrijpen voor een negenjarige en goed voor weken speelplezier.

Ook bijzonder en online te spelen zijn de Grow-spelletjes: http://games.surfplaza.be/online-games-grow.html Goed voor uren puzzelwerk.

En tenslotte, van dezelfde makers als Machinarium is er ook nog Samorost. Maar aangezien het een voorganger is van Machinarium is het wél leuk om te spelen, maar toch iets minder bijzonder.

Ik hoop dat je hiertussen iets kan vinden dat je zoontje leuk vindt! En mocht me nog iets de binnen schieten dan plaats ik het hier wel.

Toegevoegd na 13 minuten:
Oh, ik heb nog even gezocht op "games like machinarium" en vond de volgende titels:

* Little Wheel - http://www.fastgames.com/littlewheel.html
* Alchemia - http://www.alchemiagame.com/
* Haluz - http://www.haluz.eu/
* Haluz 2 - http://www.haluz2.net/
* The black forest - http://pixelate.de/games/the-black-forest/

Deze ken ik allemaal niet, dus ik kan niet zeggen of ze voor een negenjarige geschikt zijn, maar ik ga ze zeker zelf ook proberen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Freddi Fish!
Dan ben je een geel visje met een groen vissevriendje en dan moet je zoektochten doen door op verschillende dingen in de omgeving te klikken. Wauw, wat ben ik verslaafd geweest aan die spellen!

Toegevoegd na 1 uur:
De spellen van Freddi Fish zijn overigens gewoon in het Nederlands verkijgbaar! Dus maak je geen zorgen over het Engels. Op het filmpje kan je zien hoe het is :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ik vroeger ook wat was dat spel grappig
probeer "Age of Mythology". je zult hem wel moeten helpen met het engels in het spel, maar het vergt enorm veel strategie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou ik ken wel een leuk spelletje en ik ben ook negen
spele.nl een leuk,cool,technisch spel en het heet planten tegen zombies (je krijgt er geen nacht merries van)

van svg03
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rollercoaster Tycoon, Zoo tycoon, the Sims, Worms
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Empire Earth, Rome: Total War en Settlers. Er wordt wel in gevochten, maar in de vorm van veldslagen. Vooral Empire Earth 2 is een aanrader.

Toegevoegd na 51 seconden:
Ik speelde deze spellen ongeveer toen ik 9 was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ik ook erg leuke spellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik speel trouwens nog steeds wel is, maar dan samen met een vriend op multiplayer. kun je lachen ;)