Ondersteund Flight Simulator X ook Quad core processors?

Ik heb een Dell met een Intel i5 520 met Flight simulator X daarop geinstalleerd. Als ik op Flight Simulator X op bijvoorbeeld Schiphol aanvlieg dan begint het beeldscherm te haperen, waarschijnlijk omdat die dan veel moet inladen. Het spel is gemaakt toen er nog Windows XP was en ik vraag me dus af of Flight Simulator X wel TurboBoost en quadcore processors ondersteund, want je zou wel zeggen dat die met turbo boost niet hoeft te haperen aangezien het spel is gemaakt in de tijd dat alles wat trager was. Wel moet ik zeggen dat ik een uitbreidingspakket heb voor schiphol dus het zou ook daar aan kunnen liggen. Kan ik het misschien instellen dat die Quadcore en turboboost ondersteund?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (2)

Ik denk dat dit eerder aan je videokaart ligt dan aan je processor (bij XP waren er ook al quadcores) als je videokaart niet snel genoeg is blijft hij ook haperen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een ATI Mobility Radeon HD5650 met 1 GB ligt het daaraan denk je ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja of misschien ook aan je werkgeheugen, het kan ook nog zijn dat je wel een goede videokaart hebt maar dat er net 1 dingetje niet goed aan is (heb ik ook gehad).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke thnx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt inderdaad wat Roland zegt. Ik heb dit probleem ook gehad en dit ligt volgens mij niet aan je videokaart en processor maar aan het werkgeheugen. 1 GB is ook niet zoveel veel. Ik raad je aan om er een paar GB erbij toe te voegen.
Een intel i5 is een dual core processor dus het zou niet moeten kunnen dat je quad core kan instellen.
Probeer de driver van je grafische kaart te updaten, ik kreeg bijna dubbele zo hoge framerate nadat ik mijn videokaart zn divers had geupdate, en dat pas na één jaar! Je kan updates voor je driver downloaden op de site van de producent, dus bijvoorbeeld ATI of nVidia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik heb een dell en ik heb inderdaad een keer gezien bij drivers en downloads maar ik wist niet goed wat ik er mee moest want ik krijg ook soms automatische updates. Verder ben ik ook een iMac gewend en volgens mij krijg ik alle updates daar ook automatisch, maar dat weet ik niet zeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok ik kan je er wel mee helpen. Wat voor een grafische kaart heb je? Dus welk type?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met hyperthreading kan je een dualcore als quad core laten werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat klopt maar of je ingame prestaties zullen verbeteren... Ik betwijfel het
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
i5 kan zowel dual als quad core zijn: http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_i5 Niet dat ik denk dat dat het probleem is trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dus een intel i5 520 met als videokaart een ATI radeon HD 5650