Kent iemand een spel waarbij je een team kunt aansturen? Ik bedoel iets zoals de Sims maar dan met veel meer actie en avontuur.

Ik zoek een spel voor de PC (niet online) waarbij je zoals in de Sims zeg maar meerdere poppetjes kunt aansturen, maar dan met veel meer actie dan in de Sims.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
1K

Antwoorden (7)

Red alert misschien? Maar dat is wel met gevechtsmannetjes en tanks etc. Wel een aanrader!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn best wel een hoop van dit soort spellen op de markt: Age of Empires, de Anno-serie (Anno 1503, 1702, etc).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kom je inderdaad uit bij de RTS games, ook het Strategy genre genoemd. Hierbij is het de bedoeling door grondstoffen te verzamelen gebouwen te bouwen, bevolking te kweken en troepen te trainen tegenstanders te verslaan. Hierbij komt wat tactisch inzicht kijken, maar erg moeilijk is het niet. Kijk eens naar:

- Empire Earth, Age of Empires (vergelijkbaar),
- Spore (wat creatiever en het creëren van wezens mag je zelf doen),
- De Total War serie (beperkt zich per deel vaak tot één tijdsperiode zoals Napoleon of de Middeleeuwen),
- Warcraft (niet World of Warcraft, het zijn wat oudere games, maar in principe wel leuk)

Succes. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook Starcraft hoort nog in het rijtje RTS-games thuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sowieso + 1 voor starcraft
Hallo wars
command and conquer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
empire earth, command and conquer, red alert, rome total war, de sims middeleeuwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zelf ben verslaaft aan medieval total war, maar dit is een spel waarbij je een land bent die je wilt uitbreiden.
Voor jou lijkt mij de sims middeleeuwen perfect. Hierbij moet je sims aansturen maar is veel spannender en met meer actie ( je moet ook vechten enzo)