Wat is het verschil tussen gta IV en GTA IV: Episodes From Liberty City?

En welke raden jullie mij aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
2K

Antwoorden (3)

ik heb zelf ook de 2 episodes je hebt: GTA Ballad of Gay Tony (de nieuwste&leukste) en dan heb je natuurlijk nog gewoon GTA IV en als laatste heb je nog GTA Lost and Damned (de oudste)

Ballad of gay tony heeft de beste graphics en gameplay dan komt IV en als laatste heeft Lost and damned de slechtste graphics.

:de verschil is dus dat je nog twee extra episodes krijgt en in die twee episodes kom je ook soms personages tegen uit de andere episodes, heel erg leuk ;-)

PS: alle 3 episodes hebben ook een multiplayer mode

Toegevoegd na 6 minuten:
ik raad je de full episodes aan, je hebt echt UREN meer plezier dan alleen GTA IV, veel leuker als je ook Ballad of gay tony hebt, de Lost and Damned is trouwens heel erg slecht gemaakt... geen humor, nauwelijks een verhaallijn echt slecht...

maar GTA TBoGT is wel een echte aanrader om die extra te hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uh Gta IV is de oudste
Gta lost is een uitbreiding en tbogt is ook een uitbreiding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
... dat zei ik ook, ja toch?
GTA 4 is het grote verhaal, The Stories zijn twee verhalen die vanuit andere personen worden verteld over het grote verhaal. Eerst IV spelen dan de andere, anders snap je niks van het verhaal ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GTA 4 is de eerste game. Daarna kwamen aanvankelijk voor Xbox 360 en PS3 de uitbreidingen The Lost and Damned en The Ballad of Gay Tony uit, die later ook naar de PC zijn gebracht. Die laatste twee zijn eigenlijk twee nieuwe verhalen in dezelfde omgeving als de eerste game, gewoon uitbreidingen dus.
Persoonlijk vind ik The Ballad of Gay Tony verreweg het leukst. GTA 4 zelf heeft een goede verhaallijn, die TBoGT ook heeft. Het verschil is dat in de tweede er meer mogelijkheden zijn om je tijd aan te besteden. Bovendien zijn er extra (leukere) voertuigen beschikbaar en zijn alle missies wat meer filmactie-achtig, wat meer grote explosies en achtervolgingen. Dit maakt het leuker om te spelen.
The Lost and Damned is ronduit saai. Het is een slap verhaal zonder grote actie. Het voelt erg langdradig om te spelen. Het is leuk als je de andere twee gehad hebt en je nog wat nieuws wilt doen.
Persoonlijk zou ik de Complete Edition kopen, of hoe 'ie ook precies heet. Dan heb je alle drie de games in één bundel. Je kan ze natuurlijk ook los van elkaar kopen.