Bestaat er een computergame die je traint in het auto rijden?

Het lijkt mij een goede voor 'serious gaming': een computerspel dat vast een aantal vaardigheden traint die je nodig hebt om auto te leren rijden, of die je traint in je theorie. Bestaat er zoiets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
21.4K

Het beste antwoord

Nee, een dergelijk spel bestaat helaas niet. Je hebt natuurlijk wel racegames met een stuur, pedalen en versnellingsbak, maar die zijn altijd gericht op het racen en komen ook niet echt overeen met het rijden in een echte auto.

De ANWB heeft overigens wel iets wat lijkt op wat je bedoelt: de rijsimulator! Hier is een golf nagebouwd die voor een groot scherm staat. De handelingen die je in de auto uitvoert zijn echt zoals je ze in de auto ook moet doen en je virtuele omgeving reageert zoals die dat ook in het echt zou doen.

Ze gebruiken deze om mensen te trainen die rij-angst hebben, maar de simulator wordt ook gebruikt om de effecten op rijvaardigheid t.g.v. alcohol, drugs, slapeloosheid enz. te onderzoeken.

In het filmpje zie je ongeveer hoe het werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

1 Woord: GTA.

Nee, even serieus. Er zijn volgens mij geen echte 'rijsimulators' voor thuis. Alleen racespellen zoals N4S, Grand tourismo etc. etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
GTA en racespellen geven niet echt het goede voorbeeld hoe het auto rijden in het echt hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Results (0)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, we found no results for rijles, Moolkeesje!
Ik denk dat dit wel moet bestaan. Maar ik weet niet welk spel het is. Volgens mij kan het met een Playstation 3 en (citaat) "Logitech G27 Racing Wheel: racewiel met forcefeedback
Ben jij een echte autosportliefhebber? Een echte racegame-fanaat? Dan is uw pc of PlayStation 3 niet compleet zonder het Logitech G27 Racing Wheel. Zo geef je een nieuwe dimensie van realisme aan je favoriete racegames. Met een 900 graden draaibaar stuur, een pook met zes versnellingen en metalen gas-, rem- en koppelingpedalen zou je haast vergeten dat je niet echt zelf in de auto zit."

Maar ik weet niet of er echt realistische games zijn. Ik denk vooral race games, dus waarschijnlijk geen stoplichten en overstekende mensen ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat een vaardigheidsspelletje waarbij men leert (in)parkeren. Gewoon een simpel spelletje, zonder toeters en bellen. Moet te vinden zijn. Dacht dat in titel iets stond van "Parking". Wellicht komt iemand anders op de titel?

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk eens bij "Car Parking games".

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Test drive unlimeted geweldig spel je kan racen maar ook gewoon een rondje rijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dit bestaat. Het heet 3D-Rijsimulator.

Ik zie dat wanneer ik naar de bron zoek, ik de Nederlandse versie totaal niet meer kan vinden. De Duitse versie wel.

Toegevoegd na 9 minuten:
Als je op Youtube naar 3d fahrshule zoekt dan vind je wel wat filmpjes van dit spel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja er zijn een paar rijsimulators waarin je kan auto rijden en de computer kijkt wat je fout doet.
Hier een paar rij simulators die ik vroeger ook gebruikt heb. Ze zijn niet echt geweldig maar ook niet heel erg slecht.

- 3D Driving School
- 3D Driving Instructor ( City Car Driving )
- 3D Driving Simulator 2009.

3D Driving School en Instructor vind ik het beste om te leren. Zie bron voor de websites. Ze zijn helaas niet gratis maar je hebt wel een demo ervan als je ze wil testen.
Je kan op youtube ook zoeken om te kijken hoe de simulators er uit zien.