Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen een PlayStation 3 en een XBox 360

Ik wil eigenlijk een van die 2 kopen maar ik heb geen flauw idee welke.

Kan iemand mij bijv van elke console 3 + en - punten noemen?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik wil dus niet weten wat beter is ik wil de plus en minpunten weten zodat ik kan vergelijken wat het beste voor mij is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
1.9K

Het beste antwoord

Zoals door meerde voor mij al gezegt:
Ps3 +
1. Gratis internet
2. Blu-ray speler
3. Héél mooi beeld, ik heb bijde en je ziet toch dat de ps3 veel mooier beeld heeft dan/als een Xbox 360

Ps3 -
1. Kleine controler (groot nadeel voor mensen met grote handen)
2. Hoog energy verbruik
3. Zeer verslavend

Xbox +
1. Grote(re) controler
2. (iets)Goedkoper

Xbox -

1. Maakt heel veel herrie!
2. Heel erg kras en bewegings gevoelig, als je hem verkeerd neer zet maakt hij krassen in je cd's
3. Betaald internet
4. Je moet speciale punten kopen om iets te kunnen kopen online zoals uitbreidings pakketten
5. RRD! Red ring of death, hij raakt snel oververhit, als dit gebeurd krijg je de RRD en moet je een nieuwe kopen of zelf repareren. Dit doe je door een nieuwe ventilator te instaleren en op bepaalde plekken schroeven in je xbox te draaien.
Zelf nooit gedaan, schijnt vrij moeilijk te zijn.

Hoop dat ik je hiermee voldoende heb geinformeerd, zo niet, laat het even weten ;)
Gr ferdinand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bij de Xbox moet je voor online gaan betalen en bij de PS3 niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het internet op de ps is gratis xbox niet
En de ps is leuker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PS3 heeft bluray speler, de 360 niet... De 360 controller gaat langer mee en het nieuwe kinect is erg mooi concept... De 360 live pmgeving kost geld maar is daarom wel veel stabieler en meer serieus is om te spelen. Bij de Xbox is het mediacenter concept beter dat is feitelijk bewezen en zegt ook Sony zelf. Maar goed, het aanbod van games is anders en ik denk dat jij daar de keuze moet maken welke console je neemt. De consoles zijn erg aan elkaar gewaagt namelijk, de antwoorden die je dus zal krijgen zijn over het algemeen niet echt neutraal...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grootste voordeel van een PS3 vind ik dat het gratis online heeft. Nog een voordeel van een PS3 is is dat het blu-ray heeft. Als je een slechte tv hebt heb je daar alleen niet zoveel aan. De controller van een xbox is daarintegen wel fijner dan de die van de PS3, hij pakt lekkerder. Ook heb je bij een xbox in mijn opzicht leukere spellen die je niet op een PS3 kan spelen (Gears Of War, Halo, Bioshock).

Zelf heb ik een xbox maar ik wou dat ik een PS3 had.
Bij een xbox moet je alles apart erbij kopen blijf je maar betalen. Bij een PS3 koop je het 1x en je hebt het.

Kijk ook niet teveel naar al die poespas die er allemaal bij zit, dat ga je toch niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een playstation zoals de meeste mensen in nederland hebben denk ik. Ik vind bij nader inzien de xbox alleen wrl beter en fijner. Hij heeft namelijk fijnere controllers, een beter (maar wel betaald) netwerk en je hebt geen hackers. Zoals jullie allemaal wel zullen weten is de ps3 gehackt, hierdoor zijn er bij veel spellen hackers online, dit probleem heb je niet bij xbox. Ik ga zelf mij ps3 ook verkopen en een xbox kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ps3 is hd
Ps3 heeft onboard wifi
Ps3 heeft de logische sticklayout
Ps3 heeft de standaard laptop harde schijf die je nakkelijk kan vervangen(met een ssd)
Ps3 heeft de betere disc drive
Ps3 heeft geen "powerbrick"
Ps3 heeft geen rrod
Ps3 heeft killzone en gran turismo
Succes met je keuze ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Ps3 heeft gran turismo en killzone'. Xbox heeft Gears of War, HALO±, Bioshock en nu komt er ook nog Bulletstorm.