Ik heb een probleem met Battlefield: Bad Company 2 (Vietnam). Als ik in de multiplayer aan het spelen ben, freezet de game vaak.

De freezes gebeuren alleen in multiplayer. Het scherm blijft dan staan en het geluid blijft hangen (tik in een plaat effect voor de oude garde). Soms krijg ik er een BSOD bij. Het enige dat kan is mn pc rebooten, verder werkt er niks meer. Het heeft wel iets met mijn videokaart te maken volgens mij (ATI 3870x2), er zijn meer mensen die daar problemen mee hebben. Verder voldoet mn pc aan de specs. Ik heb heel wat forums afgespeurd, maar geen resultaat. Heeft iemand enig idee hoe dit te fixen of dat DICE met een patch bezig is?
Ohja, het probleem doet zich bijna altijd na ongeveer 45 minuten voor.
Alvast bedankt.

Toegevoegd na 12 minuten:
edit: probleem is alleen in multiplayer, singleplayer draait probleemloos. Videokaart wordt ook niet belachelijk warm.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Kan je de temperatuur van je graph kaart monitoren en zo ja, doe dat eens. De meeste kaarten gaan qua temp over de top, een extra koeling of firmware upgrade kan evenwel uitsluitsel bieden. Je kan ook kiezen voor een lagere resolutie of kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer de nieuwe drivers van je videokaart te downloaden. Dit wilt nog wel eens helpen tegen het bevriezen van je scherm. Ook brengen makers van de games regelmatig patches uit, welke er voor zorgen dat dit soort "bugges" niet meer voor komen. Ik had dit bij CoD - Black Ops. Ondertussen heb ik mijn videodriver geupdate en is er ook nog eens een patch uitgekomen en heb ik er eigenlijk geen problemen meer mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Installeren deinstalleren, de firewall settings controleren, heb je wel goed internet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Internet is prima. Herinstallatie al gedaan, firewall settings zijn ook prima. Het schijnt met mn geluidskaart te maken te hebben. Ga er van de week een nieuwe in plaatsen. Heeft bij meerdere mensen geholpen, dus ik ga dat maar proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja dat kan natuurlijk ook.