waarom kan je met de sims niet roken?

Ik ben een fanatieke sims speler en ik heb me altijd afgevraagd waarom je met de sims nooit kan roken van sigaretten. Ik had misschien zelf een idee van omdat het slecht is voor kinderen en ze worden aangestoken hierdoor. MAAR, je kan wel drankjes drinken met alcohol. Dit steekt kinderen die dit spelen toch ook aan om te beginnen met drinken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
2.3K

Het beste antwoord

De reden is waarschijnlijk omdat het spel voor 12 jaar en ouder is. Dat er alcohol wordt geschonken in de sims is volgens mij niet echt nadrukkelijk. Het kan toch van alles zijn.

Toch klopt je stelling niet dat het niet kan. Je kunt de sims modden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Verder staat het spel bol van Amerikaanse nep preutsheid. Roken ging ze net iets te ver kennelijk. ik zou het als niet rokende ouder ook niet goed vinden als dit er in zat, maar ik wilde je de link niet onthouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit vind ik een goede vraag. Je kan je Sims wel sexuele handelingen laten verrichten, laten stelen en zelfs laten slaan en haatzaaien. Waarom de Sims dit heeft gedaan, vraag ik mij dan af. Zoals 'som' al zegt kan dit te maken hebben met de wetgeving in Amerika, maar dan zouden sexuele handelingen toch ook niet kunnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het amerikaanse game wetgeving laat dat dus niet toe.
Sims zullen nooit roken, alcohol drinken, en geen naaktheid, anders mag de game niet op de markt komen daar,of een heleboel werk met rechters.
en het andere punt, optie voor censuur zou de game ook naar 18+ brengen...

gevonden op een forum en die had niet de juist link er bij staan helaas. maar de forum voeg ik toe, dan kan je zelf ook nalezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk omdat het niet goed voor je is, je longen blablabla. Van de drankjes met alcohol, kleine kinderen kun je bijwijzevan nog zeggen dat bier appelsap is zeg maar. Conclusie: het is niet goed voor je.