Waar kan ik meer informatie over helder ruiken vinden

Mijn vriendin heeft een ( zeer) sterk ontwikkeld reuk orgaan en weet zich geen raad met alles wat ze ruikt. Een voorbeeld is dat ze al bij de voordeur ruikt dat iemand op de 2 verdieping heeft overgegeven.Voor onze hond overleed zei ze al dat ze en andere geur kon waarnemen Soms wordt ze letterlijk misselijk van alle indrukken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K
Kimath
13 jaar geleden
Heeft ze verder ook last van andere dingen? Ik heb Asperger, en 1 van de kenmerken daarvan (en andere autistische stoornissen) is een overgevoeligheid voor indrukken. Bij mij is dat geur en geluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helderruikend wordt meestal gebruikt als term voor een paranormale manier van ruiken. Iemand die geuren ruikt die niet aanwezig zijn in die ruimte, en daardoor weet wat er elders gebeurt of wat er in de toekomst gebeurt. Vergelijkbaar met helderziend, waarbij iemand niet gewoon extreem goede ogen heeft, maar dingen ziet van een andere plaats of tijd.
Is dat wat je bedoelt, of heeft zij gewoon een extreem goede neus?

Het beste antwoord

Helderruiken is volledig vergelijkbaar met helderzien, en veroorzaakt een hoop narigheid als je het mechanisme niet onder controle hebt, niet kunt afsluiten, en van alles en nog wat binnenkrijgt waar je niets mee kunt.
Er zijn technieken om die stroom van informatie tegen te houden, chacra's dicht(er)zetten, er zijn allerlei oefeningen om jezelf te "beschermen", goed geaard zijn scheelt al. Er zijn opleidingen om met chacra's te leren werken, wellicht kan een reading meer duidelijkheid geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je.
Ik probeer alleen te begrijpen wat maakt dat iemand anders me dan weer een minnetje gaf....

Andere antwoorden (6)

Dat bestaat niet. Het is wel mogelijk dat het reukvermogen minder word of verdwijnt. Als je werkelijk meent geuren waar te nemen die er niet zijn heb je waarschijnlijk een groot probleem. Je neemt dan dingen waar die er niet zijn en dat heet psychose.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beetje voorbarig. Elk mens heeft zijn eigen unieke ervaringen ook al staat het uitgelegd bij Wikipedia .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je loopt wel erg hard van stapel en ik wil je best geloven maar dan moet je wel je bron vermelden. Zelf heb ik een zeer sterk reukvermogen alleen kan niet door verdiepingen heen ruiken of in de toekomst. Maar zeg niet zo snel dat iets niet kan ondanks dat je je het slecht kunt voorstellen of het je niet bekend voor komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helder ruiken bestaat wel! Net als helderzien en helder horend.
Ze is vast hooggevoelig. Op de site www.hooggevoelig.nl staat een test. Dit maakt vast meer duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie aanvulling van mij een +
ik ken iemand die dit ook ervaart, die ruikt onder bepaalde omstandigheden bv.bloed, faeces , gas, brand of andere luchtjes, soms ook wel parfum, bloemen enzv. Maaaaar.....dit heeft meestal te maken met een bepaalde gemoedsgesteldheid( sterke stress , of die persoon heeft last van z'n borderline en zit tegen een psychose aan)ook komt het voor na het gebruiken van bepaalde drugs , en meestal bij een grote hoeveelheid.in combinatie met een psych.ongemak. in dit geval dus borderline.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helder ruiken wordt meestal niet als zodanig gezien.
Wel geeft reuk veel associaties en kan er dus een beelden-/woorden- / herinneringsvloed getriggerd worden.
Omdat die meestal uit het onderbewuste komen, is men zich er niet van bewust dat het eigen absolute onbewuste geheugen deze signalen naar je verstand afvuurt.
Ik heb hier ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn 2e man is in 1985 overleden na een lange ziekte. Hij gebruikte vaak Valeriaan. En nu ruik ik regelmatig de lucht van Valeriaan in huis op de meest onverwachte momenten. Dan heb ik niet aan hem gedacht. Wel is het zo dat er daarna iets gebeurd wat op een bepaalde manier invloed heeft op mijn leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken het verschijnsel als superneus wat 25% van de mensen in meer of mindere mate heeft . De beste kun je vinden in koffiebranderijen en andere bedrijven waarbij het aroma een belangrijke plaats innemt. Het ruiken in de toekomst alsmede door muren en plavo mds is mij onbekend.
Voor informatie hierover kun je een paragnost raadplegen.