is het zesde zintuig doorgestoken kaart?

is het allemaal verzonnen wat ze in dit programma zeggen. houden ze de nabestaanden voor de gek?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ons zesde zintuig bestaat. Het zesde zintuig, het programma, is gedeeltelijk dubieus, niet controleerbaar en alles wat niet lukt zal je nooit zien op t.v. Er is een veelheid aan informatie, die nooit zomaar uit het hoofd geleerd kan worden, ook is er regelmatig informatie die nooit opgezocht kan worden omdat alleen die ene persoon het maar weet. Ook de regelmatig getoonde emoties van personen kan niet altijd zo gespeeld worden, zo blijft het voor een deel niet verklaarbaar. Niet alles is cold reading. Dus voor een deel doorgestoken kaart is goed mogelijk, maar slechts een deel.

eigenlijk denk ik dat dergelijke "paranormale" zieners véél,zo niet álle,info van Internet kunnen halen,weet je. ik den k wél overigens,dat Paranormale eigeschappen een uitbreiding zijn van de ons bekende zintuigen,maar dat dit gebied door de wetenschap nog niet voldoende is onderzocht of dat de wetenschap en technologie (nog) niet ver genoeg gevorderd is om dergelijke verschijnselen afdoende te onderzoeken.B.v.: de wetenschap weet nog steeds niet precies wat "donkere materie" en "donkere energie" zijn. Misschien dat we het in een combinatie tussen quantumnatuurkundige verschijnselen (Onzekerheidsprincipe van Heisenberg,Véélwereldentheorie van Hugh Everett,Kat-van-Schrödinger-vergelijking:dit is allemaal op te zoeken op Internetsites weet je),M(embraan)- theorie(= méérdimensionale astrofysische theorie die een goede aanloop is naar een Theorie Over Alles),parapsychologie,psychocybernetica en dergelijke dus.(Pfff...).Ikzelf geloof dat zowel de "gelovers"in paranormale verschijnselen,alsook de sceptici (wetenschappers,onderzoekers,kritische denkers) iets van de waarheid zien: de waarheid ligt ergens in het midden,denk ik.Zélf hoop ik nog eens verder te kunnen studeren in kosmologie en/of (quantum-)fysica en ik heb óók hardstikke veel interesse in paranormale dingen weet je.In de toekomst denk ikzelf,dat we ooit nog nieuwe dimensies gaan ontdekken (denk hierbij aan de proeven bij de Large Hadron Collider=LHC,in Geneve,Zwitserland,waar subatomaire deeltjes met bijna de lichtsnelheid tegen mekaar worden "gesmakt" en men b.v. het massa-veroorzakende Higgsdeeltje probeert te vinden,dus wie weet,wát voor nieuwe deeltjes en/of energieën men vindt,zeg maar).Ok,maar ik geloof dus níet,dat je er zomaar vanuit moet gaan,dat dergelijke "helderzienden" het bij het rechte end hebben,ok?

Wat altijd belangrijk is om te onthouden bij dergelijke programma's , je ziet alleen wat de makers willen dat je ziet. Hiermee bedoel ik, dat als er hele verkeerde dingen gezegd worden, die echt niet uit gezonden worden. De nabestaande kiezen zelf voor hun medewerking aan dit programma, wat ik me goed kan voorstellen want je probeert werkelijk alles om te weten te komen wat er met je dierbare is gebeurt. Of ze voor de gek gehouden worden? Ik vind van wel, geloof niet dat men niet op de hoogte is van om welke zaak het gaat enz. Maar ik denk dat veel nabestaande zich heel goed bewust zijn van het feit dat het niet allemaal is, wat het op de tv lijkt. Maar om de zaak weer onder de aandacht te brengen en toch dat sprankje hoop op een oplossing zal ze toch laten besluiten om mee te doen.

volksvermaak

Als je bedenkt dat er nog nooit een zaak is opgelost door een helderziende, dan zegt dat genoeg. Alles wat men in het programma toetert is of van internet, van interne bronnen of men gokt het. "Ik voel hem nu en hij is gelukkig op de plek waar hij nu is, jullie moeten niet piekeren" dat soort kletskoek wordt er uitgekraamd. Ik vind het volksvermaak en ook nog van een zeer bedenkelijk soort. Snap ook niet dat Robert ten Brink zijn kop daarvoor leent.

Het is op dezelfde zender als RTL Boulevard en Goede tijden...

Wat ik zelf tot nu toe heb meegemaakt in het leven, denk ik dat wat er in het programma gebeurt, waar kan zijn.

Nee, ik weet het zeker. Ze hadden nog pas geleden de dader opgepakt van een moord. Via zo'n compsitie tekening. Ze mochten alleen de naam niet van de dader zeggen vanwege privacy redenen.