Een vraag over een droom.

Ik droom zo nu en dan dat ik wordt verblind door een lampje of iets dergelijks. Net zoals wanneer je midden in de nacht wakker wordt en je het lampje naast je bed aan doet en even niks kunt zien door het felle licht. Alleen wordt het in de droom nooit minder en probeer ik het lampenknopje te vinden maar dat lukt niet omdat ik het niet zie en meestal struikel ik dan maar wat rond tot ik wakker kan worden.
Wat zou het kunnen betekenen? In welke richting kan ik denken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Een irritant lampje in je droom die als maar fel licht laat zien, zou kunnen betekenen, dat je in je leven, telkens maar weer, iets belangrijks tegen komt, waar je nog steeds geen raad mee weet.
Je probeert alsmaar het knopje te vinden in je droom, in het leven probeer je alsmaar een oplossing te vinden, maar het wil maar niet lukken, je weet gewoon niet hoe je het moet oplossen en alles wat je probeert mislukt steeds.
het lijkt hier om slechts een ding te gaan, een situatie, waar je nog steeds geen raad mee weet.
Dat geeft je het gevoel van onmacht en dat komt in je droom alsmaar terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat je teveel op GV hebt gezeten en tevaak de lampjes van Antwoordman hebt gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha + voor de humor
AWM
13 jaar geleden
Ik breng licht in duistere dromen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar deze persoon wil niet zoveel licht. Kun je beetje dimmen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie is antwoordman ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Koole:
Die staat twee plaatsen boven jouw.
Hij heeft stiekum zijn nickname veranderd.
Da's de schuld van Goeievraag.nl... Die heeft brakke software waardoor ze een reeds bestaande gebruiker niet kunnen opgraden naar Moderator.
Maar misschien zit ik te fantaseren...
Ik gooi maar wat in de groep: Misschien wordt je in je leven verblindt door iets, waardoor je iets belangrijks niet ziet.

Is er misschien iets wat duidelijk aanwezig is in je leven? Overheersend?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer hier een keer.

http://www.droominfo.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een droom betekent licht meestal "verlichting". Het kan er bijv. op wijzen dat er een einde komt aan een moeilijk project. Het kan ook zijn dat je "het licht ziet", dat je resultaten onderkent. Het is belangrijk om je droom (iedere droom) te verklaren naar je eigen inzicht en beleving. Wat ik hierboven heb geschreven is een voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Licht in een droom symboliseert in principe de geestelijke energie die loskomt: Men kan alles helder en duidelijk zien, en het kan wijzen op een nieuw begin.

In jouw geval is er echter iets anders aan de hand: Jij wordt verblind door het felle licht.
Helaas is zo'n droom niet anders dan negatief te interpreteren. Wat er aan de hand kan zijn ( in het wakende leven ) moeten andere symbolen uit je droom duidelijk maken.

Jij wordt als het ware 'blind' door het licht. In de droom symboliseert blindheid problemen in het wakende leven, die van psychische aard kunnen zijjn. Het ontbreekt je mogelijk aan een vooruitziende blik of aan de juiste mensenkennis, zodat je makkelijk wordt bedrogen. Mogelijk heb je hulp nodig om een uitweg uit een dilemma te vinden.

Herken je hier iets van?