Kan iemand mij meer vertellen over eckhart tolle? Het heeft met tai Chi te maken...

Toegevoegd na 30 seconden:
ten minste die indruk krijg ik... Ik heb die naam namelijk al eens eerder gehoord en nu kom ik hem weer tegen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Hoi!

Deze informatie heb ik voor je gevonden:

Eckhart Tolle, geboren als Ulrich Tolle (1948) is een Duitse leraar en auteur op het gebied van de spiritualiteit.
Tolle werd geboren in Duitsland. Hij woonde vanaf zijn dertiende bij zijn vader in Spanje. Rond zijn twintigste verhuisde hij naar Engeland. Omdat hij geen middelbareschoolopleiding had gedaan, moest hij een avondopleiding volgen om zich te kwalificeren voor de universiteit. Vervolgens bezocht hij de Universiteit van Londen en de Universiteit van Cambridge.
Op zijn negentwintigste ervoer hij naar eigen zeggen een 'spirituele transformatie' die het begin van zijn functioneren als spiritueel raadsman en leraar markeerde.
Tegenwoordig woont hij in de Canadese stad Vancouver.
Tolle heeft diverse spirituele boeken geschreven.
Zijn eerste boek, "The Power of Now", was #1 New York Times best-seller. Dit werk werd vertaald in meer dan 30 verschillende talen. De Amerikaanse talkshowhost Oprah Winfrey beschouwt "The Power of Now" als een van haar favoriete boeken.
Tolles meest recente boek, "A New Earth", was eveneens de #1 New York Times best-seller in maart 2008.
In januari 2008 selecteerde Oprah Winfrey "A New Earth" in haar "Oprah's Book Club" selectie, begeleid door een 10-weken "live online seminar" (of "webinar") met Tolle. Dit startte op 3 maart 2008.

Bibliografie:
De kracht van het Nu Uitgeverij Ankh-Hermes ISBN 9789020282306
De Kracht van het Nu in de praktijk Uitgever Ankh-Hermes ISBN 9789020282696
De Stilte Spreekt Uitgeverij Ankh-Hermes ISBN 9789020283198
Een Nieuwe Aarde, De uitdaging van deze tijd. Uitgeverij Ankh-Hermes ISBN 9789020284065
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eckhart Tolle schrijft fijne boeken die helpen om een beetje anders naar jezelf te kijken.
Works for me.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah ja the power of now, ... vandaar in die context heb ik het eerder gehoord... in rhenen is er een soort van school naar hem vernoemd waar zijn soort lessen gegeven worden...

Andere antwoorden (4)

Hier is zijn website:

http://www.eckharttolle.com/home/

Hier vind je zijn boeken, 105 stuks, kan je even vooruit:

http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/N/8299/Ntk/books_all/secnd/no2nd/Ntt/Eckhart+Tolle/Nty/1/Referrer/ADVNLGOO0020110239bei/index.html;jsessionid=89B2146E5158D4B3C3CA6E492CCC2DDF.ps3220
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eckhart Tolle heeft weinig tot niks met Tai Chi te maken.
Hij deed wetenschappelijk werk, maar was zo ongelukkig dat ie tegen zich zelf zei "ik kan niet meer met mezelf leven". Hij ging toen nadenken over dat "ik" en "mezelf" en dat dat eigenlijk 2 personen moesten zijn, dat ie compleet van de wereld raakte en zijn ego verloor, en daarna tijden lang compleet gefascineerd raakte door de schoonheid van de wereld.
Sindsdien heeft ie "The Power of Now" geschreven en "A New Earth" en wordt ie gezien als een belangrijk spritiuele leraar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je taichi op de goede manier beoefend, dan zal je lichaam en geest zich gaan instellen om op en met de universele energie te werken. Allerlei blokkaden zullen worden aangepakt en daarmee ook de mentale blokkaden en emoties.
Ik heb dus ontdekt dat je erg spiritueel en gevoelig gaat worden en daarin komt Eckhart Tolle om de hoek kijken omdat hij hele goede spirituele uitspraken doet om op een goede wijze in het leven te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel wat van Tolle gelezen, en was een stuk minder onder de indruk van wat hij schrijft dan veel mensen. Niet omdat het allemaal onzin is, maar omdat ik zijn zogenaamd nieuwe inzichten herken als een samengeraapte hoop opgebakken en verwaterde elementen uit bestaande spirituele (in brede zin van het woord) stromingen.

Ik herken in Tolles werk The Power of Now bijvoorbeeld veel uit het boeddhisme, omdat dat een stroming is waar ik me zelf in heb verdiept. Het komt op mij fragmentarisch over, alsof de ondergrond eerst is verwijderd en vervolgens naar believen wat zwevende stukjes bij elkaar zijn gegooid. Er zitten waardevolle ideeën in, maar door het fragmentarische komt het op mij nogal oppervlakkig over.

Het verbaast me niet echt dat je denkt dat hij iets met Tai Chi te maken heeft. Ik weet weinig van Tai Chi, en zou stukken die ermee te maken hebben waarschijnlijk niet als zodanig herkennen, maar ideeën die gebruikt worden bij Tai Chi zouden best één van de bronnen kunnen zijn.

Je moet Tolle natuurlijk vooral lezen als je dat nuttig vindt, maar ik zou je zeker aanraden om óók te lezen over bijvoorbeeld Chinese filosofie, waar veel ideeën binnen Tai Chi weer op zijn gebaseerd. Dat geeft je een beter idee waar Tolles ideeën die jou doen denken aan Tai Chi vandaan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik bracht hem even met tai chi in verbinding omdat in rhenen een tai chi gebeuren zou zitten met zijn naam, vandaar... dus ik wou daar het fijne van weten... Die indruk die jij omschrijft krijg ik ook, dat het een beetje een samenraapsel is van verschillende theorien.