Hoe kan het dat je iets op een foto ziet wat er in werkelijkheid niet is?

Ik ken mensen die overal 2 foto's van maken, en echt waar op sommige foto's staat bv een huis en op de andere niet. Ze zeiden de energie is er nog wel van dat huis. Hoe kan dit zichtbaar worden op een foto?

Toegevoegd na 9 minuten:
Het was niet gefotoshopt en deze mensen zijn erg serieus en spiritueel. Dus geen onzin!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Alles is mogelijk. Niets is onmogelijk. Er is sowieso veel meer tussen hemel en aarde en ook tussen foto en foto, blijkbaar. Het kan...daar geloof ik in. Sommige mensen kunnen ook geesten zien. En sommige geesten kunnen ook de computer aan of uitzetten. Of een bepaald programma laten starten.. ...spullen zoek maken...verstoppen voor de grap. Deuren open en dicht gooien zonder dat je wat ziet maar alleen het geluid hoort...daarvan. Lekker gaan uitzoeken...vanwaar dat huis..en wie heeft er in gewoond. Succes.

Dat kan niet. Dat heet gewoon photoshoppen.. Toegevoegd na 41 seconden: Een foto registreert zichtbaar licht. Als je het niet kan zien, kan het niet op de foto komen, tenzij je een speciale camera neemt welke in bv infrarood fotografeert.

Mooi verhaal. Ik denk inderdaad dat het waar is. zoals ik met dit antwoord ook de energie meestuur van mijn huis dat in 1983 is afgebrand. Kun je dat ook zien, net als ik?

Daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Ik zou wel wat voorbeeld foto's willen zien. Fotoshoppen kan natuurlijk. Ook in de echte doka kon men al twee foto's op elkaar plakken (erop belichten). Dit zijn trucages. Dit zijn hele oude methoden nog ver voor de digitale tijdperk. Het is wel een leuke natuurlijke manier van VINDT DE VERSCHILLEN spel.

Zo kan je elkaar helemaal gek maken, al zou het mogelijk zijn, dat er nog energie van een vorig huis was, hoe moet dat dan op de foto komen en waarom dan op de ene foto wel en de andere niet? Als je het echt zou kunnen fotograveren, staat het huis op alle foto's ,maar op een foto staat alleen maar het zichtbare licht.

Iets wat er niet is kan er een ogenblik later ook niet zijn.Althans niet op een onbewerkte foto. Het enige wat,je het enige ogenblik niet en het andere wel op foto's kunt zien, zijn orbs. Toegevoegd na 2 uur: Deze foto,die is genomen in Mexico en de lichtstraal toont,die daar uit een piramide komt,bewijst dat er toch iets tussen hemel en aarde is,dat wij met onze povere breintjes niet kunnen bevatten.

In alle antwoorden op je vraag wordt gezegd dat het niet kan. En dan reageer je door te zeggen dat het toch zo is. Zo belanden we in een nutteloze wellus-nietus discussie. Waarom stel je eigenlijk de vraag als je alleen maar het antwoord wil horen dat in jouw straatje past ?

Ha, die Hoe; Wat voor trucje of wetenschap die mensen gebruiken wil ik niet over oordelen, maar dat er iets gemanipuleerd wordt is wel duidelijk. Die lui zullen dan wel heel spiritueel en serieus (leuke combinatie!) zijn, hun fototoestel zal zelf ook nog een heel serieus ding zijn, maar dat apparaat is absoluut niet sprititueel genoeg om energie uit het verleden vast te leggen.

Dat kan omdat zowel fototrucage als bijzondere belichtingsomstandigheden (die bijvoorbeeld tot orbs of tot complete half-doorzichtige beelden kunnen leiden) al zo oud zijn als de kunst van fotografie zelf. Neem bijvoorbeeld deze foto van elfjes uit 1920. Hoe serieus en spiritueel mensen lijken, zegt niets. De meisjes die de Cottingley Fairies fotografeerden, hadden 63 jaar lang bloedserieus volgehouden dat de foto's echt waren, en één van de nichtjes heeft van deze specifieke foto (maar wel van de vier andere) nooit toegegeven dat hij nep was.

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Cottingl...

Dat kan niet. Dat heet manipuleren. Of: jou voor de gek houden.

Door je reacties op antwoorden te lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat de foto's waar het huis opstond gemaakt is toen het huis er nog stond en dat het huis later was afgebroken en er toen nog een foto gemaakt is vanuit dezelfde hoek. En erg serieus en spiritueel dat is niet echt met elkaar te rijmen ,sterker nog dat staat zo ongeveer haaks op elkaar.

Ik geloof niet in spirituele zaken. Binnen ieder gellof zit wel iets spiritueels op z`n eigen manier. Als fotograaf kan ik met adobe photoshop alles veranderen, en als men zegt dat dit niet gebeurt is vraag ik me af waarom de foto`s (die men eerst verdubbeld om er een aantal lagen in te zetten). Laat ze nog eens die truc uithalen waar jezelf bijstaat binnen die zelfde tijd. Ik verander een foto totaal binnen 1 minuut.

Ik sta al jaren achter camera's, zowel foto als video. In 90% van de gevallen is het niets meer dan boerenbedrog. In de andere 10% zijn fouten in film, lenselementen, opname chip of om een andere technische reden waar de bewuste persoon nooit van heeft gehoord en derhalve niet kan verklaren. Bij strijklicht dat onder een hoek in de lens valt kunnen lensfouten als chromatische aberraties ed. sterk naar voren komen. Ook gebeurd het dat bij de goedkopere apparatuur bij een bepaalde lichtinval een dubbelbeeld wordt gecreëerd. Dit wordt veroorzaak door een niet goede of helemaal niet ontspiegelde opname chip of het ontbreken van lenscoatingen. Maar ook bijvoorbeeld vliegjes of zaden van de paardebloem die vlak voor de lens passeren en waar net wat licht op valt genereren vaak spookbeelden die voor geesten en ufo's worden aangezien. In het filmtijdperk kon statische elektriciteit tot vreemde effecten op de foto leiden. De rest is zoals mijn voorganger terecht opmerkte niets meer dan fotobewerkingen die als waarheid worden verkocht. Spirituele mensen zijn vaak bijgelovige en goedgelovige mensen die nog wat in flower power tijdperk zijn blijven hangen. Ze kunnen fantasie en werkelijkheid niet altijd goed van elkaar onderscheiden. Ik heb overigens dezelfde foto gemaakt, alleen bij mij was er een ufo bij, zo bleek toen ik thuis de beelden bekeek.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100