Wie is er door de hele discussie op GV anders gaan denken over spirituele onderwerpen en het bestaan hiervan?

De laatste weken is er vaak een heftige discussie geweest tussen voor en tegenstanders van spirituele onderwerpen Heeft dat de tegenstanders alleen maar versterkt in zijn of haar mening Of zijn er nu ook mensen om?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik verrijk mijn zienswijze op dit onderwerp met de meningen van anderen. Ik kan alleen niet zoveel met de standaard verdediging: wetenschappelijk bewijs.

Ik denk alleen maar: 'Daar heb je er weer een' en ga dan snel op zoek naar een vraag die ik leuker vind. Dus 'om' ben ik in ieder geval niet!

Het is vaak zo zweverig en je schiet er praktisch heel weinig mee op. Ik denk vaak dat anderen zichzelf voor de gek houden.

Ik niet, want ik weet... Hoe kan ik anders gaan denken over wat ik WEET... hoe dom kun je zijn om anders te gaan denken dan dat je WEET.. Ik niet, want ik WEET...

Op een zeker moment heb je alle argumenten gehoord en je doorziet alle drogredenen. Ik ben iets anders gaan denken, ik verbaas mij er meer over, dat er nog mensen zijn die in sprookjes geloven, omdat de werkelijkheid te ingewikkeld is. Mijn tegenvraag is: zijn er mensen, die door de hele discussie op GV anders gaan denken over spirituele onderwerpen in die zin, dat ze bevrijd zijn van de drang om alles logisch te willen verklaren en de wazige werkelijkheid hebben leren accepteren?