Hoe komt het dat ik continue droom over mijn moeder die zwanger is?

Al enkele maanden heb ik deze droom waarin mijn moeder vertelt dat ze zwanger is en in sommige dromen dat ze bijna moet bevallen. Ze is met het vertellen altijd wel heel geheimzinnig, terwijl ik altijd heel blij voor haar ben.

In het echt is mijn moeder al veel te oud om kinderen te krijgen en wilt ze het ook helemaal niet. Maar ik ben wel bezig met in verwachting raken. Al wil het niet goed lukken en levert het de nodige frustratie op.

Misschien kunnen jullie mij op weg helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (6)

Mijn ervaring is dat als je zelf echt bezig bent om zwanger te raken, je daar in je onderbewustzijn ook veel mee bezig bent. In de tijd dat ik in de medische molen zat en allerlei vruchtbaarheidsbehandelingen onderging, was iedereen zwanger in mijn dromen... mijn moeder, mijn zussen, vriendinnen... Volgens mij had dat niet zozeer met hen te maken maar wel met mijn eigen grote wens.
Zeker omdat het niet direct lukt heb je frustraties, en 's nachts in je dromen komen dat soort dingen naar boven. Iedereen raakt zwanger... behalve jij. Of het nu je moeder is of iemand anders.
Ik hoop voor je dat het snel gaat lukken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je droomt dat je met je moeder in gesprek bent, duidt dit op een kwestie die je gedachten in beslag neemt, en waarvan je in het echte leven niet weet hoe je dit moet oplossen. Het duidt op een probleem dat je nog moet ophelderen met je moeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doordat je zoveel bezig bent om zwanger te raken, en dat de nodige frustraties oproept, neem je het mee de nacht in, waarin het in je dromen weer terugkomt.
Het feit dat je over je moeder droomt, geeft al aan dat je zo graag zelf moeder zou willen worden.
Je hebt zoveel te geven, en je zou dat graag willen delen met een eigen kindje.
Misschien is het beter om er niet zoveel meer mee om te gaan, en het los te laten.
Door het loslaten kan het misschien gebeuren dat je zomaar opeens zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ergens zo mee bezig bent als met je eigen gewenste moederschap, is het heel logisch dat je van je eigen moeder droomt. Je wil zelf graag zwanger worden, en realiseert je heel goed dat je zelf moeder zal worden als je zwanger bent, en droomt daarom over je eigen moeder.

Dat is een mooie gedachte: de generaties worden doorgegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij wil moeder worden.Een zwangerschap en een bevalling zijn voor iemand die dat nog nooit meemaakte geheimzinnig en mysterieus.Je moeder is de persoon die je het meest vertrouwt.
Je hebt er vertrouwen in dat je zwanger gaat geraken maar je kan het geheim nog niet doorgronden omdat het tot op heden nog niet gelukt is.Maar je zal wel heel blij zijn als het uiteindelijk zover is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij wilt MOEDER worden..... dat je dat in je droom projecteert op je MOEDER vind ik niet zo vreemd. Misschien moet je er niet teveel achter zoeken?
En over de frustraties: die horen er helaas vaak bij, maar helpen je niet.
Ik wens je toe, dat je ze van je af kunt zetten en kunt accepteren, dat het kennelijk even duurt.
Heel veel succes!