Als spirituele gidsen de toekomst kunnen voorspellen, weet een medium of paragnost die in contact staat met een gids wanneer hij dan zal sterven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K

Antwoorden (16)

Ja. De dag ervoor gaan ze zelf al in hun graf liggen, dat bespaart uitvaartkosten.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kunt U mij ook vertellen hoe dat met crematies in zijn wek gaat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie een grooooooot licht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Stippel,het zou ook leuk zijn,als je je PBtjes eens zag!
Het antwoord zit al in de vraag. Nee, natuurlijk kunnen ze niks voorspellen, dus ook dat niet. Van zichzelf niet, en al helemaal niet van een ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en dat niet alleen ze zullen ook altijd gefortuneerd sterven,omdat ze al diverse malen de voetbalpool hebben gewonnen,doordat ze de uitslagen feilloos wisten te voorspellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
En ze leven daar heel lang mee. Want ze stappen nooit in vliegtuigen die neerstorten, zien altijd een spookrijder een uur van te voren aankomen, en die vallende piano raakt hun nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij snapt een minner je antwoord niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Mmm,ik heb gisteren al aangegeven,dat er bepaalde personen zijn die mijn(in mijn ogen) humoristische en bijdehante antwoorden niet op prijs stellen en daar uiting aan geven,door veelvuldig te min knop te hanteren! Maar ik ga onverdroten verder,dan maar een lage waardering.
AWM
13 jaar geleden
Way to go, Boodrorstje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wilt gij mij,oh helderschijnend licht mij niet
verwarren met dat andere veel lager op de ladder staande gevogelte!
Ik ware nog liever een broodkorstje,dan zo'n boodrorstje zo een ordinaire ramentikker.
Als spirituele gidsen de toekomst konden voorspellen, dan waren ze al lang door de mand gevallen (want gigantisch rijk) omdat ze immers weddenschappen, loterijen en dergelijke konden voorspellen.
Je kunt voorspellen of je kunt 't niet - en dan ook wanneer je zult overlijden. Maar het is natuurlijk de grootst mogelijke kolder.

Ik durf wel een voorspelling te doen: er zullen (helaas) altijd goedgelovigen blijven die in zulke (wel dan niet bewuste) zwendelarij zullen blijven geloven. Het betreft altijd mensen die niet echt in wetenschap zijn geïnteresseerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na alle antwoorden hierboven zal ik toch mijn mening verkondigen.

Ja, zij kunnen inderdaad zien wanneer iemand zal sterven. Toch zullen zij die kennis nooit delen, omdat zij ook weten dat die blik een enorme grote verantwoordelijkheid geeft. Wat absoluut uit den boze is om de maatschappij zodanig te ontwrichten dat de boodschap zelf al iemand helemaal kan vernietigen.
Diegene die te horen krijgt dat hij dood zal gaan, gaat helemaal ten onder. Zal de zin in het leven verliezen en daarmee is de boodschap zelf erger dan het doodgaan zelf.

Net zo min als dat een miljoen zou willen winnen/verdienen. Het verstoord het verloop der zaken.

De verantwoordelijkheid is groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze kunnen in "het zesde zintuig" al niet voorspellen of ze winnen of verliezen (of ze kunnen heel goed acteren dat ze in verrast zijn over de uitslag. EEn overlijdensdatum is dus helemaal te hoog gegrepen
13 jaar geleden
Er bestaat geen toekomst wat vastligt.
Door menselijke actie, denk aan de vrije wil, kan de toekomst zo weer veranderen.
Dus kan een medium nooit precies de toekomst voorspellen, omdat door menselijk ingrijpen dit drastisch kan gaan veranderen.
Ook je eigen dood zul je kunnen beinvloeden, door je levensstijl.
Als je besluit om veel alcohol te gaan drinken, zal je leven aanmerkelijk in korten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En omdat ze dat nu over hun zelf niet kunnen zeggen is het bewijs dat het allemaal onzin is.
Een medium bestaat niet en voorspellers dus ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zegt dat die gidsen de toekomst voorspellen?
Je gids of beschermengel, stuurt je door het leven heen, beschermt je waar nodig en indien nodig.
Hij geeft je informatie via je eigen gedachten, maar gaat geen toekomst voorspellen.
Ook niet bij een medium.
Wel is het soms mogelijk voor een medium om informatie te verkrijgen over de gezondheid van de ander, of zelfs hoe oud hij of zij zou worden, dit laatse zal hij echter nooit zeggen, maar is alleen voor hem zelf, ter informatie om een juist advies te geven, of om de situatie goed in te schatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleinen, een medium kan niets, helemaal niets, soms krijgt hij gedachten door en gevoelens, stukjes van zinnen , woordjes, cijvers, beelden en daar moet hij dan wat van maken, alles komt uit het colectief geheugen, een gids geeft alleen maar aanwijzingen welke richting je moet zoeken voor antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!
Als iemand de echte kennis bezit om vanuit onze werkelikheid in de toekomst te kijken dan moet het ook iemand zijn die de wijsheid en enorme discipline heeft om zijn geest te trainen tot een zeer hoge niveau met als doel de punt te bereiken waarin verleden, heden en toekomst bij elkaar komen. Mensen die zo'n hoogte hebben bereikt zullen nooit bemoeien met de orde van de universum. Meestal hebben ze een kleine glimlach en geen behoefte aan de winnende lot nummers. Er zijn ook mensen die een bepalde talent of gevoeligheid hebben waardoor ze kunnen communiceren met iets in de spiritueel wereld, het probleem is dat je kan niet weten met wat ze communiceren en of de informatie die ze door krijgen juist is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik beantwoord deze vraag met een tegenvraag. Welke wijsheid zou men ervaren als men weet wanneer men sterft? De toekomst voorspellen, naar mijn inziens zou het mogelijk zijn, afhankelijk van de interpretabele variabele.

Een olifant weet wanneer hij sterft, de natuur zwijgt als moeder aarde wil gaan spreken (bijv. bij een aardbeving). Een merkbare verandering dus, alleen hoe dat zit bij mensen, dat kun je pas vertellen als je het ervaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heeft het voor nut om te weten wanneer je sterft, leef elke dag alsof het je laatste is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat komt voor.
Zowel de eigen dood, als van een ander.

Het is niet zo dat als je een medium bent, je ook automatisch van alles weet, zoals je eigen sterfdatum etc...

Het ene medium is ook het ander niet. Heb je wel eens twee zangeressen (hetzelfde talent) hetzelfde stemgeluid zien produceren?
Zo werkt het ook met het talent dat je het 'mediumschap' zou kunnen noemen.
Ik heb nog geen twee mediums op exact dezelfde wijze aan het werk gezien. Dat maakt het toch weer heel persoonlijk.

Lottogetallen e.d. dat is onmogelijk te voorspellen.
Die ballen vallen gewoon, daar is niets voorspelbaars aan.

Overigens; een medium die voorspelt dat je hoop moet houden, want dit of dat, zou ik ook direct afwijzen.
Een medium die hoop geeft, in plaats van afneemt, is niet bezig met zijn werk, die is vriendjes aan het maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige wat vast staat is je geboorte dag en je sterfdag, verder zijn er wel bepaalde punten die op je pad komen. President Abraham Lincoln voorspelde zijn sterfdag. Tien dagen voor dat hij vermoord werd zag hij zijn dood door middel van een voorspellende droom, hij vertelde dit tegen een paar medewerkers, en zijn lijfwacht had hem gesmeekt om niet in het openbaar te verschijnen. Lincoln zei Goodbye en zo nam hij afscheid van zijn lijfwacht. En daarna werd hij dus vermoord precies zo als hij het voorspeld had.
Voor de mensen klinkt sterven afschuwelijk, maar voor de geesenwereld is het een wedergeboorte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Als je het zo stelt lijkt het net of Lincoln een voorspellende droom had. Ik raad je aan om je niet alleen op de beperkte wereld van Para-Astro te baseren. Vind je het erg als ik wat informatie toevoeg? Let wel, ik ga *nergens* tegenin - alles wat jij zegt is ongeveer waar. Ik vertel er alleen iets méér bij, zodat iedereen zijn eigen conclusie kan trekken. --  Lincoln droomde vaak. Hij sprak veel over zijn dromen. --  Tussen al die dromen zat regelmatig een droom over de moord op hemzelf. Dat gebeurde al jaren. Ook over al die dromen sprak hij regelmatig. --  Vooral in de laatste maanden van zijn presidentschap ontving Lincoln vele ernstige doodsbedreigingen. --  De droom waar het in dit geval om zou gaan, werd pas aan de buitenwereld verteld *nadat* Lincoln was neergeschoten. Wat vind je, als je dit alles zo leest - kunnen we dan nog steeds met recht zeggen dat het om een voorspellende droom ging?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, zo staat het ook in de para astro
Er is geen toekomst, er is alleen het nu. ;-)

Maar goed, even niet filosofisch: Iedereen kan de toekomst voorspellen. Of je voorspelling uitkomt is een 2e, maar staat verder volledig los van vooruit in de tijd kunnen kijken en heeft meer te maken met kansberekening, mensenkennis en een mespuntje misleiding als nodig. Eventuele bullshit naar smaak toevoegen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een zesde zintuig waardoor ik informatie door krijg in beelden. Ik spreek, zie of voel geen geesten. 1x heb ik doorgekregen dat er een zandstorm naast Portugal zou zijn. Twee dagen later was dit in het nieuws te lezen. Ik ben maar een amateur en ik weet niet hoe en van wat ik deze informatie ontvang. Hierdoor geloof ik wel dat sommige dingen vast staan voor de toekomst maar het meeste niet.
een jaar geleden