Ja, dat is zo omdat het is voorgeschreven door de regels van de islam. Deze godsdienst schrijft voor dat zowel mannen als vrouwen hun awrah (edele delen) bedekken in het gezelschap van anderen. Voor mannen betreft dit het deel tussen navel en knieën. Voor vrouwen ligt dat wat gecompliceerder, afhankelijk van de situatie.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geldt dit ook voor vader,moeder ,broers en zussen. Zo ja vanaf welke leeftijd ? Baby's kunnen zichzelf niet wassen
teusvh
5 jaar geleden
Tuurlijk mogen moeders hun kinderen wassen.
En zieken en invaliden zullen ook verzorgd moeten worden.
Hoe precies, daar wordt binnen de sharia verschillend over gedacht.
De ene stroming is wat preutser dan de andere.
Zie bijvoorbeeld deze link.
https://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-die-blijft/294158-naakte-seks-verboden-voor-moslims.html
Amadea
5 jaar geleden
Op Youtube-filmpjes uit islamitische landen waarop te zien is een baby gewassen wordt zie ik altijd dat er een doekje over de genitale streek heen ligt. Dat ziet er keurig uit.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea, hartelijk dank voor alle informatie en verwijzingen.. Het is niet zo makkelijk objectieve informatie te krijgen over dit onderwerp. Het filmpje vindt ik veelzeggend. Zelfs bij baby's een doekje.over dat deel van het lichaam. Steng gelovigen zullen met de uitzonderingen die je noemde zich zeker ook thuis bij ouders, broers en zussen bedekken.Ik weet nu wel wat ik weten wilde.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ben geen moslim maar mijn vriend is Turks en vrouwen onderling doen totaal niet moeilijk over bloot.
Integendeel, toen ik in Turkije bij de zus van mijn vriend stond te douchen kwam zijn zus gewoon binnen en omkleden deden we met vrouwen gewoon bij elkaar. Toen ik mijn kruis door een tante van mijn vriend liet bij waxen stonden er ineens een pasr nichtjes bij, dat vond ik minder maar goed het went allemaal wel. Nog nooit zoveel blote dames onderling gezien waar heel normaal over wordt gedaan. Ook de meest open gesprekken over intimiteiten met je man enzo. Dit waren niet allemaal vrouwen uit een gezin die toevallig zo waren maar verschillenden. Bij mannen gaat het er inderdaad niet zo aan toe. Overigens was ik in het westen van Turkije, rondom en in Istanbul.