waar kan ik biechten?

waar kan ik biechten in nederland met een priester waar kan dat in nederland

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K
Erna55
5 jaar geleden
DIt kan in elke plaats die een katholieke kerk heeft. Wanneer je kunt biechten is verschillend. Overleg dit met de beteffende pastoor of priester.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Biechten doe je in gebed naar Gd toe in Jezus Naam.
Jezus is onze tussenpersoon.
Dit wil zeggen dat Hij, Jezus, onze zonden zal beleiden bij zijn Vader.
Het is daarom dat Jezus volgens de bijbel onze hogepriester wordt genoemd. Geen enkele priester of wie maar ook heeft de autoriteit of de macht om jou zonden te vergeven.
Zelfs de paus niet. groet amadeus

Antwoorden (1)

Als je weet wat biechten precies is, en wat een priester precies is, dan weet je ook waar je kan biechten.

Biechten kan je dus bij iedere katholieke kerk in Nederland. Informeer bij je plaatselijke katholieke kerk naar de precieze manier en tijdstippen waarop het kan.
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Plus, goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
nou niet bij elke hoor ik ken katholieke kerken die heb daarmee gestopt en ja ik weet het is ik ben zelf katholiek/christelijk
Antoni
5 jaar geleden
De kerken die ermee zijn gestopt, zullen je kunnen doorverwijzen naar een kerk waar het nog wel kan.
Erna55
5 jaar geleden
@WilliefdeVanGod :
Het kan zijn dat er katholieke kerken zijn die geen vaste biechttijden meer hebben. Maar op afspraak nog wel de biecht afnemen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ooh dank u dan voor de reactie wis ik nog niet