Het christendom kent geen vrouwelijke engelen.

Andere geloven kennen deze wel, bijvoorbeeld:
Dina
Drop
Epinoia
Isis
Nefta
Sophia
Seket

Daarnaast worden echtgenotes van liefhebbende partners soms zo genoemd.

Toegevoegd na 11 uur:
Toelichting christendom:
Er is geen twijfel mogelijk over het feit dat verwijzingen naar engelen in de Schrift spreken over mannelijke wezens. Het Griekse woord “engel” in het Nieuwe Testament, angelos, is in de mannelijke vorm. In feite bestaat de vrouwelijke vorm van angelos niet. Er wordt nooit naar engelen verwezen in enig ander geslacht dan het mannelijk. In de vele verschijningen van engelen in de Bijbel, wordt er nooit naar een engel verwezen met “zij” of “het”. Verder zagen engelen er, wanneer ze verschenen, uit als menselijke mannen (Genesis 18:2, 16; Ezechiël 9:2). In de Schrift komt nooit een engel voor die eruit ziet als een vrouw.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Engrlem zijn geestelijke, niet lichamelijke wezens. Zij hebben inteĺligentie en wil, het zijn persoonlijke en onsterfelijke schepselen.

Van de aartsengelen (Gabriel, Michael en Rafael) kun je stellen dat het mannelijke geestelijke wezens zijn maar over alle andere engelen kun je geen uitspraak doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Engrlem = engelen
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In de bijbel wordt maar 1 aartsengel genoemd en dat is Michael.
Kan U mij zeggen waar de andere twee vandaan komen ? groet amadeus
Er is geen twijfel mogelijk over het feit dat verwijzingen naar engelen in de Schrift spreken over mannelijke wezens. Het Griekse woord “engel” in het Nieuwe Testament, angelos, is in de mannelijke vorm. In feite bestaat de vrouwelijke vorm van angelos niet. Er zijn drie geslachten in grammatica — mannelijk (hij, hem, zijn), vrouwelijk (zij, haar), en onzijdig (het). Er wordt nooit naar engelen verwezen in enig ander geslacht dan het mannelijk. In de vele verschijningen van engelen in de Bijbel, wordt er nooit naar een engel verwezen met “zij” of “het”. Verder zagen engelen er, wanneer ze verschenen, uit als menselijke mannen (Genesis 18:2, 16; Ezechiël 9:2). In de Schrift komt nooit een engel voor die eruit ziet als een vrouw.