Waarom zei Jezus tegen Zijn broers dat Hij niet naar het Loofhuttenfeest zou gaan, terwijl hij uiteindelijk wel ging?

Jezus loog toch nooit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Computoon
6 jaar geleden
Jezus had geen broers.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
spam
Erna55
6 jaar geleden
@AmeeTJE: Noemen de dames uit je geloofsgroep elkaar niet ook allemaal " zuster " ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De bijbel is een bundel van de verhalen van meerdere schrijvers. Deze verhalen zijn gedurende meerdere eeuwen geschreven, herschreven, overgeschreven, verzameld, vertaald enzovoorts. Inconsistentie in de verhalen is dan ook eerder regel dan uitzondering.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Erna55, er is een verschil tussen een broer die vleselijk is en een broeder in het geloof.
groet amadeus.

Het beste antwoord

(Johannes 7:8) . . .Gaan jullie maar naar het feest. Ik ga nog niet, omdat mijn tijd nog niet is gekomen.’

Hij wachtte een poosje omdat hij niet in het openbaar tezamen met zijn broers wou gaan.
Anders zouden ze de hand aan hem slaan.
Daar was het nog wat te vroeg voor.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misschien is de vertaling die ik lees niet helemaal juist. In de NBV zegt Jezus in eerste instantie ook echt ''Ik ga niet''.
Wellicht had het wat anders vertaald moeten worden.
Ik denk dan ook dat jouw uitleg wel klopt. Dank voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Omdat in elk sprookjesboek dingen staan die niet kloppen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Rutger1982
Hieronder kan je gerust de dingen schrijven die in de Bijbel niet kloppen .Wellicht kan je zo,mensen meer waarheid bijbrengen,als je natuurlijk aan de zijde van de waarheid wilt staan.