Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er nu mensen die geloven in "The Force" en Midi-Chlorians?

Star Wars is een fictieve reeks die deze zaken bespreekt. Maar zijn er nu mensen die geloven in de besproken zaken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
978
Ritsuka
8 jaar geleden
Vast wel, zag laatst ren vraag in cafe van iemand die geloofde in vampiers, zoals Twilight.
Cryofiel
8 jaar geleden
Ik denk het wel. Maar dan in overdrachtelijke zin. Datgene waarop "the force" en de midi-chlorians zijn gebaseerd, bestaat wel degelijk als geloof.
kierkegaard47
8 jaar geleden
De reeks is absoluut niet fictief, wel de inhoud natuurlijk :) Er zijn wel mensen die hun religie als 'Jedi' hebben laten registreren, maar ik neem aan dat dat niet serieus is, en meer als 'statement' bedoeld is. Voor het overige heeft Cry gewoon gelijk: het _soort_ mysticisme (als dat de juiste term is) waarop concepten als 'the force' en 'midi-chlorians' gebaseerd zijn bestaat wel degelijk in onze echte wereld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+kierkegaard47 fictiereeks of reeks over een fictief universum inderdaad.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dergelijke mensen heten "Jediïsten" en ja er zijn mensen die oprecht geloven in The Force.

Het zijn echter voornamelijk mensen die voor zichzelf een soort 'geloofje' zijn begonnen. Sommigen vormen kleine groepen.

Waar ik naar toe wil: er is dus niet slechts één enkel Jediïstisch geloof, maar het zijn losse groepjes of eenlingen, al claimen sommige duizenden volgers te hebben.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding