waardoor kun je iemand niet meer optillen na een bepaalde 'psychische' afstemming?

In bijv. De vroegere shows van Rasti Rostelli vroeg hij iemand hem op te tillen. Dat lukte eerst wel maar na een bepaalde houding van Rasti lukte dit niet meer. Maar hoe kan dat? Kun je echt door meditatie? 'zwaarder' worden of is juist de deelnemer minder sterk geworden? Hoe werkt zoiets?

13.1K
Ritsuka
8 jaar geleden
Is gewoon zwaartepunt verplaatsen volgens mij
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rasti Rostelli is een ouderwetse charlatan...een grote groep van de 'kandidaten' krijgen aan het eind van de voorstelling gewoon betaald...

Het beste antwoord

Dit is niet meer dan eee goocheltruc. De eerste keer gaat de goochelaar dicht bij zijn 'assistent' uit het publiek staan. Die kan de goochelaar dan eenvoudig optillen.
De tweede keer zet de goochelaar zijn voeten net wat anders neer waardoor het zwaartepunt van zijn lichaam naar achteren schuift.

Omdat de afstand van het zwaartepunt tot de schouder van de assistent nu langer is geworden is er ook een lagere 'hefboomwerking". Hierdoor lijkt de goochelaar plots veel zwaarder. Zo zwaar zelfs dat de assistent de goochelaar niet meer van de grond krijgt, terwijl dat de eerste keer nog prima lukte.

Andere antwoorden (1)

Door een drukpunt te plaatsen op de onderarm.
Zie filmpje voor nadere uitleg:
https://www.youtube.com/watch?v=kon-IBhztM8