Wat is volgens jou de zingeving in het leven ?

Waar dient het leven voor, waar draagt het toe bij, wat doe jij als het over de zingeving van jou leven gaat ?

Een vraag die een ieder zichzelf regelmatig afvraagt volgens mij.. tot welke antwoorden komen jullie ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het gaat om energie. Jij doet dingen in je leven, daarmee voeg je energie in het systeem toe. Op die manier is elk leven zinvol. Ik zie kennis ook als een vorm van energie.

De zin van het leven is volgens mij het besef erover na te kunnen denken.

Alles in het leven doet een mens om een volkomen gevoel van geluk te bereiken en uiteindelijk zijn er twee dingen die aan dat gevoel voldoen: sex en de dood.

De zin van het leven is een diepere betekenis waar het bestaan mee beladen is volgens bepaalde visies, zoals bij de religies. Het concept stelt de waarde van de periode tussen geboorte en dood centraal, en eventueel ook het spiritueel bestaan dat de lichamelijke dood overstijgt. Het leven heeft daarbij wel of geen diepere betekenis. Voor mij is de zin van het leven: Een zinvolle invulling geven aan het leven op Aarde, waar ik en mijn nageslacht met tevredenheid op terug kunnen kijken. Na deze terugblik is er weer een vervolg in het hiernamaals.