Wat betekent het wanneer je continu een wit randje om mensen ziet?

Als ik naar mensen kijk zie ik hier altijd een witte rand omheen. Bij voorwerpen heb ik het niet. Wie weet wat dit betekent?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Het betekent, zoals ik het zie, dat je een deel ziet van het energielichaam dat het dichtste om het fysieke lichaam heen ligt. Het is oké, het betekent verder niets.
Je ziet het gewoon.
Kristal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De theorie dat aura's energievelden zijn, is al lang onderuit gehaald. Zie ook mijn eerdere reactie.
Kristal
9 jaar geleden
Het is jouw goed recht er zo over te denken Maarten :)
Kristal
9 jaar geleden
Rooomoyo,
ja dat kan inderdaad. Maar zelf moet ik je eerlijk zeggen dat ik maar weinig cursussen ken waarbij ik het vertrouwen heb dat het op een down to earth manier wordt geleerd.
Vaak zijn het zweverige types, en dat is nou precies het laatste wat mensen nodig hebben die gevoelig zijn. Ik weet niet hoe oud je bent, maar soms is het goed om er pas iets mee te gaan doen wanneer je zelfstandig op eigen benen staat.
In dat laatste geval kan ik je wel een cursus aanraden die een gedegen en gegronde aanpak heeft.
Cryofiel
9 jaar geleden
Het is niet hoe je erover denkt, Kristal. Het is wat een experiment uitwijst. Dat kun je natuurlijk ontkennen, maar daar kom je niet verder mee. Ken je het bekende "net om de hoek" experiment? Dat is de eenvoudigste manier om het idee van "aura" of "energieveld" te ontkrachten.
Kristal
9 jaar geleden
Cryo, ik heb besloten om niet meer aldoor maar dezelfde, zich steeds herhalende, discussies met jou te hebben :)
Cryofiel
9 jaar geleden
Prima, da's jouw keuze. Intussen blijf ik openstaan voor de mogelijkheid dat "aura's" en "energievelden" tóch blijken te bestaan, ondanks de vele duizenden mislukte pogingen dat - op welke manier dan ook - te laten zien. Laat mij zien, direct of indirect, op welke manier dan ook, dat "aura's" of "energievelden" echt bestaan, en ik zal mijn mening direct herzien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou mijn antwoord ook zijn, @Kristal
Kristal
9 jaar geleden
Dank je Mahric :)

Andere antwoorden (2)

Zelf heb ik erg veel gehad aan visualisatie-oefeningen welke ik met studiegenoten deed.

We deden de ogen dicht en trachtten ons zo helder mogelijk het beeld van een roos voor te stellen. We praatten met elkaar over hoe die roos eruit zag. Na een tijdje oefenen ging dat steeds makkelijker: de beeltenis van een roos in je gedachten oproepen en ook weer weg laten gaan. Als je dat eenmaal makkelijk afgaat dan kun je je na enige tijd met het grootste gemak elk beeld dat je maar wilt voorstellen. Woestijnen waarin gras komt groeien en die in groene oases veranderen om dan weer in een poollandsdschap met geraniums en koperen paden te veranderen. Nog even doorgaan met oefenen en we konden hetzelfde met de ogen open We hebben dit veel gedaan. Het was spannend en bovendien ongelooflijk rustgevend omdat voor alle dagelijkse beslommeringen helemaal geen ruimte meer bestaat dan.

Dit heeft mij zeer diep doen kennis maken met de ongelofelijke mogelijkheden van het menselijk inbeeldingsvermogen. Ik heb sindsdien dan ook het gevoel dat ik allerlei onmogelijke dingen die mensen zoals zien kan plaatsen. Het zijn inbeeldingen zij het dat ze wat minder gericht en bewust zijn gecreëerd dan de onze. Er zal dan toch een bepaalde aardse oorzaak zijn waardoor het inbeeldingsvermogen zo aan het werk wordt gezet.

Voor mij verklaart het geestverschijningen, ufo-sightings, bezetenheid, maagdverschijningen en andere religieuze ervaringen, en ook het zien van aura's,

Toegevoegd na 1 dag:
Dit was ik nog vergeten: toen het goed ging deden we het ook met geuren, temperatuur voelen en geluid. Ook dat ging na een tijdje heel soepel.
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Mooi antwoord, Poet. Overigens ben ik van nature al een beelddenker. Als ik bijvoorbeeld iets lees of hoor, zie ik het vaak al direct voor me. Soms ook op een manier waarvan ik weet dat de schrijver / spreker het niet zo heeft bedoeld, maar die ik wel zo zou kunnen interpreteren. Als je mij spontaan ziet glimlachen, weet je dat ik weer eens zo'n beeld voor me zie.
Poet
9 jaar geleden
Ik zie het al voor me ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor je bijdrage, @Poet
Dat je naar de oogarts moet. Heeft niets met chakra of energie of die onzin te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
-
Ik vind dat geen goed antwoord.
Als je andere wezens en voorwerpen zonder rand ziet, dan zijn je ogen wat dit betreft normaal.
Je moet de afwijking dan niet in de sensoren blijven zoeken, maar in de verwerking in het brein, dat sommige door de oogzenuwen doorgegeven signalen als het ware van een toefje slagroom voorziet. Bij jouw favoriete muziek beleef jij ook meer dan ik, zelfs als we er samen naar luisteren (en veronderstellend dat we allebei een goed gehoor en niet dezelfde smaak hebben).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@plato78, waar heeft het dan wel mee te maken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Prima, als het niet aan je ogen ligt, dan is een psychiater wellicht de aangewezen persoon. Natuurlijk kan het ook zo zijn, dat je dingen ziet die je wil zien. Dat maakt je toch bijzonder en speciaal he. tja.