Hoe roep je geesten op??

Ik en een paar vrienden doen onderzoek over geesten eentje van ons is paranormaal, maar we wouden graag weten hoe je een geest op een veilige mannier kan oproepen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
32K
Cryofiel
9 jaar geleden
Als je kunt laten zien dat je een geest kunt oproepen, kun je vele, vele prijzen winnen. Je zult rijk en beroemd worden, en je zult de mensheid enorm vooruit helpen. Als jouw vriend werkelijk paranormaal is, hoeft hij dat alleen maar even te laten zien. Het maakt niet uit hoe hij dat laat zien, als hij het maar laat zien. Hij zal dan ook vele prijzen kunnen winnen, waar hij veel goeds mee zal kunnen doen. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_prizes_for_evidence_of_the_paranormal
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook al denkt men dat men paranormaal is, dan nog is het af te raden 'zomaar' (voor de lol ) geesten op te roepen. Dat heeft meestal een negatieve uitwerking. Wanneer het zijn taak is om geestelijk contact te hébben dan weet hij/zij hoe dat in zijn werk gaat. Maar bovenal, laat hij/zij eerst maar contact zoeken/maken met zijn eigen gids.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jullie zijn waarschijnlijk nog jong (tussen de 14 en de 20 waarschijnlijk?) en denken 'interessant'/'spannend'. Ik kan je vertellen dat het dat NIET is. Doe het niet en blijf hier ver van. Het enige wat je kunt bereiken, is dat je jezelf ontzettend angstig kunt maken. Als iemand van jullie hier gevoelig voor is, kun je ook nog psychotisch worden. Dat betekent dat je hallucinaties en wanen krijgt en kan voor de rest van je leven gevolgen hebben (http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychose ). De hersenen zijn daar op jullie leeftijd extra gevoelig voor (http://www.altrecht.nl/ggz/53022/Schizofrenie_en_psychose#.U51p2nJ_uXQ ). Wil je echt op je geweten hebben dat een van jouw vrienden of jouzelf dit overkomt?? En nee, je wordt niet angstig of zelfs psychotisch omdat er echt geesten komen. Geesten bestaan niet. Maar je kunt elkaar wel dusdanig opjutten, zeker binnen een vriendengroepje, dat jullie in die gezamenlijke waan komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
uhmramon Voor 1oo % met je eens, je kunt niet genoeg waarschuwen!
Cryofiel
9 jaar geleden
Het helpt echter je te realiseren dat er met glaasjedraaien geen geesten worden opgeroepen. Het helpt ook de bewijzen daarvoor te leren kennen. Kennis van het werkingsmechanisme maakt je weerbaar tegen dergelijke wanen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kennis maakt weerbaar, zeker. En als aanvulling ook begripvoller en wijzer. De kennis, dat bij o.a. glaasje draaien een open onbeschermd kanaal geopend wordt, is een serieus te nemen probleem. Ook hiervan zijn de nodige bewijzen beschreven.
Cryofiel
9 jaar geleden
Er is geen enkel bewijs voor een "kanaal" en/of voor "geesten", "entiteiten" of "energieën". Als je bewijs zou kunnen leveren zou je vele prijzen kunnen winnen.
LeonardN
5 jaar geleden
Waarschuwen hiervoor is juist gevaarlijk, daarmee laat je mensen denken dat dit echt is. Het is juist zaak dit compleet te bagatelliseren zodat je de angst eruit haalt.
IemandAnders
2 jaar geleden
Begin er gewoon niet aan. Ik kan nog zoveel redenen geven, maar de boodschap lijkt me duidelijk genoeg. Of je nou in geesten gelooft of niet, het zal ALTIJD een negatieve uitwerking hebben.

Het beste antwoord

Geesten oproepen is duizenden jaren oud en kan op verschillende manieren.
Van glaasje draaien tot een geest in een medium laten komen.

Ik heb eens van iemand persoonlijk gehoord ( een niet -gelovige overigens ) dat
tijdens glaasje draaien na een paar keer op een gegeven moment de tafel ging zweven en ze dit op dat moment niet wisten te stoppen. Hij was zo angstig geworden dat hij
het nooit meer zou doen, hij kon er met zijn verstand niet bij.

De Bijbel heeft een verbod dat dit niet is toegestaan.
In de geestelijke wereld is een machtsstrijd gaande tussen God en Satan.
Door het oproepen van geesten stel je jezelf bloot aan geestelijke krachten, die bezit van je kunnen nemen ( van heel langzaam tot snel ).
Zo kan je bijvoorbeeld stemmen in je hoofd krijgen, angstaanvallen etc.

Misschien merk je in het begin er niet zoveel van
Een van de tactieken van satan is juist om mensen te doen laten geloven dat het oproepen van geesten niet gevaarlijk is. Hou je verre van deze praktijken zou ik je willen adviseren! Richt je hart op Jezus in plaats van bezig te zijn met occulte zaken. Vertrouw op God en je zult merken dat je dan pas echt in volledige vrijheid leeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat kan niet. Geesten bestaan niet. Verschijningen zijn vaak verkeerde interpretaties van volstrekt verklaarbare zaken. Denk aan licht dat verbroken wordt door atmosferische storing, weerkaatsingen of de hersenen die simpelweg patronen herkennen zelfs daar waar ze er niet zijn. Ook zijn de hersenen ingesteld om snel gezichten te herkennen. Zoek bijvoorbeeld maar eens naar het begrip 'pareidolie'. En dan heb ik het nog niet eens gehad over bewerkte foto's en video's die de naivelingen op het verkeerde been zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is nooit bewezen of ze wel of niet bestaan, maar ik snap je antwoord.
Cryofiel
9 jaar geleden
Het is ook nooit bewezen of de Yeti wel of niet bestaat. Het is ook nooit bewezen of er wel of geen dinosaurussen leven in een afgelegen vallei in de Afrikaanse jungle. Ik wil maar zeggen: als jij in geesten gelooft, zou je ook in de Yeti en in de dinosaurussen moeten geloven. Tenzij je een reden hebt om het ene te geloven en het andere te accepteren, natuurlijk. In dat geval zou ik die reden graag van je willen horen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik geloof niet in alles
Cryofiel
9 jaar geleden
Hoe bepaal je dan waarin je wel gelooft, en waarin je niet gelooft?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
ik zie zelf vaak genoeg geesten
Je zou het een met Ouija board kunnen proberen op een plek waar jij denkt dat er geesten zijn. Ik weet niet wat de mogelijke gevolgen hiervan zouden kunnen zijn maar dit zou een effectieve manier kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door heel veel training en concentratie.
Door diepe meditatie en zelf in trance gaan, is het soms mogelijk contact te maken met geesten.
Maar nooit zo maar wat proberen!
Kan je erg veel last van krijgen.
Het is geen spelletje!!
Het is vaak op die manier heel slecht afgelopen met sommige mensen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Op die manier maak je geen contact met een geest die zich buiten jou bevindt. Hooguit ontdek je dingen die eigenlijk al die tijd al in jezelf sluimerden, maar die je nooit de kans hebt gegeven om naar buiten te komen. Het is dan een manier om zelfinzicht te verkrijgen. Ook bestaat de kans dat je dingen gaat verzinnen en daar dan zo sterk in gaat geloven dat ze (voor jou) echt worden. In dat geval kan het inderdaad slecht met je aflopen. In beide gevallen doe je het echter helemaal zelf. Er is niets buiten jou waar je "contact" mee zou kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als antwoord op de vraag http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/spiritualiteit/bewustzijn-lokaal-illusie.512622 zeg je " Je brein, creëert dan een onwerkelijke ervaring, die je zelf als een werkelijkheid ervaart! Het zien en ervaren van geesten werkt net zo." Hier suggereer je dat geesten bestaan ( "Door diepe meditatie en zelf in trance gaan, is het soms mogelijk contact te maken met geesten."). Volgens mij ben je dan niet helemaal consistent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat lijkt maar zo,
Zowel het eerste als wel het laatste kan naast elkaar bestaan.
In het eerste bedoel ik de gang van zaken zoals dat meestal verloopt, dus het creëren van een onwerkelijke ervaring.
In het tweede beschrijf ik mijn eigen ervaring.
Ik weet wat je nu denkt, dat het laatste ook door het eerste kan ontstaan.
Maar ik blijf het als twee verschillende ervaringen zien, gebaseerd op wat ik zelf waarneem.
Cryofiel
9 jaar geleden
De eigen ervaring kan de ene keer een sterkere illusie oproepen dan de andere keer. Daardoor heb je de ene keer in de gaten dat het een onwerkelijke ervaring is, en ben je er de andere keer oprecht van overtuigd dat er een geest in het spel is. Terwijl het beide keren om exact dezelfde soort ervaring gaat. Het enige dat verschilt is de intensiteit. Of de intentie natuurlijk, die maakt ook een flink verschil.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja jouw uitleg ken ik, het voegt niets ( meer) toe aan mijn ervaringen.
Of inzichten.
Cryofiel
9 jaar geleden
Dat weet ik, Ed. Dat vertel je telkens weer. Je kent de verklaring. Je kunt hem alleen nog niet accepteren.
Klinkt een beetje alsof jullie een studenten feestje willen gaan houden.
Vergis je niet glaasjedraaien is geen grapje waar je de volgende dag met een kater van af komt... een veilige manier is er niet. Probeer eerst eens wat meer onderzoek te doen naar waar je aan begint.
Hoe doe je het: teken een pentagram op tafel. Leg alle letters van het alfabet in een circel er om heen. In het midden JA en NEE deze letters kunnen allemaal op papier gschreven stukjes zijn.
Je moet er dus wel wat moeite voor doen.
Wees met 2 of 3 mensen. Concentreer je allen op de naam ASTAROTH (raad jullie weer aan iets te lezen) plaats in het midden ondersteboven een glas.
Plaats allemaal je vinger op het glas,
1 iemand vraagt of astaroth aanwezig is.
Dit moet je soms een paar keer doen als anderen er niet in WILLEN geloven.
Wees beleefd en ga pas vragen stellen als het glas beweegt.
LET OP dit is een manier waarmee je demonen in je huis en geest welkom heet.
Het kan zijn dat je de wereld anders gaat bekijken. Als je jezelf er op deze manier voor open stelt kan het dus ook zijn dat er verschijningen komen wanneer je dat niet wilt ! Resultaten kunnen zijn: nachtmerries
Gevoel dat er iemand aanwezig is terwijl er niemand is. Meer alert op geluiden die in je huis zijn. Positief als je deze krachten als prettig ervaart. En er iets mee kan doen. Maar het vraagt altijd iets van jezelf.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Wetenschappers schrijven de werking van het bord zuiver toe aan handelingen van de deelnemers, die hun verwachtingen over het antwoord op een vraag bewust of onbewust omzetten in spierbewegingen. Wanneer iemand die aan een bepaalde handeling denkt, deze gedachte onbewust omzet in een spierbeweging, spreken we van het carpentereffect. Wanneer de bedieners van een ouijabord niet kunnen volgen welke woorden gevormd worden, bijvoorbeeld doordat ze geblinddoekt zijn, ontstaan geen begrijpelijke boodschappen.
LeonardN
5 jaar geleden
Lees eens
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ideomotorisch_effect
Evt met fles met euro centen of kwartjes en dubbeltjes verzamel energie van vrienden evt familie in n fles met losgeld .prepareer n paperclip aan n touwtje plaats n zilver 10tje onder de fles .op munt gaat geest evt in de fles .en t tientje draait op Kop komt geest op.kippenpoten uit de fles,,,of neem n oliekandelaar met n hol schroefdraad en prepareer de olie kandelaar met n naald&draad .plaats n zilver 10tje met munt zijde boven onder kandelaar . +plaats n foto van ontvallen persoon tegen oliekandelaar.met t ziveren10tje op munt gaat de geest in de kandelaar en op KOP komt de geest uit oliekandelaar. Vrienden of familie op kippenpoten
WwwBoedelaar
Boedelaar4@gmail.com
Plaatje bij antwoord
een jaar geleden