Wat is de spirituele betekenis van een doodskop?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13.9K
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat hangt van de vorm van spiritualiteit af. Binnen vele vormen van spiritualiteit hangt het af van de context en/of van de intentie van de maker/gebruiker/gever. Er zijn ook vormen van spiritualiteit waarin een doodskop geen bepaalde betekenis heeft.
anneliez
10 jaar geleden
Ik heb nooit gehoord van een spirituele betekenis van een doodshoofd. Maar als er een is zou ik denken dat hij voor een nieuw leven staat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Binnen Wicca heeft het een betekenis. Maar welke weet ik ook niet.
Cryofiel
10 jaar geleden
Dan kun je een doodshoofd kado doen wanneer iemand net een baby heeft gekregen. Leuk voor boven het wiegje!

Het beste antwoord

De betekenis van een Doodskop op spiritueel vlak lopen erg uit een.
Als je kaart leggen (Tarotkaarten) neemt maakt deze verbinding met het veld van weten, of zijn of haar gids.
In dat geval word de kaart met de dood gelegd en afhankelijk van het thema of vraag waar je een antwoord op wilt hebben kan deze het volgende betekenen: Het afsluiten of eindigen van het oude, en het begin van het nieuwe.
dit kan in een relatie, werk e.d. zijn.

Er zijn ook doodskoppen gemaakt van bepaalde edelstenen/kristallen, deze worden ook wel schedels genoemd, en hebben een versterkende werking op de personen die zijn geïnitieerd met deze krachten en hebben ook hun eigen persoonlijke schedel waar hij/zij verbinding mee hebben.

In het geval van duistere spiritualiteit, ook wel zwarte magie genoemd, kan een doodskop een waarschuwing of met de doods in verbinding staan.

Mocht een doodskop in een droom voor komen, dan zou dit mogelijk als waarschuwing voor een bepaalde gebeurtenis aan kunnen geven.
Het kan ook een onbewuste boodschap zijn, dat je mogelijk nog met zeer veel boosheid zit, en dat het nu de tijd is om hier aandacht aan te geven, en dat het tijd is om het een plekje te gaan geven.

Ik wens je veel succes.