Nul, want tweelingzielen bestaan niet.
Mocht er op de een of andere manier wel iets dergelijks zijn en is er ergens op de hele wereld in eender welke tijd een helft van jou ziel te vinden (en zelfs eeneiige meerlingen hjebbe ieder hun 'eigen', want een ziel is niet los te maken van je brein / hersens / persoonlijkheid) dan is de kans dat je hem of haar tret dus vrijwel nihil.

Als je echter in dergelijke....dingen gelooft, is de kans dat jij iemand tegenkomt waarvan je dénkt of wilt geloven dat het je tweelingziel is natuurlijk wel heel groot, vooral als de persoon in kwestie hetzelfde gedachtegoed deelt. Maar je bent en blijft echt allebei je eigen persoontje, leuk of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zeg je dat die niet bestaan? Kun jij van iets aantonen dat het NIET bestaat? En als je dat niet zeker weet, hoe durf je dan te ontkennen dat het bestaat, of heb je bronnen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je kunt nooit aantonen dat iets niet bestaat.
Laten we beginnen met het aantonen van dingen die WEL bestaan, dat lijkt me iets realistischer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zit je dus grofweg te liegen met: Nul, want tweelingzielen bestaan niet. Ik deel het eerste minnetje uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yeah, sure.....
Iets bestaat niet tot het tegendeel (het bestaan) bewezen is. Zolang er nog niemand het bestaan van tweelingzielen, vliegende spaghettimonsters en roze marsmannetjes heeft kunnen aantonen, zullen we moeten aannemen dat ze niet bestaan. Als vragenstelster had gevraagd naar zeemeerminnnen of kabouters had ik hetzelfde gezegd. Maar in jouw wereld bestaan die ongetwijfeld ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1.
Niet vanwege je overtuiging, maar het afwijzen van datgene wat niet jouw overtuiging is en hoe je dit vervolgens verwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Berth... verwerpelijke zekerheid die spreekt...
@Marleen... ik zou dit kunnen melden en bijna zeker zou je reactie gewist worden, maar ik meld niet gauw... Je spreek disrespectvol over XiniX... minachtend zelfs...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, de Grote Verlichte Onaantastbare Xinix ? Jongen, je hebt meer dan genoeg kwijlende volgelingetjes hier - Joost mag weten waar ze vandaan komen - aan al die vreemde plussen te zien, en ik ga daar never nooit aan meedoen. Als je een goed antwoord geeft krijg je van mij een plus, zoals altijd, vaak met motivatie ook nog, maar als er onzin uitkomt, sorry, net zo hard weer een min. En er zijn een heleboel neutrale antwoorden, daar doe ik niks mee. Een beetje vent is toch niet bang voor een beetje 'anti-reclame' van mensen die al een hele tijd helemaal klaar met je zijn ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel lieverd...
De kans is niet groot, naar niet nul... Als je die gevonden hebt dan weet je dat wederzijds... Dat is het bewijs...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ziel is als een wind, alleen hij stinkt niet zo…. Maar nu serieus: de ziel bestaat niet, het is een uitvinding van de mens. Dus ook een tweelingziel bestaat niet.
Zelfs in het boek koningen in de bijbel wordt het bestaan van het leven hierna ontkent en dan is er ook geen plaats voor een ziel, tenzij je in reïncarnatie gelooft. Daar zijn mijn duimen te klein voor (en ik ben het duimzuigen ontgroeid), dan moet je naar anderen luisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat 1 of 2 Koningen? En weet je toevallig ook waar het staat? Dit gewoon even uit interesse.
Dat kan, maar een romantische liefde hoeft niet noodzakelijk de Liefde voor en vooral: van altijd te zijn.

Zielemaatjes zijn, zo wordt gezegd, niet noodzakelijk zielen die in een liefdesrelatie met elkaar verbonden hoeven zijn. Het zijn zielen die de ene na de andere incarnatie op de één of andere manier met elkaar verbonden zijn, als ouders en kinderen, leraren en leerlingen, collega's, vrienden.

Je hebt vast wel eens, in allerlei omstandigheden, als je iemand ontmoette, het gevoel gehad dat je die persoon al veel langer kende, zelfs als je hem of haar voor de eerst keer zag. Iets vertrouwds, iets van herkenning.

Het zijn mensen van wie we keer op keer iets leerden en leren en die iets van ons leerden en leren. Lang niet altijd via de weg van de minste weerstand!
Zielmaatjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
100%.

Als je het hebt over een tweelingziel, dan heb je het ook over de ziel. Een ziel leeft vele levens hier op aarde.
Hiernaast is de kans ook groot dat je ziel zich splitst wanneer hij tussen twee levens is (dit gebeurt volgens mij niet altijd).

Die 100% is gebaseerd op alle leven die een ziel beleeft en dus ook meerdere tweelingzielen heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een ingewikkelde kwestie. Als je een soulmate ontmoet als partner dan wordt je klenste cirkel gesloten en heb je een goed leven.

Toegevoegd na 33 seconden:
kleinste
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ieder mens zit de tweelingziel achter zijn lurven en als die een keer openscheurt kan het zijn,dat de ziel ontsnapt. De kans dat hij dan een gelijkgestemde ontmoet is ±42 pro mille en da's niet erg groot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is de kans zeer klein dat men zijn/haar tweelingziel ontmoet.

Wanneer dit mocht gebeuren dan wil dit niet zeggen dat het allemaal pais en vree is. Het schijnt zo te zijn dat het eerder een haat liefde verhouding is. Het blijven 2 zielen (uit één) die beiden een andere weg gaan om te leren.

Wat wel gezegd wordt is dat deze twee het gevoel hebben niet zonder elkaar te kunnen. Er is een super gevoel van aantrekkingskracht, herkenning wellicht.

Dat de kans klein is voor een ontmoeting licht in de gedachte dat de éne 'helft' vaak de de gids is van de
andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er vanaf wat je met tweelingziel bedoelt. Ik kan me er op dit moment geen heldere voorstelling maken van wat je er mee bedoelt.