Welke energie kan voor genezing zorgen?

Een van het moeilijkste en meest besproken onderwerp op g.v.
Maar ondanks alle reactie's is er nog steeds geen antwoord.
Al honderden mensen hebben het al kunnen ervaren op een bepaalde plaats in ons park.

Tinteling van handen en/of voeten.

Tinteling/vibratie's vanuit de bodem via hun benen door het hele lichaam.

Voelen van energie die binnen komt via hun kruin.

Voelen van een energie die een heel warm en intens gelukkig gevoel geeft, die soms dagen aanhoud.

Voelen van energie, waarvan mensen onmiddelijk beginnen te huilen.

Energie waar mensen in een koude ruimte enorm warm van worden (te warm)

Energie waar mensen van in trance raken.

Energie die pijnen wegneemt en soms geneest.

Meetbaar is een grote afwijking in het magnetisch veld.
Soms beginne de bezoekers te wiegen, het van voor naar achter gaan(heen en weer)
Dat is met geen mogelijkheid te stoppen.
Onafhankelijk van elkaar vertellen de mensen precies de zelfde ervaringen!

Zo gebeuren er telkens weer gebeurtenissen veroorzaakt door de energie, maar welk?
Waar van daan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Waar de genezende energie vandaan komt is onduidelijk. Anders zou ik deze in potjes stoppen en gaan verkopen op Marktplaats. Ik ben ervan overtuigd dat je de energie kunt opwekken op iedere plek als jij dat zelf wilt. Of dat nu midden in het bos is een dikke eik, of een oeroude steen waar je op gaat zitten, of in een huis of in de buitenlucht of in een park waar jij over praat (al weet ik niet welk park je bedoeld). Overal is deze energie, het is de energie die je voelt als jezelf hierom vraagt. Het geeft je antwoord op je vragen en bevestigt je gevoelens; telkens weer. Het is zowel negatieve als positieve energie die je kunt voelen. Maar het is de positieve waarmee je kunt genezen. Ook kun je deze energie uitstralen naar de ander als deze soms te weinig heeft van deze positieve energie. Zoals ook door sommige personen negatieve energie wordt verspreid. Daarbij is de energie onzichtbaar. Want door bijvoorbeel de tintelingen kun je voelen dat ie er is en door de reactie van de ander kun je zien dat ie zijn werk doet. Machtiger dan menig medicatie op doktersrecept!

de Universele Energie, de ENE energie die er is... Wat anders zou dat dan toch kunnen... Dit is dan het antwoord EdDijst... Iets anders is er niet... Het maakt de bezieling in elke levende mens...

De energie die voor healing kan zorgen is positieve energie. Het park is blijkbaar een healing krachtplaats waar de natuur voor gezorgd heeft. Er zijn ook energiën die juist het tegenovergestelde teweegbrengen.

Ik geloof alleen in positieve energie van uit mij zelf en met positieve mensen om je heen.

Universele levensenergie ook wel Ki, Chi, Prana genoemd. Het is de energie die om alles wat leeft is, wat we ook nodig hebben. Laat de kosmische en de aardse energie samenvallen en je houdt genoeg over om ook anderen er mee te helpen. Een ziekte is een verstoring of tekort aan deze energie. Door de blokkade op te heffen kan de energie weer vrij stromen en zal het ziektebeeld verdwijnen. Dit kan je zelf of met hulp van derden. Bij jou (Ed) in je park zijn een paar plaatsen waar die zeer zuiver/geconcentreerd aanwezig is. Alleen al door daar te zijn kun je je al een stuk beter voelen.

Leylijnen en andere krachtvelden. Wellicht. Dit is een boeiende site erover, maar wellicht kende je hem al. http://www.leylijnen.com/leylijnen.htm Als antwoord op je begin vraag: totale acceptatie en onvoorwaardelijke liefde, gewoon helemaal liefhebben. Toegevoegd na 2 uur: Wat genezing brengt is afhankelijk van wat je nodig hebt. Het moet je aanvullend zijn aan je eigen energie, en dat zal per persoon verschillend zijn. Wat voor de één genezend is, kan voor de ander wel schadelijk zijn. Nou denk ik dat men aan energie bepaalde vormen kan geven en dat die vormen het effect geven...liefde, vergeving, troost, enz. Er zijn natuurlijk vormen die voor iedereen schadelijk zijn bijvoorbeeld haat, en vormen die voor iedereen wel goed zijn bijvoorbeeld liefde. Energie is gewoon energie, maar het zou kunnen dat de energie op die plek de vorm aanneemt die iemand nodig heeft. (Dat geeft nog eens boeiende denkpaden, ...oh my God, waar ben ik nu weer aan begonnen....) Uit de chi gong heb ik geleerd dat het net zo hard schadelijk kan zijn als het goed kan zijn. Als je een oefening verkeerd doet kan het echt kwaad, dus het is volgens mij niet zo dat chi altijd goed is, chi is neutraal, wat je ermee doet, hoe je het vormt, maakt het verschil.

Universele levensenergie. Makkelijk gezegd: de energie waar wij groot van worden, de plantjes groeien, de vogeltjes fluiten enz enz Doorgifte kan bijv via Reiki

Ik vermoed dat er één soort energie is die alles overstijgt in al zijn verschijningsvormen: Positieve Energie. Zolang de energie positief is of wordt ervaren heeft ze een genezende kracht denk ik. Zo is het voor mij persoonlijk in elk geval wel :-) Heel basic, als ik me lach voel ik me beter :-) Als ik me ziek voel ben ik blij als iemand mij aan het lachen maakt :-)

Ik zou het formuleren als 'dé energie', of, met de koosnaam die wij er hier thuis voor hebben, 'de werkelijkheid'.

Ga naar een handoplegger die geeft jou de positieve energie van hem zelf en hij krijgt die energie van de goddelijke wereld. je kunt zelf ook wel een testje doen bij je zelf : ga rustig zitten en hou je handen ongeveer 10 cm uit elkaar en beweeg ze iets in elkaar en dan iets uit elkaar consetreer je een beetje op je handen en na een tijdje vol je de energie tussen jou handen en dat is die positieve energie die van jou zelf komt.

Uit de reacties bij diverse antwoorden is me je doelstelling duidelijk. Waar komt de energie vandaan. Ik geloof dat die op diverse niveaus beantwoord kan worden. Ten eerste is de energie te sturen met je gedachten. Dus energie welke er al is, kan je concentreren en daardoor effectief sterker maken. Wat er gebeurd dan is dat je energie leent van je omgeving. Je neemt wat, maar aangezien het een stroom is zorg je ervoor dat gelijke energie ook weer terug gaat naar de oorsprong waarvan je geleend hebt. Een stroomkring in elektriciteit. Ten tweede, en dat gebeurt in jouw natuurpark: Alles is energie, als je twee dingen bij elkaar zet dan zal die twee samen een groter energieveld vormen. Jouw natuurpark is 1 grote energieveld geworden, doordat alle individuele energiebronnen bij elkaar zijn gekomen. Dit wordt sterker doordat de afstemming (het wennen aan elkaar) zuiverder wordt. Hiernaast zorgt de continue intentie dat deze energie nog eens extra wordt gebundeld. De energie die er in het universum is, is dus niet 1 energiebron, het geheel maakt deze energie, alle kleine dingen die elk een eigen energiebron zijn. Dus vanuit een enkele voorwerp, tot zo groot als een land, naar de grootte van de aarde/planeet. Dit op elke planeet die bij elkaar weer een grotere energieveld geeft. En dan de hamvraag: Waar komt die energie vandaan van het kleine voorwerp: Wat in me opkomt is dat deze door afstemming van trilling komt. Een andere gedachte: "In een korreltje zand kan je de hele wereld zien". Dus al de energie van het universum zit opgeslagen in 1 korreltje zand. In de kleinste deeltje van een voorwerp. Het zit er al sinds het ontstaan van dit deeltje. Bij de geboorte zit het hele universum in ons. Hmm, het is nu het kip en het ei verhaal, welke is eerder de energie van het universum of de energie van het deeltje. Andere gedachte: Alle materialen zijn er al in de wereld, alle bouwstenen. Hier komt niets bij en gaat niets af. Wanneer deeltjes bij elkaar komen, vormen ze hun eigen en unieke voorwerp en energie. Heftig, goeie vraag Ed. Je maakt weer veel los. ---- Mensen die gevoelig zijn voor deze energie hebben op hun kleinere onderdelen (celniveau) een afstemming met elkaar waardoor 2 cellen al een grotere energieveld is. Twee cellen kunnen al eenvoudiger de energie aan elkaar doorgeven om een stroomkring te maken.

je eigen energie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100