Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil graag naam weten van deze sensor?

deze sensor wordt therapeutisch gebruikt. zie tekening. Iets goudachtig rond dat is soort magneet ofzo..je moet m vasthouden en niet bewegen, dan gaat sensor naar boven en naar beneden of links en naar rechts bewegen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat lijkt mij een thermistor.

Een thermistor is een elektrische weerstand (component) waarvan de elektrische weerstand afhankelijk is van de temperatuur. Het woord thermistor is een samenvoeging van de Engelse woorden thermal en resistor.

Thermistoren worden voornamelijk gebruikt als temperatuursensoren, beperken van aanloopstromen, zelfherstelde overbelastingbeveiliging, en in zelfregulerende verwarmingselementen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Je hebt kennelijk niet gezien in welke categorie deze vraag staat ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een bezoekje aan Jomanda kan de temperatuur toch aardig oplopen hoor :p Maar idd, daar had ik even niet op gelet. Van de "bestaande" sensoren kwam deze echter toch het meest in de buurt bij de omschrijving.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding