Als de ziel bestaat zijn er dan ook mensen zonder ziel (door een fout)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.2K
AWM
14 jaar geleden
Als Sinterklaas bestaat, zijn er dan ook kindjes bij wie die niet langskomt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persies!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wie is er dan verantwoordelijk voor die?

Antwoorden (11)

Nee zonder ziel is er geen levenskracht, het baby'tje zou dood geboren worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met stancellen is vlees gemaakt dat leeft toch ook? Heeft dat een ziel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stam-*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al klopt de hartspier-cel die gevormd is uit een stamcel dat wil nog niet zeggen dat die leeft.
Alles hangt af van je definitie van leven. Neem je de definitie erg ruim, ja dan zijn alle cellen verbonden met de ziel. Alles is verbonden met de ziel. Maar dat wil niet zeggen dat alles leeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Rapaan!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kiex: een doosje van een cd of het middenstuk van een cd draagt ook geen muziek. Probeer het daar eens meet te vergelijken. Jouw hersens zijn de container van je kennen en kunnen en jouw persoonlijkheid. Weg hersens weg 'ziel'
Nee, er zijn geen levende mensen zonder ziel. Wel dode, maar dan leeft de ziel voort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met je ziel onder je arm lopen +
Nee iedereen heeft een ziel, goed of slecht mens. Zonder ziel geen leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag, ja dat gebeurt soms...

Een ziel is bezieling... Iedereen krijgt een bezieling, heel soms niet, dan is het een spontane misgeboorte, omdat er geen bezieling plaatsvond... Dat is maar heel zelden...

Soms en dat komt veel meer voor... Dan valt de bezieling gewoon uit een mens, en ik zeg je dat is zeer traumatisch... Zie Suzanne Segal, Collision with the infinite... Dat is een boek dat beschrijft hoe de bezieling plots wegviel, ze had er 15 jaar voor nodig om te snappen wat er gebeurde... En ze is zeer intelligent, dus daar ligt het niet aan...

Door ziekten kan het ook tijdelijk gebeuren... En meestal is het tijdelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn geen mensen met een ziel. Jouw vraag zou ook als volgt kunnen stellen: 'Als er geen ziel bestaat, zijn er dan ook mensen met een ziel (dooor een fout)?'
Dit toont als aan, dat jouw vraag niet valide is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een onzin!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sluit ik me bij aan Iris!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, soms is het verspilde moeite
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen dan geen antwoord....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen = geef
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is soms verspilde moeite om die onzin te weerleggen. Als ik geen antwoord geef, dan de vraagsteller wellicht dat jouw antwoord iets toevoegt. Dat je de logica niet begrijpt neem ik je overigens niet kwalijk hoor :-))
Nee, want de mens IS de ziel. Als de ziel er niet is zou ook de mens er niet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft een ziel.
En als je dood bent. wordt je ziel je geest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens is een geestelijk wezen, verpakt in een lichaam van vlees en bloed, om zijn ervaringen in het leven mogelijk te maken.
Ieder persoon heeft een ziel, goed of kwaad.
Alleen bij sommige mensen is de ziel vertroebeld door het vele kwaad wat ze doen.
De ziel doortrekt het hele lichaam, en verlaat het lichaam pas als de dood intreedt, vaak via de mond.
De ziel zal dan zijn reis vervolgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat niet iets tastbaars wat je ziel kunt noemen.
Je ziel is eigenlijk je persoonlijkheid, en datgene wat je maakt tot wat je bent. Je ziel is je levensadem en je inspiratie.

Iemand die zielloos is is eigenlijk dood, levenloos
Iemand die onbezield is is futloos, doods, saai.
Iemand die zielig is, is beklagenswaardig, meelijwekkend.
En zielsveel van iemand houden is met heel je hart, gedachten en alles wat er in je is.

Dus iedereen heeft een ziel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een auto zonder motor, kan ook niet wegrijden.
Zo kan er ook geen mens zijn zonder ziel.
Want de ziel ben je zelf, je lichaam is meer de verpakking, die je na afloop achter moet laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja! Dat heb je bij narcisten voornamelijk en psychopaten ook. Deze mensen kunnen zowel aangeboren worden met deze afwijkingen als aangeleerd. Bij hen ontbreekt de kern van mens zijn en hebben ze geen ziel.