Waarom worden mensen die contact kunnen maken met gene zijde door velen niet serieus genomen?

Waarom niet wat meer credit en vertrouwen in plaats van het af te doen als fantasierijke hersenspinsels, geproduceerd door het brein?

"Ik kan niet zien wat jij ziet, dus is het er niet."

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat het vaak niet klopt wat die gene ziet. Er zijn al in zoveel programma's bewijs geleverd dat dit gewoon niet mogenlijk is. Net als Char die zegt: Is het een E? Nee? Ow is het een A of een O? Nee? Een U dan?

Door mij worden ze niet serieus genomen omdat ik denk dat het allemaal op trucs berust. Veel van die "fluisteraars" ontfutselen op een sneaky wijze allerlei gegevens aan de nabestaanden, en doen dan net of ze contact hebben met de dierbare overledenen. Ik ben er 99,99% van overtuigd dat het zwendel is. En ik vind dat ze spelen met andermans sentiment. Bah!

Credit en vertrouwen voor alles waarvan mensen zeggen dat het bestaat? Dat kan niet. Er worden namelijk zoveel verschillende dingen gelooft, dat het niet allemaal waar kan zijn. In dit geval: moet ik de mensen geloven die zeggen dat ze contact hebben met overledenen? Of moet ik de mensen geloven die zeggen dat dat eigenlijk demonen zijn die zich voordoen als overledenen? Of zou ik misschien ook nog *mezelf* moeten geloven als ik een grote afwezigheid zie van aanwijzingen dat die entiteiten echt bestaan, of het nu overledenen zouden zijn of demonen. Wedervraag aan jou: waarom worden mensen die niet direct alles geloven omdat een wildvreemde een bijzondere bewering doet, zo vaak niet serieus genomen? Ik kom onder mensen die zichzelf spiritueel noemen vaak héél gesloten geesten tegen. Ik sta open voor de mogelijkheid dat de wereld anders in elkaar zit dan ik denk. Zelfs de mogelijkheid, hoe onwaarschijnlijk ook, dat er geesten bestaan. Sta jij open voor de mogelijkheid dat de wereld anders in elkaar zit dan jij denkt? Zelfs de mogelijkheid, ook al denk je ze te ervaren, dat er geen geesten zijn?

Persoonlijk vind ik een zekere nuchterheid en rationaliteit: "Ik kan niet zien wat jij ziet, dus is het er niet." helemaal zo ongezond niet. Dus zo lang er, voor mij, geen overtuigend bewijs is voor het werkelijk contact kunnen maken met de doden, geloof ik er niet veel van.

Omdat veel mensen er van overtuigd zijn,dat er geen "gene"zijde is. En waarom deze niet een beetje meer credit gegeven?

Het heeft een verleden. Vroeger werden de heksen verbrand. Dat moest, want er werd ze verteld dat het de hand van de duivel was. Hun spirituele leiders vertelden dat. Deze basis zit er nog steeds in. Hiernaast zijn er ook kwakzalvers geweest. Die anderen deden geloven dat ze met de gene zijde konden praten. Ook dit zit er nog steeds in. En er is angst. Angst dat het allemaal waar zou kunnen zijn. Angst dat de hele wereld die ze nu kennen op de kop moet. Angst om te veranderen, angst omdat ze niet weten hoe. Angst, angst.

Twee woorden: Cold reading http://en.wikipedia.org/wiki/Cold_reading Er is nog niet 1 zogenaamde psychic die rigoureuze wetenschappelijk onderzoek heeft doorstaan. Dit is een tak van het "mensen-zien-wat-ze-willen" fenomeen; niet meer, niet minder. Zodra een eerlijke medium opstaat die echt deze gaven bezit en dat ze niet op trucs berusten, zal ik mijn woorden meteen terugnemen.

Heb het wel eens uitgeprobeerd in een tijd dat ik heel onzeker was en het liefst wilde weten wat er over 30 jaar zou gebeuren, maar wat heb je eraan om het eerder te weten.Het doet het tij niet keren.

Omdat er teveel mensen zijn die er misbruik van maken. Zich voordoen als iemand die contacten kan leggen met gene zijde maar alleen met standaard antwoorden komen die een ieder kan geven, wel handje ophouden daarna natuurlijk voor de 'kosten' .

Het scoort als je tegen bent, want als je er niet in gelooft en je ziet het niet, dan ben je je eigen bewijs... Kortzichtigheid is dat... Gene zijde bestaat net zo goed als deze zijde... En als je het niet weet, dan heb je er geen verantwoordelijkheid over, dat klopt...

Het is het gevolg van honderden jaren van ontkenning. De heksen van vroeger ( we zouden het nu kruidenvrouwtjes noemen) werden al vervolgt omdat men er niet in wilde geloven, de dingen die ze deden konden niet begrepen worden door het gewone publiek. Al snel werdt het , het werk van de duivel genoemd, toen ook de kerk er zich mee ging bemoeien, begon een ware vervolging van de heksen en anders denkende. Tegelijk was de kerk bezig met duiveluitdrijving, dus het bestijden van geesten! Toen het paranormale bekender werd, en deze mensen ook meestal met geneeskrachtige kruiden bezig waren, ontstond een sterke weerstand tegen alles wat met deze dingen te maken had. Hoe meer er bekend werd, hoe meer weerstand er kwam. De opkomst van internet heeft het allemaal versneld. Honderden onderzoeken naar het paranormale werden beschreven in dikke raporten en uitvoerig beschreven op div. site's. Voer voor de media, spirtueel is in, spirtueel verkoopt. Ook voer voor de tegenstanders, alles ,maar ook alles, wordt afgewezen en als nonsens en oplichting betiteld. Kom maar met de bewijzen, roepen ze, laat je dan testen Zo wordt het gat tussen de voor en tegenstanders steeds groter! Een dialoog is vrijwel niet meer mogelijk en verwijten vliegen over en weer. Het is een strijd tussen het verstand en het gevoel. En het verstand zegt bij velen, niet serieus nemen, allemaal hersenspinsels. Ik kan niet zien wat jij ziet, dus is het er niet.

Omdat er op dit gebied ZO veel kaf tussen het koren zit, dat het niet of nauwelijks mogelijk is er ook maar eentje serieus te nemen. Alle gevallen die tot op heden zijn onderzocht, zijn mega door de mand gevallen, uitstekend te verklaren of botweg oplichters, al zijn er ook genoeg bij die zelf niet eens doorhebben wat ze precies doen en in hun eigen praatjes geloven. Ik ben zeker bereid te geloven dat er mensen zijn die zaken waarnemen of denken waar te nemen die voor hen waarheid zijn en ook nog op positieve wijze in hun leven kunnen worden toegepast. Alle respect daarvoor, al ben ik er voor mezelf nog niet uit of aan een geestwaarneming evenveel, meer of minder waarde moet worden gehecht dan aan dromen. Voor de waarnemer zijn ze waar, en daar moet je in dat geval van uitgaan Maar het merendeel zijn (commerciele) doorgewinterde charlatans, die ook nog eens goed garen spinnen bij de goedgelovigheid van onwetende derden. De kansen voor iemand met een eventuele echte gave, of die hem in elk geval juist weet te interpreteren en te gebruiken, zijn daardoor wel minimaal geworden. "Ik kan niet zien wat jij ziet , dus is het er niet" zeg je. Nee. "Ik kan niet zien wat jij ziet, dus betekent wat jij ziet voor mij niet wat het voor jou betekent" dekt meer de lading. Een ander kan mijn dromen niet dromen (en niet interpreteren zonder mij te zijn), en andermans dromen beteken niets voor een ander dan voor de dromer alleen. Voor geesten, goden, engelen, overleden zielen en dergelijke geldt voor mij vooralsnog het zelfde.

ik geloof heus dat er mensen zijn met ervaringen. Ik geloof alleen niet in mensen die het alfabet opnoemen zodat jij net als Lingo de naam moet geven . De boodschappen zijn dan ook vaak vaag en/of voorspelbaar. Maar ik geloof dat er mensen zijn .......