Hoe werkt reiki power precies? Is er een site waar ik dit kan leren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet. Er is onderzoek naar gedaan, maar een werking is nooit aangetoond. Het berust allemaal op suggestie.

Het beste antwoord

om reiki te kunnen geven moet je ingewijd worden door een "master". die zet je dan met de genezende energie in contact. Je hebt drie levels : bij de eerste kan je jezelf en anderen de genezende energie geven, bij de tweede kan je de genezende energie op afstand geven en bij de derde kan je zelf iemand inwijden. Het probleem met reiki is dat het een enorme geldklopperij is. Men vraagt vaak ongelofelijke bedragen voor de inwijding, iets wat m.i. niet meteen strookt met de liefdevolle intenties die reiki zou moeten hebben. Gelukkig komt er nu een strekking van reikimasters die het belangrijker vinden om de energie door te geven dan om er ongelofelijk veel geld uit te halen.
Maar goed, reiki werkt - zo zegt men- met de kosmische energie. Bij de inwijding wordt de poort geopend om deze energie te ontvangen en te kunnen doorgeven. zo wat als handoplegging maar ipv je eigen energie geef je de kosmische energie door.
Ikzelf ben ingewijd in de eerste graad door een fantastische master, en voor 50€ (daarvoor had ik ook een hele dag les plus middagmaal, dus een redelijke prijs me dunkt).
Ik ben dan naar bijeenkomsten gegaan van deze man, die hij gaf aan ingewijden en niet-ingewijden. Nadien deden we dan bij elkaar reiki. Hij zei zelf "je hoeft daarvoor niet ingewijd te zijn, doe maar gewoon en stel je - als je niet ingewijd bent- voor hoe de goddelijke kracht vanuit de kosmos door jou stroomt en je het doorgeeft."
De aanrakingen van alle mensen even fijn waren, ingewijd of niet. Ik voelde me nadien vol positieve energie. kleine pijntjes waren verdwenen (kwamen nadien soms wel terug).
Bij mezelf voel ik wel een verschil sinds de inwijding. Ik had voordien ook meer die eerste techniek : als mijn dochtertje buikpijn had, gaf ik haar kosmische energie (ik was toen nog niet ingewijd) . Als ik nu reiki geef vouw ik mijn handen samen (zo heb ik het geleerd) en vraag of ik energie krijg om x te genezen. en bedank daarvoor dan.
Ik merk dat mijn handen -na het samenvouwen- nu ontzettend warm kunnen worden, sinds ik ingewijd ben. Ik heb laatst een stervend visje met reiki erboven op geholpen. Dat was heel fijn, mijn hand op de aquarium en het visje kwam helemaal tegen het glas plakken aan mijn hand. Het heeft nog een maand geleefd en is dan toch gestorven (ik was er toen niet)
Bij mensen zie ik vaak dat hun buik begint te borrelen als ik reiki geef. Maar bij anderen gebeurt er helemaal niets. Geen idee hoe dat komt...
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord.
Reiki is in de eerste plaats bedoeld om bewust te gaan werken om je eigen rommel op te ruimen. Als je direct met anderen aan het "werk" gaat, lijkt me dat een manier om te omzeilen dat je met jezelf aan het werk moet gaan en tevens gaan die mensen hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen en kweek je een wederzijds afhankelijkheids-patroon(is iets anders dan in je omgeving even iemand op weg helpen, zonder dat je een winkeltje begint).
Jammergenoeg zijn er altijd mensen die overal een slaatje uit willen slaan, echt idiote prijzen vragen. Ik heb dat altijd vermeden door niet met zulke mensen in zee te gaan. Lijkt me ook niet verstandig vanwege de negatieve intentie van die "masters".
Over je laatste alinea: Ik denk dat sommige mensen zo potdicht zitten met rommel, dat het moeilijk is om direct effect te voelen/zien. En dan hebben mensen ook nog een eigen keuze of ze hun lichaam iets met deze energie laten doen of niet. Dit gebeurt op onbewust niveau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is fijn dat je vermeldt, dat reiki een enorme geldklopperij is, dat bezorgt reiki een erg slechte naam, terwijl het in wezen een prachtig iets is.
Precies om die rede, moet ik er niets van hebben!
Maar natuurlijk zitten er ook goede mensen tussen.
+
Cryofiel
12 jaar geleden
Toevoeging: er is geen enkele aanwijzing dat de veronderstelde "kosmische energie" daadwerkelijk bestaat. Sterker nog: niemand kan je vertellen wat dat voor "energie" zou zijn, zelfs niet wat de eigenschappen van die energie zijn. Je kunt het daarom logischerwijze niet herkennen. Het is dan ook nooit gelukt om te laten zien dat Reiki méér bereikt dan een innerlijke overtuiging gecombineerd met wilskracht en doorzettingsvermogen. Wat het voelen betreft: alles wijst erop dat mensen die snel te beïnvloeden zijn (FSP's) beter in staat zijn de "energie" te voelen dan mensen die beter in staat zijn suggestie en werkelijkheid te onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je weet dat er soms niet uit te leggen resultaten zijn.
Cryofiel
12 jaar geleden
Je weet dat dat precies even vaak gebeurt als bij een acteur die alleen maar doet alsof hij Reiki geeft.
liveisgreat
12 jaar geleden
@cryofiel;. ik merk vaak in je reacties dat je mensen wil overtuigen van het feit dat alles ivm spiritualiteit niet klopt. jij gelooft 100% dat alles uit de mens zelf moet komen. Okee.
de vraag hier is echter niet of je in reiki moet geloven, de vraag was hoe reiki werkt. vraagsteller vroeg geen mening maar een uitleg hoe reiki in elkaar zit. een beschrijving mag objectief geven, ongeacht of je er zelf in gelooft of niet; dat moet toch ook kunnen?
Cryofiel
12 jaar geleden
Natuurlijk kan en mag dat. Maar kennis opdoen is meer dan alleen iedereen zijn zegje laten doen, het is meer dan een serie monologen. Juist de DIAloog geeft meerwaarde. Daarom is het goed als ik reageer op een antwoord dat zegt dat er een "bewustzijn" in het "universum" is dat jou "energie" geeft. Op dezelfde manier is het goed als jij reageert op een antwoord dat zegt dat het de eigen kracht is van de mens zelf die via een gewone psychische trigger wakker wordt gemaakt. Alleen op die manier, door het gesprek aan te gaan, kunnen we dichter bij de waarheid komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de vraagsteller vraagt hoe reiki werkt, dan is het niet verboden om te zeggen dat reiki niet werkt. Dat is zelfs een goed antwoord, mits je het enigszins onderbouwt.

Andere antwoorden (2)

simpelweg gezien is reiki niks anders dan wanneer je je knie stoot, en je legt je hand erop.
Niet veel meer of minder. De rituelen eromheen zijn een vorm van 'inwijding', en ook is in de zin van het je 'eigen maken'.
Verder is dit niet iets van 'buitenaf' maar een interne energie of beter gezegd intentie. Die intentie is liefdevol en dat is reiki.
De hand opleggingen plaatsen kun je leren uit een boek.
Dat de energie 'goddelijk'is is waar, in de zin van dat alles goddelijk is, en god niet iets is buiten jezelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies.
MrEinstein
12 jaar geleden
dit is iets te kort door de bocht. Ik heb zelf een aantal Reiki graden gehaald en de energie die ik geef komt niet van mijzelf. Wat er precies gebeurt blijft een mysterie. Het komt ook voor dat ik mensen spontaan advies geef, bijvoorbeeld om naar de dokter te gaan en wat dan ook goed blijkt te zijn, zonder dat ik dat zelf bedacht heb. Het komt dan "zomaar" in mij op. Er is dus blijkbaar meer tussen hemel en aarde....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is mezelf en wat is 'iets anders'. Het is maar hoe ruim je jezelf ziet. Ook hemel en aarde en wat er tussenin zit ben ik/ zijn we zelf. Wezenlijk gezien is er geen verschil tussen 'binnen en buiten'. En die energie is reiki.
We hebben dan al gauw de neiging om dit als bijzonders te verklaren, als iets van 'boven', niet van ons, etc.
Maar eigenlijk is alles 'van ons'.
We zijn veel ruimer dan de 'belichaamde personage' en dus zijn we alles. Reiki is de energie daarvan.
Reiki werkt met energie, die via de persoon die reiki geeft, bij de behandelde persoon komt.
Het is dus het doorgeven van helende energie.
Het zelfde doet een magnetiseur of een handoplegger en nog veel anderen die met deze energie werken.
Het is dus niet noodzakelijk om eerst reiki te leren.
Reiki zelf bestaat uit een groot deel uit techniek en regeltjes.
Indien je iemand kan helpen in naam der liefde, zal je deze regeltjes niet nodig hebben.
Maar om je een beetje wegwijs te maken in dit wereldje, kan reiki je misschien een goed eind op weg helpen.
Het is al moeilijk genoeg.
Op internet zal je zelf moeten gaan zoeken, wat je het meest aanspreekt, er is heel veel op dit gebied.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Blijft de vraag wat hier wordt bedoeld met "energie". Het is in ieder geval niet de energie zoals de wetenschap die kent. Wat het dan wel is, is vooralsnog dermate onduidelijk, dat we niet eens kunnen zeggen of het wel bestaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee het is geen groene stroom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens Ed. Eigenlijk heb je geen reikimaster nodig, maar als opstapje zal het voor velen een deur openen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is een beetje overzicht in de chaos van mogelijkheden, dus ja, een prima opstapje.