Wat is in de alternatieve hoek de definitie van 'trilling'?

Ik ken de gebruikelijke definitie van trilling. Er is altijd iets dat trilt. Dat iets kan materieel zijn, bijvoorbeeld een blad dat trilt in de wind. Dat iets kan ook immaterieel zijn, bijvoorbeeld een elektrisch veld dat sterker en zwakker wordt - ook dat noemen we een trilling.

In beide gevallen kunnen we aangeven hoe snel iets trilt - bijvoorbeeld 100 keer per seconde, of eens per minuut. We kunnen ook aangeven hoe sterk iets trilt, bijvoorbeeld 1 mm heen en weer.

In de alternatieve hoek wordt iets heel anders bedoeld. Niemand kan zeggen wat er trilt, niemand kan zeggen hoe snel het trilt, niemand kan zeggen hoe hard er wordt getrild.

Wat ís dan een trilling in de alternatieve hoek?

Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/.27695#162847 voor een discussie over dit onderwerp, waaraan helaas maar weinigen meededen. Vandaar hier een expliciete vraag voor de voltallige GV-gemeenschap.

Weet jij het antwoord?

/2500

een per cel-DNA trilling wellicht en is niet amplitude en niet frequentie, maar energie... Trilling en energie wordt door elkaar gehaald... Maar in de alternatieve hoek mag je die als gelijk zien...

Had de door jouw genoemde eerder gestelde vraag niet gezien,maar ga er nog graag op reageren. Vwb deze vraag, alle trillingsgetallen die je noemt kloppen natuurlijk helemaal en daar zal niets aan veranderen. Jammer genoeg kan niet iedereen het trillen waarnemen van andere objecten of energieën(voor verklaring daarvoor zie antwoord op een andere vraag over energie) die niet iedereen maar sommige wel waarnemen. Uiteindelijk is het in mijn beleving zo dat alles is opgebouwd uit hele kleine deeltjes, die deeltjes zitten enorm dicht opelkaar en zo nemen wij het waar als een vast voorwerp. Soms zit ik ook een vast voorwerp in kleine onderdeeltjes en dan beweegt het absoluut, het trilt zo je wilt. Zodra je dat op een bepaalde manier waarneemt, weet je dat dat ook beïnvloedbaar is. Toegevoegd na 1 minuut: Soms zit moet zijn soms zie ik...

Zelf heb ik het woord trillings getal al hier eens genoemd, direct kreeg ik een bak elende over me heen, dat het niet bestond, dat het niet was te meten en helemaal niet was te bewijzen. Toen ben ik gaan zoeken op google en als eerste vond ik mijn eigen antwoord van g.v. Later vond ik ergens een site die beweerde dat iedere stof op aarde een eigen trillingsgetal heeft, waaraan de stof herkenbaar is. Dat hou ik maar even aan. Maar wat het dan ook is, bij bepaalde mineralen voel ik een trilling , dan moet het toch te onderzoeken wezen, dat moet je toch kunnen meten! Nee zegt de wetenschap het bestaat niet en wat je zelf voelt is suggestie, omdat je het zelf erg graag wilt voelen. Daar kan ik niets mee, bijna overal voel ik energie en energie zijn trillingen. En trillingen zou je moeten kunnen meten. ja, zegt dan weer de wetenschap, wat moeten wij dan meten? Hoe heet dan deze energie Tja dan wordt het toch moeilijk Voor mij lijkt het het meeste op een electro magnetisch veld? Een ding weet ik zeker alles bestaat uit trillingen, nu nog de vraag wat is het en wat moeten we dan meten!

als ik energie voel, ermee werk. Voel ik wel degelijk een verschil van frequenties/trilling tussen hoge en lage energie tussen ijl en zwaar en combinaties daarvan,. zeg maar hoe je het noemen wilt

Alle tastbare/substantiële voorwerpen hebben een trillingsgetal,dat is correct. Alle andere trillingen zijn m.i. imaginair dan wel niet bestaand.Ik zou best eens andere trillingen willen ervaren,maar daar ben ik blijkbaar niet gevoelig genoeg voor. Dus met de stelling dat er andere trillingen bestaan kan ik niet meegaan.

Het begrip "Vibe" wordt in de engelse taal gebruikt voor iets dat een rilling geeft - een tintelend gevoel of bibber.. "good vibrations" - Beach boys http://www.youtube.com/watch?v=TCeD_6Y3GQc the chills, resonatie, goose bumbs

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100