Ik heb twee kinderen verloren nu wil ik graag naar een medium. na hoelang na het overlijden kan je dit doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K
fremar
12 jaar geleden
Een medium is boerenbedrog,laat je er niet mee in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een medium verdient juist veel geld aan deze kwetsbare groep mensen. Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat praten jullie, tuurlijk is het bedrog. Maar er zijn genoeg die na een medium zich veel beter voelen. Dus mond houde..
capthavoc
12 jaar geleden
je bent erg kwetstbaar in je verdriet dus laat je hier niet mee in.
wat verwacht je trouwens nog te horen ?
als je closure verwacht kan je dat beter zo doen dan het nog eens te vragen van wie weet welke geesten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@goodfellah zelfbedrog is niet de oplossing. Nooit niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfbedrog is inderdaad niet de oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd leuk die mensen die overal kritiek op hebben. Ik weet wel zeker dat de vraagsteller niet naar advies vraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krekatos: daarom plaatsen we het ook bij reacties. Maar ik sluit me aan bij de rest. Doe iets aan verwerking, leer leven met je diepe verdriet, vind steun in je mooie herinneringen, maar ga het niet zoeken in het bovennatuurlijke. De doden zijn dood, JIJ leeft nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Stippel, jouw woorden zijn me uit het hart gegrepen, ik ben het hartgrondig met je eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En natuurlijk sta je er nooit alleen voor. Je bent niet de enige die zo iets afschuwelijks moet meemaken. Het kan zinvol zijn contact te hebben met lotgenoten.
Zo is er de vereniging voor ouders van een overleden kind.

http://www.anderzijds.nl/vook/index.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Destiny28 probeer je verdriet een plaats te geven, Swedenborg schrijft dat kinderen die jong sterven naar de Hemel gaan en daar worden opgevoed. God is een God van Liefde zo ervaar ik het in mijn leven. Ik wens je heel veel sterkte en troost toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wie is die Swedenborg dan wel,
dat ie dat zo goed weet???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is niet momo, hij was.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Emanuel_Swedenborg
Een soort Scandinavische Da Vinci lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Biografie Swedenborg: http://www.swedenborg.nl/barger.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe het niet, ze maken gebruik van je kwetsbaarheid en vertellen wat je wilt horen. Bovendien legen ze je portemonnaie. Doe het niet, het bestaat niet en het kan niet! Veel sterkte en probeer het via je huisarts te verwerken als je daar behoeft aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ahhh....Alle 2???? kei zieligg :'(
ik wens je veel sterkte!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jeetje zou even geen antw weten maar wou je even alle sterkte van de wereld wensen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gecondoleerd !

Antwoorden (11)

Hier staat geen standaard tijd voor. Doorgaans gaat men na een medium als die gene er zélf aan toe is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ellendig. Is het recent gebeurd? In ieder geval gecondoleerd. Het maakt niet uit hoelang je na een verlies van iemand een medium bezoekt. Ik neem aan dat je met vragen zit over de kinderen?
Ik ben van mening dat ze niet alleen zijn en worden begeleid.
Tijd maakt hierin niks uit.
Echte liefde voor iemand is vandaag en over 40 jaar nog het zelfde.
Wat vreet aan een mens is verdriet. En dan kan je niet verder met je leven. De overledene aan de andere kant ook niet.
Ga gerust naar een medium als je er klaar voor bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben 10 juni bevallen waren nog te jong om het te kunnen overleven.
Zou graag willen vragen of hun er vrede mee hebben hoe we het hebben gedaan.
of ze goed terecht zijn gekomen.
Hoe ze eruit hadden gezien dat soort vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet niemand.
Ook niet een medium, of iemand die zich zo noemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Destiny28 er is meer in het leven dan wat we alleen zien.
Je hebt ook gevoel, emoties en die zie je ook niet. Dat betekent toch ook niet dat het er niet is?
Helaas zijn er mensen die zich medium noemen maar het is niet anders.
Op de momenten dat jij je gelukkig en blij voelt, dan zijn de anderen om je heen dat ook. Ook de gene die er niet meer zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kreeg dit advies omdat ik nog met zoveel vragen zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen best advies. Ik zou eerder het advies geven met een psychotherapeut of iets dergelijks te gaan praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@widar: Soms is beide goed. Eerst het een, dan het ander, in je eigen tempo en volgorde...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, maar daar ben ik 't niet mee eens. Zo'n medium kan je hooguit wat op de mouw spelden, waarin je mogelijk kunt geloven. Maar ben je daar werkelijk mee geholpen? Met een leugen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat je het als leugen ziet. Op die manier zit heel de wereld van leugens aan elkaar. Het is maar net wat je geleerd hebt. Het is nog niet zo lang geleden dat men zeker wist dat de wereld plat was en de zon rond de aarde draaide... Toen werd het als leugen gezien als je zei dat de aarde rond was en de aarde om de zon heen draaide...
Jij weet zeker dat er buiten wat je kunt zien niets is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, er is zat wat ik niet weet. Laat mij maar zien dat ze wel iets kunnen, dan pas ik mijn mening resoluut aan. Maar ik ga niets aannemen dat je niet kunt laten zien, anders is het einde zoek. Dan kan ik ook wel in eenhoorns en kaboutertjes geloven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima Widar. Dat is je goed recht. Ik heb alleen genoeg meegemaakt (ook zonder mediums, gewoon binnen mijn familie) om te weten dat er meer is dan je kunt zien...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is maar net waarin je geloofd, wetenschappelijk bewijs of iemand die zegt wat hij 'denkt' te zien. Wanneer je voor de eerste optie gaat krijg je geen antwoorden op je vragen, hoe iemand eruit ziet (etc) heeft te maken met de omgeving waarin ze leven, helaas is dat hier niet het geval. Ik ben het dus met Widar eens, als een leugen je verder helpt dan is het misschien goed, anders niet. @Dounja, wat je niet ziet kun je meten, als je het niet kunt meten dan is het er ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Dounja: Nogmaals, laat 't me zien en ik stel mijn mening 180 graden bij. Geen probleem!
Snuffel
12 jaar geleden
ah, daar hebben we Widar weer. Dit zijn van die discussies zonder einde. welles-nietes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo? Ik sta open. Kan ik niet zeggen van mensen die stug vol willen blijven houden dat dingen bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Vinnyo: Ik heb heel veel verdriet, maar jij kunt dit niet zien, want ik lach altijd... Dus volgens jou heb ik dan geen verdriet.... @Widar: tja, ik kan jou niet mijn ervaringen uit mijn verleden laten zien. En zelfs al zou ik dat kunnen, waarschijnlijk zou je het dan nog niet geloven.
Daarbij heb ik die behoefte ook helemaal niet. Ik weet wat ik gezien heb. Dat is voor mij genoeg. Ik hoef verder niemand te overtuigen. Net zo goed als ik niet wil dat iemand mij probeert te overtuigen van zijn geloof (bv God of Allah).
Cryofiel
12 jaar geleden
@Dounja, jij "weet" dat er iets is - HOE weet je dat dan? Of bedoel je, dat je alleen maar iets hebt *ervaren*, en dat die ervaring voor jou heel overweldigend was? Ik ben het met Widar eens. LAAT MAAR ZIEN! Dat is het enige waar het om draait. HOE je het laat zien, maakt niet uit. ALS je het maar laat zien. Als je het niet kunt laten zien (of horen, ruiken, voelen, wat dan ook), dan zul je ook voor jezelf moeten toegeven dat er geen reden is om erin te geloven. Dat het dus enkel en alleen een persoonlijk geloof is, geen feit. Met dooddoeners als die van Snuffel kan natuurlijk niemand iets. Dat is een behoorlijk typische aanval op de persoon - meestal wordt de boodschapper aangevallen omdat de boodschap zo stevig is dat je daar niet onderuit kunt komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met alle respect, maar ik denk dat je de reactie van Vinnyo niet helemaal begrepen hebt. Wat hij bedoelt is dat je niet persee iets hoeft te zien, alleen maar iets hoeft te meten. In dat geval zou het verhaal dus worden: Ik heb heel veel verdriet, maar jij kunt dit niet zien, want ik lach altijd… Vervolgens vraag ik aan jouw naasten of er iets is en die bevestigen dat. Of ik meet iets in je hersenen of lichaam wat verdriet veroorzaakt, bijvoorbeeld met een mri scan. Dan weet ik dus dat je verdriet hebt. Overigens heb ik geen idee hoe je verdriet kan meten. Maar omdat het bestaat moet het anders zijn dan het normale en dus moet het meetbaar zijn.
Als je denkt, dat bezoek aan een medium je kan helpen je verdriet over het verlies te beperken, moet je dat zonder meer doen, daar is geen tijd aan gebonden. Maar als je gelooft dat je via dat medium contact met je overleden kinderen kunt krijgen, dan raad ik je dat ten zeerste af! Het is zoals iemand al zegt gewoon bedrog.
Ook wij hebben ooit een kindje verloren en de beste remedie was in ons geval, proberen je normale leven zo snel mogelijk weer op te vatten.
Ik wens je erg veel sterkte!

Toegevoegd na 40 minuten:
Nog een opmerking als het mag, betrek (als je die hebt ) vooral je partner er in, zo voorkom je het uit elkaar groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- 1 Er zijn te veel mensen die zichzelf "medium" noemen en helaas (inderdaad) niet betrouwbaar zijn, maar je kunt ze niet allemaal over 1 kam scheren door klakkeloos te beweren dat het 'gewoon bedrog' is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan wil ik toch wel graag een bewijs zien, dat het geen bedrog is!
Als je dat kunt produceren ga ik hier publiekelijk door de knieën!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moolkeesje, het bestaat echt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bewijs leveren is meer iets voor de gevestigde wetenschap. Daar is geen behoefte aan bij het alsmaar groeiende aantal mensen dat zich steeds meer bewust wordt van het feit dat er ook nog zoiets is als een 'ziel', een 'spirituele wereld', 'paranormale verschijnselen'. En als jij, Mooikeesje, bereid bent om publiek door de knieën te gaan, dan zit je m.i. sowieso helemaal verkeerd: niemand zou ooit door de knieën moeten of willen voor een ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natha2011 je schrijft: "(...)maar je kunt ze niet allemaal over 1 kam scheren door klakkeloos te beweren dat het ‘gewoon bedrog’ is" Dat kun je dus wel, het is allemaal bedrog, soms goed bedoeld, soms heeft het 'medium' het zelf niet door, maar het hangt van onwaarheden aan elkaar. Verwar dit overigens niet met 'we kunnen het niet verklaren' het is veel zwart-witter dan dan. We kunnen niet bewijzen dat dit soort dingen bestaat, dus bestaan ze niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"We kunnen niet bewijzen dat dit soort dingen bestaat, dus bestaan ze niet." mlodewijk, ik hoop voor jou dat je dit leven nog wakker zult worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is goed met je Natha, het zal wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Ed, je kent mijn standpunt in deze en daarbij,, hoe zou een overleden jong kind kunnen communiceren met zijn of haar ouders? Bij leven waren ze nog niet zo ver ontwikkeld dat ze daartoe in staat waren, waarom dan wel, nadat ze zijn overleden.
Ik zou best dat medium willen ontmoeten dat zonder voorkennis ons in contact brengt met ons overleden kind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh Moolkeesje, daar zit nog veel pijn.
Maar ik weet dat het kan, maar hoef me niet te bewijzen, niet eens te verdedigen.
Maar geloof me, het is mogelijk.
Communiseren bestaat niet alleen uit praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met alle respect, maar zowel de antwoorden alsmede de reactie,s zouden gerelateerd moeten zijn aan de vraag
van Destiny 28.
Beter is nog om een vraag te openen omtrent het onderwerp Medium.
Zodat de vraag op zichzelf staat en niemand kwetst. Velen sterken zich in hun geloof of in een andere vorm van spiritualisme. Anderen voelen zich gesterkt in begrip, troost en liefde van zijn/haar medemens of partner.
Iedereen geeft daar een eigen invulling aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cryofiel kom er maar in!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel zal al gewoonlijk wel weer één dezer dagen op de proppen komen met: Ik was in..... en dan volgt er een vraag.
Vandaar, denk ik,dat er nu niet wordt gereageerd. @sxiopo, de mensen die melden dat zij het bedrog vinden kwetsen niemand,evenmin als degenen die er heilig in geloven dat het wel bestaat.
De vraagstelster geeft ook niet expliciet aan, wat ze van een medium verwacht, daarom is het m.i. ook geoorloofd om de mogelijkheden te bespreken en te becommentariëren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Bewijs leveren is meer iets voor de gevestigde wetenschap. Daar is geen behoefte aan bij het alsmaar groeiende aantal mensen dat zich steeds meer bewust wordt van het feit dat er ook nog zoiets is als een ‘ziel’, een ‘spirituele wereld’, ‘paranormale verschijnselen’" Het feit dat jij alles tussen aanhalingsktekens zet, zegt al iets. Dat het aantal mensen groeit is niet bewezen. Nog maakt het de statement meer waar. Vervolgens zeg je ook nog eens dat het bestaat, zonder een reden daartoe te geven. Zoals je zelf dus al zegt, wetenschappelijk gezien is er totaal geen reden om aan te nemen dat zoiets niet bestaat en daardoor bestaat het niet. In de ogen van de wetenschap.
Het is dus maar de vraag of we altijd de wetenschap aan moeten houden. Of de rationele oplossing altijd de beste is. Ik denk dat zelfbedrog nooit de oplossing kan/mag/moet/zal zijn. Maar dat maakt het niet per definitie slecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Moolkeesje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jorryt, mag ik even weten op wie je reageert?
@Siska, dank je wel!
Cryofiel
12 jaar geleden
Dikke plus voor Moolkeesje. Ik zou een tweede plus willen geven voor je toevoeging, die is oh zo belangrijk! Verder hoef ik hier niets te melden. De dingen die ik had willen zeggen, zijn al duidelijk door anderen weergegeven. Ik kan dus niets toevoegen - hooguit herhalen, maar dat draagt niets bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord Moolkeesje.+
Bespaar jezelf toch een hoop ellende extra door mensen die aan jouw ellende willen verdienen in de arm te nemen. Je gaat ongetwijfeld iemand vinden die je precies vertelt wat je wilt horen, maar dat heeft niets maar dan ook niets met de werkelijkheid te maken.

Als je het heel erg nodig hebt jezelf voor de gek te laten houden door je een heleboel onzin op de mouw te laten spelden, moet je dat natuurlijk zelf weten, en dan staat er zeker ook geen specifieke tijd voor. Bullshit bedenken kan op ieder gewenst moment. Bedrog kent geen tijd. Want dat is het, allemaal : bedrog.

Met wat geluk tref je iemand die het beste met je voor heeft, en die je voor een normaal bedrag wat dingen kunt vertellen die je handvaten geven - waar of niet waar - om verder te kunnen met je leven, met wat pech tref je iemand die je langdurig emotioneel en financieel weet leeg te zuigen. Dus mocht je je in dat circuit willen begeven, informeer je dan tevoren heel goed en zo breed mogelijk, zodat je in elk geval iemand treft die van goeden wil is en niet al te veel schade zal aanrichten.

Twee kinderen verliezen is geen kattenpis ; als je weinig tot geen steun uit je omgeving kunt krijgen, is het zeer zeker aan te bevelen hulp te zoeken bij de verwerking en het een plaats te kunnen geven en door te gaan met je leven. De huisarts zal je zeker willen verwijzen naar een goede psycholoog, die je wat concretere adviezen kan geven dan eender welke charlatan.

Horen wat je graag horen wil, en bevestigd worden in wat je wilt geloven, is niet per definitie goed en heilzaam voor je, maar kan wel flinke schade aanrichten. Ik wens je veel sterkte maar vooral ook veel wijsheid toe om hulp te zoeken op de plaats waar die ook daadwerkelijk geboden wordt, en niet bij de eerste de beste zalvende oplichter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed medium kleed je niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is een goed medium een contradictio in terminis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind jij Marleen. Ik ben het met Patcat eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga gerust je gang ; ik weet gewoon dat het puur bedrog is, dus zou het nooit iemand primair aanraden. Als ze zelf wil, prima, maar weet dan wel dat je bedonderd wordt. Allen ja, dat bedonderen kan in gradaties en met verschillende bedoelingen. En er zijn zelfs 'mediums' die er zelf in geloven of gaan geloven, en dus zeker 'oprecht' te noemen zijn, maar dat maakt hun uitspraken niet 'waar' .
Of ze waardevól zijn is aan de ontvanger om te beoordelen. Niet alles wat waardevol is hoeft ook waar te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In veel gevallen is het inderdaad puur bedrog. Helaas zijn er altijd bepaalde lui die (bijna) letterlijk leven met het motto "De een z'n dood is de ander z'n brood". Dat het altijd "puur bedrog" is vind ik een behoorlijk kortzichtige opmerking, evenals de klakkeloze veronderstelling dat "..je bedonderd wordt". Want dat is lang niet altijd zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bewijs dan potverdorie eens een keer iets Natha, wat je hier zegt is puur holle vaten klinken het hardst, het slaat echt helemaal nergens op wat je daar beweert. Er is niet 1 medium dat je niet (bedoeld of onbedoeld) bedriegt, aangezien de materie waar deze mensen zich bezighouden niet tot de waarheid behoort, maar tot het rijk der fabelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor Marleen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij gaat de discussie de verkeerde kant op. Iedereen mag geloven wat hij wil en de vragenstelster gelooft in het leven na de dood en het feit dat je kunt communiceren met mensen die 'over' zijn gegaan, hoe pril die aardse levens ook zijn geweest. Daar is niks mis mee. Ik zou vermoedelijk hetzelfde doen als het mij was overkomen. Gewoon, omdat ik in zulke dingen geloof. Omdat het troost zou bieden in een vreselijke periode. Om het een plaats te geven. Op mijn eigen manier.
Waarom moet er een waardeoordeel aan gehangen worden? Destiny28 vraagt uiteindelijk niét om advies of ze het wel of niet moet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal met je eens, met een waardeoordeel is ze niet geholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet er ook geen positief waardeoordeel worden gegeven. Of mogen we alleen maar zeggen wat men wil horen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof niet dat ik een waardeoordeel heb uitgesproken; integendeel : ik zei, niet alles wat waardevol is hoeft ook waar te zijn.
En - met iets meer woorden- : zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ook waar Marleen. Zeggen dat iets niet werkt, is geen waardeoordeel, dat is gewoon een feit benoemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Marleen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dezegebruiker: dàt is nu net wat ik bedoel in mijn antwoord. Ik heb uiteindelijk besloten om niet naar een medium te gaan uit angst om het verkeerde te horen. En inderdaad als men dan zegt dat je je kind verdriet doet door te rouwen...... ik mag er niet aan denken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje Marleen..we kennen elkaar al een poosje via Goeie Vraag en ken je manier van reageren maar deze is wel erg straf.. zoals ook eerder in reacties wordt aangegeven is het een kwestie van wel of niet geloven en een bewijs dat een medium bedrog is, is niet te leveren evenmin als het bewijs dat het geen bedrog is...dus omdat dan zo stellig te beweren is niet helemaal correct denk ik.. je weet misschien nog dat ook ik een kind verloor en ook mijn weg richting een medium heb gezocht maar om andere redenen dan de vragenstelster..en ik vond genoeg om daar mee vooruit te kunnen..een ieder moet voor zich zelf beslissen wat waar is of niet en wat waardevol of niet..
Dat neemt niet weg dat ook ik weet van
" mediums" die de rouw " voeden" door verhalen die meer kwaad doen dan goed..en dat is triest maar helaas is het zo in deze maatschappij dat er misbruik gemaakt kan worden van andermans ellende..en uit ervaring weet ik dat niet alleen mediums dat doen maar ook andere "hulpverleners"...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als mensen stellig mogen beweren dat mediums werkelijk iets kunnen, dan mogen we ook stellig beweren dat ze niks kunnen. Ik zie niet in waarom het laatste slecht is en het eerste goed. Overigens is best te bewijzen dat de acties van een medium bedrog zijn. Kijk maar hoe James Randi dat doet bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mediums de boel bedonderen -bewust of onbewust- is tamelijk eenvoudig aan te tonen, hoor. Of er na de dood nog iets is , en of mensen na hun dood op aarde blijven rondhangen is inderdaad een kwestie van geloven, maar dat mediums niet echt met doden praten, is al zo vaak aangetoond en zo nog nooit echt ook maar enigszins aannemelijk gemaakt dat het ' bewijs maar eens dat er niks is' hier niet eens op zijn plaats is. Natuurlijk kun je een goed, troostrijk 'medium' treffen, (de meesten vertellen je trouwens gewoon precies wat iedereen op zo'n moment het allerliefst wil horen) of een slechte reguliere hulpverlener, maar de suggestie dat je na overlijden nog een soort 'internetverbinding' met overledenen zou kunnen onderhouden, vind ik zo ongeveer de meest verfoeilijke lijkenpikkerij / geld of prestige verdienen aan andermans ellende, dat ik daar echt geen fraaie woorden voor kan bedenken. Sorry dan.
Cryofiel
12 jaar geleden
Dikke plus voor Marleen. Opmerking: ik vind het opvallend dat mensen die beweren dat er mediums zijn die wel iets kunnen, nooit eens een naam noemen. En natuurlijk al helemaal niet met een bewijs. Rhetorische vraag: hoe zou dat toch komen, denk je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onlangs was er iemand in de familie waarvan de zoon met zijn ouders gebroken had naar een 'medium' gegaan. Die ouder (die er zeer veel verdriet van heeft) was verteld dat in oktober alles weer goed zou komen. Ouder blij natuurlijk. Maar nu is het november en blijkt het dus niet goed gekomen te zijn en is die ouder helemaal ingestort. Dus ik zeg: ongelooflijk dat het niet verboden is om iemands geestelijke gezondheid volledig te slopen en iedereen zich 'medium' of 'therapeut' mag noemen. Terwijl voor elke medische lichamelijke behandeling allelei strenge regels bestaan.
Oplichters (ja, ALLE mediums/paragnosten/Char'en/en Ogilvie's etc. zijn oplichters) kunnen zo hun verderfelijke praktijken blijven uitoefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hele dikke plus Marleen!
Als je - misschien via-via - al zo iemand kent, over wie je goede dingen hebt gehoord, dan zou ik niet aarzelen naar hem/haar toe te gaan. Dan kun je bij wijze van spreken vandaag nog gaan. Als je nog moet zoeken echter, en geen idee hebt waar je moet beginnen, dan zou ik voorzichtig zijn. Er zijn te veel "fakers" die grof geld verdienen aan het verdriet van anderen. En dat kunnen zij, juist omdat hun 'klanten' zó verdrietig zijn en op zoek naar antwoorden dat ze alles willen geloven. Ben daar voorzichtig mee.

Ik wens jullie heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
+ Genuanceerd antwoord.
Cryofiel
12 jaar geleden
Met als enige nadeel dat het advies om naar iemand toe te gaan op grond van een paar positieve ervaringen, helaas een erg fout advies is. Het is namelijk bekend dat zelfs de grootste bedriegers een flinke schare enthousiaste aanhangers hebben. Het feit dat een paar mensen enthousiast zijn over een medium, zegt dus hoegenaamd niets. Echt he-le-maal niets. Nada. Noppes. Je zult met een andere manier op de proppen moeten komen om er achter te komen of een medium iets kan. Die manieren bestaan, dus dat zal het probleem niet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarvan akte: "De eerste vier maanden van 1933 – Hitler was dan pas benoemd tot rijkskanselier – ontving de Führer 3000 brieven van vrouwelijke bewonderaarsters." http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2011/02/23/vrouwen-van-dictators-cherchez-la-femme Gewoon naar een echte psycholoog gaan, veel beter dan 'iemand waar je goede verhalen over gehoord hebt"
Een goede therapeut verteld je namelijk juist -niet- wat je wilt horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verklaar je nader, zou ik zeggen.
Je kunt naar een medium wanneer je wilt.
Die zal vast - tegen betaling - een verhaal ophangen waar jij een goed gevoel bij krijgt.

Ik denk dat je meer zult hebben aan het contact met lotgenoten.
Stichting Lieve Engeltjes is een mailgroep, Nederlandstalig, waar je je gevoelens en vragen
met lotgenoten kan delen.

http://www.lieve-engeltjes.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=51
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor Lieve Engeltjes. Hadden we dat 34 jaar geleden maar gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een lotgenotengroep kan inderdaad goed helpen. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ben ik helemaal eens. Mijn dame en ik zijn uiteindelijk beiden bij de psychiater terecht gekomen. Als er toen ( 1967 ) een lotgenotengroep had bestaan, was dat ( ondanks het feit dat het ons goed geholpen heeft ) niet nodig geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ momo.
Goede site, lieve engeltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is toch heel persoonlijk.
Mijn stiefdochter heeft er een jaar lang heel veel steun aan gehad, toen ze een 8-maands kindje verloor.
Ze hebben het jongetje een naam gegeven en nog jaren zijn "verjaardag" gevierd. Hoewel het zo mis was, dat ze ook weer blij waren dat ie het niet gehaald had. En een schoonzus, onder dezelfde omstandigheden,
heeft niets gedaan en was "gewoon" 10 maanden later weer zwanger.
'Paranormale 'mensen leven net zoals wij volgens de natuurwetten, hun vliegtuig heeft ook vertraging en ze hebben ook een dokter en een loodgieter nodig, hun eigen dood voorspellen kunnen ze niet...
http://nederlands.skepdic.com/dict_paranormaal.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je alsnog wil gaan, dat kan altijd, er staat geen wachttijd op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve Destiny,
Als je graag naar een medium wil gaan, dan moet je dat doen. Dat kan meteen na het overlijden. Ik hoop echter dat je een betrouwbaar medium hebt, zodat een zware ontgoocheling je bespaard blijft.

Ik heb een volwassen zoon verloren. En in de diepste afgrond van mijn verdriet wou ik ook naar een medium gaan. Ik wou zo graag iets van hem weten, waar was hij? Was hij bij overleden familieleden? Kon hij mij nog zien? Zoveel vragen en geen antwoorden meer.......

Uiteindelijk heb ik het toch niet gedaan, omdat ik niemand vertrouwde. Ik was bang om misleid te worden of het verkeerde te moeten horen. Ik heb thuis een plekje gemaakt, ZIJN plekje, met een mooie foto en spulletjes van hem. En ik praat nu met HEM, niet met een vreemde. En af toe, het is wellicht inbeelding, voel ik zijn antwoord en weet ik dat hij wil dat ik de draad oppak van mijn leven.

Maak ook zo'n plekje voor je kindjes. Hopelijk heb je een foto van hen en een afdruk van hun handjes en voetjes. Zet anders twee mooie beeldjes of engeltjes. Zo heb je hen elk moment van de dag bij jou en kan je met hen praten. En wees gerust, ze zijn op een prachtige plek, mijn zoon is daar ook....

Héél veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Ach Sis...dit ontroerend mooie antwoord...
tranen staan in mijn ogen. (+1)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Kristal, zoiets kan ik natuurlijk ook nooit met droge ogen schrijven. Maar ik voel de pijn zo intens aan van mensen die hun kind (jes) verloren hebben.
Dan voel ik me verplicht om hen te steunen met de ervaring die ik hier helaas mee heb....
Kristal
12 jaar geleden
Ja, en dat doe je op een bijzondere manier Sis...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, deze gebruiker....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Siska, tranen........................................
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry Ed, het was niet mijn bedoeling om de lieverds van Goeie Vraag triest te maken.....
Dank voor het +je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor het delen, erg bijzonder van je! ....en nog meer vochtige oogjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het +je basmeyer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben ook een plekje voor ze gemaakt.
Maar omdat je ze niet echt kent blijft het moeiilijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Destiny, dat onwerkelijke maakt het extra moeilijk.
Wat mij ook enigszins hielp was mijn zoon op zoveel mogelijk online herdenkingspagina's te plaatsen. Zo was het net of hij toch een beetje bleef leven...... Voor jou het ik ook zo'n pagina gevonden, er zijn er nog vele anderen te vinden: http://www.kindjeopkomst.nl/vlindertuin/ritueel.html Liefs en nogmaals sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Siska, je hebt dit verhaal over jullie zoon al eerder verteld, maar het raakt me nog net zo hard als toen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moolkeesje...... jij hebt ook een kind verloren, daarom raken mijn woorden je waarschijnlijk telkens weer. Want hoe lang het ook geleden is dat je kind overleed, het gemis blijft. Verdriet is immers méér dan tranen
Verdriet is 'houden van'
En 'houden van' gaat nooit over.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warme knuf terug, dezegebruiker <3
Dank voor het +je stippel.
Kristal
12 jaar geleden
Ach, hoe we het ook ervaren, wat we er ook over denken, het verdriet over het afscheid van onze (klein-) kinderen is hetzelfde.
Ik omhels jullie.
Kristal
12 jaar geleden
En vanzelfsprekend ook bedoeld voor állen die van een dierbare afscheid hebben moeten nemen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Prachtig, ontroerend, persoonlijk, realistisch en behulpzaam... meer kan een vraagsteller zich niet wensen. Dikke plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit hier nu ook met een waas voor mijn ogen, zo cynisch als ik ook altijd poog te zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Cryo.
Ach Moolkeesje, ik begrijp je zo goed. We houden ons groot, omdat onze omgeving dat verwacht. Maar vanbinnen knaagt vaak het gemis. Want nóg zwaarder dan verdriet weegt heimwee.
Heimwee tekent met vaste hand, wat had kunnen zijn, maar nooit meer wordt....... Lieve groet in verbondenheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw bijdrage is weer zeer ontroerend Siska. Die pijn gaat nooit weg...
Uiteraard een dikke plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Bessy.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een prachtige uitspraak over heimwee Siska!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank Stippel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat lieve tip van je: maak een plekje met de spulletjes van je dierbare, heb ik ook gedaan het werkt goed.
Destiny28,
Ondanks dat ik niet weet hoelang geleden dit gebeurd is, wil ik je eerst heel veel sterkte toewensen in het rouwproces en geef je denkbeeldig een douche van liefde (love shower voor de insiders die dit misschien kennen).

Ikzelf juig medium-shoppen niet echt toe en hecht zelf meer waarde aan het ontvankelijk te zijn voor een groet, of een droom, of een niet te omschrijven uniek moment.
Het contact, als het er van mag komen, gebeurt op de juiste plek en de juiste tijd.

Dat ik daar zo insta komt omdat er een gevaar zit in het zoeken en mogelijk zelfs afdwingen van contact, en dat is misleiding. De kans dat daardoor schade ontstaat is zeer groot. Als je echt bij de verkeerde terecht komt kan die schade in het uiterste geval tot het uiteendrijven van families leidden. Dit is het laatste waar je op zit te wachten.

Mocht je ondanks dat toch een heel sterk gevoel hebben dat je een medium wilt bezoeken dan weet ik dat er goeie bestaan.
Ik ben in mijn werksfeer bij het maken van documentaires wel meer dan eens met ontzettend bijzondere en integere mensen in aanraking geweest. Ze zijn er dus wel degelijk...

Over je vraag 'hoe lang je dit kunt doen na het overlijden'? De beste tijd weet je zelf, daar zijn geen regels voor. Als jij je verdriet een plekje gegeven hebt en er klaar voor bent. Eerder beslist niet.

Heel erg veel liefde en inzicht gewenst, en dat het juiste mag gebeuren nu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Ja, daar sluit ik me graag bij aan:
***Heel erg veel liefde en inzicht gewenst, en dat het juiste mag gebeuren nu***. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
Lieve Destiny, ook ik verloor een kind en wist vanaf de eerste dag dat het overlijden nog niet per definitie het einde betekende.. wat ik met die wetenschap en dat gevoel moest wist ik niet meteen maar ik vertrouwde erop dat de tijd het me zou leren en zo gebeurde het dat ik pas na 16 jaar bij een medium terecht kwam.. en daar geen vragen hoefde te stellen.. ik ontving daar zoveel dat vanzelf veel duidelijk werd en dat mijn gevoel over een aantal zaken duidelijk bevestigd werd.
Ik wil daarmee zeggen dat er geen tijd staat voor wanneer je naar een medium moet gaan: vertrouw hierin op je gevoel en ga daarin mee...
vertrouw er ook op dat je een, voor jou, juist medium zult vinden en dan komt dat vanzelf op je pad....ik heb het al zo vaak meegemaakt..
En je mag me altijd een prive bericht sturen als je met me wilt praten over je verlies...en over mijn medium ervaring..
Sterkte meid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst: mijn oprechte deelneming met dit zware verlies. Ik kan me niet indenken hoe zoiets moet voelen voor een ouder. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat je wilt weten waar ze zijn, hoe het met ze is...

Voor zover ik weet staat er geen tijd voor. Een kennis van mijn vriendin's overleden vader was bij een medium geweest, en die wist, zonder nog maar een woord te hebben gesproken met die kennis, een hoop te vertellen. Dat is een bewijs dat er wel degelijk échte mediums bestaan, maar wees erg kritisch, en zoek het eerst goed uit om je een hoop geld en mogelijk verdriet te besparen. Dat zal heel moeilijk voor je zijn aangezien het een teer en emotioneel iets is voor je, dus mocht je op bezoek gaan bij een medium, kun je eventueel een neutraal persoon meenemen, iemand die door eventueel bedrog kan heenprikken.

Heel veel sterkte, en ik hoop dat je kan vinden wat je zoekt.
Liefs