kan je zelf je leven voorspellen?

kan je zelf voorspellen wat er gaat gebeuren? zoiets als een horoscoop? ik kijk me horoscoop elke dag en meestal klopt het ook nog;o ik vind het best raar hoe kan dat toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
12 jaar geleden
lees de andere horoscopen ook eens, die kloppen ook. Ze houden het gewoon zo vaag dat er altijd wat van klopt, die mensen hebben een hele dikke duim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De een geloofd het wel de ander niet dus je mag het zelf weten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Regelrecht uit de duim gezogen lariekoek, die horoscopen.

Antwoorden (7)

Nee dat kan niet. Horoscopen vertellen over het algemeen redelijk algemene dingen, waar je jezelf in kan vinden als je dat graag wil. Ze zeggen niet daadwerkelijk iets over je leven (Anders zouden alle mensen op aarde met de gelijke horoscoop een gelijk levensverloop hebben!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Horoscopen zijn heel erg algemeen en inderdaad ze lijken daardoor vaak te kloppen.
Bijvoorbeeld "Vandaag zul je een onverwachte financiële meevaller hebben" Je vind een euro in je broekzak die je net in de wasmachine wilde doen.

De waarheid is echter dat horoscopen nergens op gebaseerd zijn. 5000 jaar geleden bedacht met onjuiste gegevens.

Bekijk de link als je je echte sterrenbeeld wilt weten.

http://www.scientias.nl/daarom-klopt-uw-horoscoop-voor-2011-niet/22346
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de link zie ik uitleg over waarom horoscopen niet kloppen, maar niet waar ik mijn echte horoscoop kan vinden... ??
Dat het meestal klopt, komt omdat je alleen die dingen onthoudt.
Als voorbeeld: suiker knoeien betekent dat je bezoek kunt verwachten. Als jij binnen korte tijd na het knoeien bezoek krijgt zeg je: Zie je wel, het klopt. Als je de hele dag verder geen bezoek krijgt vergeet je de gemorste suiker, dus vergeet je ook dat de voorspelling niet uit kwam.

En er zijn wel wat voorspellingen te maken: maak je geen opleiding af, is de kans groot op geen, of een heel slechtbetaalde baan.
Als je zonder uitkijken een drukke straat oversteekt is de kans groot op een aanrijding.
12 jaar geleden
Ik denk niet dat dat kan. Tenzij je helderziend bent...
En over de horoscopen gesproken, dat is echt onzin. Er staat bij soms iets over relaties en partners,bijvoorbeeld ja je relatie zal verbeteren met je partner.. ( euh die heb ik op dit moment niet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"De enige manier om je toekomst te voorspellen is hem zelf te maken"
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We zijn allemaal bang voor het onbekende. Ik zou mij berusten in het feit dat je soms voldoening kunt halen uit een kloppende horoscoop maar dat je je nog meer moet focussen op de eigen stappen die je maakt in het leven.
Jij bent degene die de toekomst voorspelt door vandaag te kiezen wat je wilt.

Stel je zelf eens de vraag of je het wel écht wil weten allemaal. Schrijf anders eens op wat je graag zou willen voor je toekomst..en lees het later eens terug. Wat heb je daar ZELF van gerealiseerd. Doe het dus eens andersom en bepaal zelf je toekomst! ;-)

Het kloppen van de horoscoop zit ook in het feit dat je -zoals eerder gezegd- je gefocust blijft op dat wat je gelezen hebt en dit onbewust blijft hangen. Denk maar eens aan het volgende: je hebt leuke schoenen gezien in een foldertje die je graag zou willen kopen. Vervolgens zie je ''iedereen'' met die schoenen! Je focust je op één ding wat onbewust blijft hangen en vervolgens stel je je zelf de vraag: hoe kan dat nou toch? Maar zo gek is dat eigenlijk dus niet! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Horoscopen worden geschreven op een manier dat wat er staat op veel verschillende manieren kan worden geïnterpreteerd. daarom lijkt het alsof ze vaak uitkomen, maar het is eigenlijk je fantasie die invulling geeft aan iets dat door een ander geschreven is.