Wat zijn Lichtwerkers? En zijn daar 'gradaties' in?

Ik kom steeds vaker de term 'Lichtwerker' tegen. Als ik het goed begrijp, is het iemand die probeert anderen te helpen het Licht te vinden - in zichzelf en voor de wereld als geheel. Maar hoe zit het nou precies? En zijn er verschillende soorten Lichtwerkers? Wie helpt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (6)

Deze video van TheartofEmpowerment verteld veel over de functie van Lichtwerkers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vertelt uiteraard zonder -d
Kristal
12 jaar geleden
Het muziekje is me ff wat te softy voor deze video ;-)
maar inhoudelijk klopt de uitleg van wat een lichtwerker is.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk dus gewoon een Boeddhist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmmm... cryptisch allemaal die video wat is het verschil tussen #een# doel, en een 'hoger' doel? als het gaat om het delen van kennis.
over welke #kennis# gaat het?
wat is de #potentie van de ziel# die eigenlijk? de enige reden is van spiritualiteit?
hoe en waarom herinner je iemand eraan wat onvoorwaardelijke liefde is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niemand?
is het voor niemand duidelijk genoeg om een proging te doen uitleg te geven? #shock#
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gewoon doel in het leven is bv, succesvol je werk doen (normale wereld)
Een hoger doel is, de spirituele kennis die je hebt vergaart te delen met je medemens, en liefde naar elk levend schepsel te wensen.
En dat je je kennis en gaven aanwend in het belang van iedereen en alles op de aarde en de aarde zelf, en niet alleen voor jezelf.
En daardoor licht liefde en vreugde in iemands leven te brengen. Dat kan alle soorten kennis zijn die je bezit, spirituele kennis, of gewone normale wereld kennis. De potentie van de ziel, daar ben ik nog niet uit.
Komt misschien nog. Onvoorwaardelijke liefde, waarom, als iedereen onvoorwaardelijk lief zou hebben zou deze wereld een stuk aangenamer zijn om in te leven.
Hoe, is heel moeilijk, je kunt onvoorwaardelijke liefde geven, maar je krijgt het bijna nooit terug helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alexa Dit zijn lastige onderwerpen op deze site, voor en tegenstanders buitelen vaak over elkaar heen.
Dat maakt sommige wat minder spraakzaam.
Kristal
12 jaar geleden
Wat mij tegenhoud om hier diep op in te gaan is dat ik gewoon niet weet waar te beginnen. Het zijn vragen waar niet 1,2,3, zomaar op te antwoorden is. Uiteindelijk was ik destijds zelf zo geinteresseerd dat ik op zoek ben gegaan naar antwoorden op vragen zoals Eucje ze stelt. Dat was een proces van jaren en ik merk dat ik het lastig te verwoorden vindt even in GV.
Ik vind dat Whiteeagle een moedige poging waagde. Wie weet ben ik ooit in staat het in weinig woorden te zeggen. Ik train goed in GV ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kennis en gaven aanwende in het belang van iedereen.
Dat is dus wat ik hier doe, ik kan je alleen de kennis geven die ik heb, maar die krijg je ook, wat ik niet weet, tja dat weet ik niet, maar je kennis aanwenden in het belang van iedereen betekent dus ook hier op gv ;-)
Lichtwerkers
Dit zijn mensen die een speciale ziele-opdracht ervaren, een innerlijk gevoelde roeping, om vanuit hun kracht en bewustzijn een bijdrage te willen leveren aan de huidige transformatie van de aarde als ook aan de daarmee samenhangende transformatieprocessen van hun medemensen. Lichtwerkers zijn helpers die de bewoners op aarde voorbereiden op en begeleiden naar het nieuwe tijdperk met de hogere dimensies. Zij willen ons helpen met onze spiritualiteit, met onze geestelijke ontwikkeling en zielsgroei.

Het gaat om personen die een zielsverlangen hebben om Licht (dat wil zeggen: Liefde, Kennis, Wijsheid, Eenheid, Verbondenheid en (Zelf) waardering) te verspreiden op aarde.

En er zijn zeker verschillende gradaties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi geschreven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooooh...iemand als ik !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel Impie, het is een stukje uit hun site, die heel duidelijk is.
Kristal
12 jaar geleden
Je hebt een helder stuk uit de site gehaald :-)
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Sherpa,
Ik hoop het voor je, het lijken me aardige mensen met goede bedoelingen ;)"
Oké, proberen.
Ik noem mijzelf een lichtwerker.
Ik werk spiritueel samen met alle andere lichtwerkers, ook al ken ik ze niet persoonlijk en wonen ze aan het anderen eind van de wereld. Elke maand krijg ik een eenvoudig blad toegestuurd met een aantal (vertaalde) channelings.
Dat blad heet The Shield of Command. Ik ben een medelichtwerker van deze uitgebreide groep waar niemand lidmaatschap betaalt of zo.
Alleen het blad betaal je.
Iedereen die geinteresseerd is kan het blad bestellen.
Ik heb ook een boek: Lichtwerk in Nederland.
Daarin staat o.a. een verklarende woordenlijst en worden Lichtwerkers als volgt beschreven;

Lichtwerkers=
Mensen die ontwaakt zijn tot hun goddelijke oorsprong en zich bewust zijn geworden (of bezig zijn zich bewust te worden) van hun taak binnen het grotere ascentieproces.
Dit ontwaken is gradueel doch gebeurt spontaan van binnenuit, het kan niet worden aangepraat.
De ontwakende lichtwerker zal sterk de behoefte hebben zich spiritueel te ontwikkelen en zal op zoek gaan naar workshops, literatuur en andere lichtwerkers, die hem in dit streven kunnen helpen. Het vermogen om meer te zien/voelen/ervaren/horen dan de driedimensionale werkelijkheid zal zich geleidelijk aan ontwikkelen. De gevoeligheid voor energievelden om je heen neemt sterk toe. Hogere staten van bewustzijn worden makkelijker bereikt en channelen wordt voor velen een alledaags gegeven.

Nou, zo wordt het omschreven en het zal misschien meer vragen opwerpen dan beantwoorden.
Maar het geeft misschien een idee van wat een lichtwerker is.
Er zijn niet zozeer verschillende soorten lichtwerkers maar per land kunnen ze wel een andere taak in het geheel hebben, hoewel het elkaar ook kan overlappen.
Er zijn ook wereldwijde meditaties waaraan ik mee doe als het kan. Er zijn ook meetings waar je naar toe kan. Maar lichtwerkers zijn geen exclusieve afgescheiden groep. Juist niet, iedereen die zich aangesproken voelt, geraakt voelt, kan meedoen met de meditaties, meetings en zich verdiepen in het lichtwerk, net zo ver als je er zelf in gaan wilt. Alles is goed en het maakt echt niet uit of je je een lichtwerker noemt of niet.
Een lichtwerker werkt gewoon vanuit het hart.
En daar hoef je je natuurlijk niet persé een lichtwerker voor te noemen.
Gelukkig maar :-))

Toegevoegd na 15 minuten:
Overigens: er zijn meer bladen die geschreven zijn voor lichtwerkers en mensen die in lichtwerk geinteresseerd zijn. Er is dus niet maar 1 informatiebron gelukkig.
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat goed van je, daar moet je geduld voor hebben, dat ontbreekt bij mij! +je
Kristal
12 jaar geleden
dank je! :-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.........................................................................................
+
Kristal
12 jaar geleden
Ed, :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uehm Kristal?
en dit is de vertaalde versie?? ;-))
Kristal
12 jaar geleden
Van wat Eucje? Van een channeling? Neuh, want dit is geen channeling :-)
Kristal
12 jaar geleden
Oh! wacht ff, misschien denk je dat ik met vertalen een uitleg bedoel?
Ik bedoel dat channelings vaak in het engels zijn en dat die in het nederlands vertaald worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk dus gewoon een Boeddhist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@kristal
nou...euhm, ik bedoel eigenlijk meer je tekst zelf :) de vertaling van:
-ontwaakt zijn tot hun goddelijke oorsprong
-taak binnen het grotere ascentieproces
-driedimensionale werkelijkheid
-hogere staten van bewustzijn @momo
kan het zo zijn dat jij ipv een mozaiek vogeltje eigenlijk een papagaai bent, of hier een bepaalde eigenschap mee deelt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt alsof ik steeds meer van de 'spiritualiteit' af wil gaan staan. Wat je schrijft zo voel ik het, maar ik zou het zeker niet in een hokje willen plaatsen en het een lichtwerker willen noemen.
Steeds meer spirituele termen wil ik me afzonderen. Al die hokjes... Al die waarheden... Wel een goed antwoord +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@GD
lijkt voor anderen of voor jezelf?
welk benaming of hokje dan ook is m.i. niet op invloed van de mate van spiritualiteit zoals jij deze voor jezelf ervaart toch?
wat denk jij hierover?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gdan. prima, gooi maar veel overboord, weg er mee.
terug naar de basis, wat dat dan wel niet mag zijn.
Kristal
12 jaar geleden
Ben het met je eens GD, ik voel mij van binnen uit een lichtwerker die in alle vrijheid haar werk kan doen, veel of weinig.
Maar ja, het lijkt wel op een hokje wanneer je het probeert te omschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spirituele TellSell?
Kristal
12 jaar geleden
Heb je het idee dat ik iets verkoop Juzerneem?
Dat ik ergens geld voor vraag of zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verkopen kan ook zonder dat je er geld voor krijgt, de beloning kan ook waardering, geloof of bevestiging zijn.
Kristal
12 jaar geleden
Ik deel liever :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juzerneem
De avatar van jou spreekt boekdelen.
je staat er maar wat te staan, ogen zie je niet, sigaartje is al maanden lang uit, keurig in het pak.
Meestal zonder maar wat te zeggen.
En dan ineens kan je toch iets zeggen.
Een soort van breekijzeropmerking. Maar daarna is het aan ons.
Is de opmerking alleen maar om grappig te zijn?
Is de opmerking om je afkeer te uiten?
Is je opmerking om een discussie te openen? Ondertussen sta je maar wat in een onverschillige houding.
Stropdasje keurig recht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@gdanonym, heerlijk die hokjes politiek en zelfs die hebben niet gelijk met hun waarheden, werd er tot zo`n 2 weken terug niet altijd verteld dat er niks sneller is als het licht? Is toch jaren waar geweest omdat "ze" het zeggen.
Ik ben wie ik ben en dat een ander dat spiritueel, zweverig of vaag noemt zal mij een biet zijn ;) @eddijst Wat een fantastisch waarnemings vermogen en zeker met duidelijk onderbouwde uitleg! Mijn gedachten gingen dezelfde richting op alleen kan ik het zo mooi niet verwoorden! + je! en @juzerneem Het enige wat mensen proberen te verkopen (en jij ook) is zichzelf, als iedereen maar ziet dat IK er ben en dat IK ook wat te zeggen heb!
Nog fijner is als er ook nog op gereageerd wordt!
Ik heb maar 1 vraag aan je: Wat in jou zorgt ervoor dat jij het gevoel hebt dat er spiritualiteit "verkocht" wordt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed
ik mag toch hopen dat je dat niet over elke avatar denkt dat het boekdelen spreekt over een persoon. (genoeg zegt over een persoon, overduidelijk zijn)
ik moet dan meteen een andere nemen ;-) je reactie is niet echt positief, al snap ik dat de opmerking jazuurneem nog kant nog wal raakt. (maar staat dit dan meteen voor een onverschillige houding?)

ik hoop dat ik het verkeerd opvat/lees intrepteer (wijs me erop als dit zo is) maar vind dit soort dingen jammer.
en dan ook blij dat Kristal op een andere manier oplost en hiermee de eer aan zichzelf kan houden....en ook nog eens MET een glimlach!!!! en (ook!) daarom een plusje Kristal ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euca juzerneem kan wel wat hebben hoor, heb helemaal geen hekel aan hem, in tegendeel zelfs!
De manier waarop hij soms met mij in discussie gaat, met veel respect, maar vooral eerlijk, daar heb ik grote bewondering voor.
En ja, hij kan soms zo uit het niets te voorschijn komen en rake/ leuke opmerkingen maken, zo dus ook met:Spirituele TellSell?
En in dat kader gezien, mag ik toch ook een grapje maken? En ja, een avatar zegt heel veel over de persoon zelf, maak ik al twee jaar studie van, die van jouw heeft al veel verteld over je geweldige twee kinderen, de plek waar je heerlijk woont, de natuur, je zelf en je hobby's
En natuurlijk waar je werkt, je bent hier zo vol van, dat je het uitstraalt via je avatar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt Ed, maak je daar al 2 jaar studie van????
Ben ik, totaaaaaaaaaaaaaal off topic, benieuwd wat de mijne volgens jou over mij zegt. Mmmm.... is niet geheel eerlijk, want je weet het 1 en ander.... Mag, als je wilt natuurlijk, ook per PB hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wendy, je verschuilt je voor de grote boze wereld achter je web, maar de draadjes er van geven je de verbinding met deze wereld, maar het kind in je leeft nog steeds zeer uitbundig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Ed!
Ik heb net mijn avatar, overigens zeer kortdurend, veranderd: dáár is de uitbundigheid èn de energie ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zegt mijn avatar dan van mij Ed ?
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Heb wel effe mijn adelaar terug gezet, want dat is mijn officiele gv avatar.
j5m
12 jaar geleden
Een plusje waard zeker weten!!!!!!!!!!
Kristal
12 jaar geleden
Dank je j5m!
Een lichtwerker is iemand die meestal voordat hij of zij op aarde wordt geboren , (of in een vorig leven) heeft afgesproken om mee te werken om de mensheid te helpen meer bewust te worden van het Goddelijke Licht. Zodat de aarde meer Licht wordt (niet in gewicht).
Als je zover bent dat je als Lichtwerker geroepen wordt, dan merk je dat vanzelf. Je krijgt een soort ontwikkeling en daar hoef je nergens voor naar toe. Niet naar workshops of wat dan ook. Als je iets of iemand nodig hebt die jou kan helpen je bewust te worden van hetgeen je langgeleden hebt afgesproken, dan komt die mens of voorwerp vanzelf op je weg. Soms wordt je er met je neus keihard ingedrukt op een bepaalde manier.
Dan heb je de keuze of je wel of niet wilt meewerken met de begeleiders van het Licht.
Maar ga er niet naar op zoek, want dit kan verkeerd uitpakken met vervelende gevolgen voor die persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meile2 wat een mooi en duidelijk antwoord!
Ben je een lichtwerker?
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het niet, ik hoop het. Tenminste in die zin zoals ik het zie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dacht het al.
Kristal
12 jaar geleden
Mooi antwoord Meike :-) dikke plus 1! Ik ben het trouwens met de grote lijnen helemaal met je eens maar denk zelf iets anders over de details:
*Iedereen loopt zijn/haar eigen weg en voor sommigen kunnen workshops die hen innerlijk aanspreken en (aan-)raken voor bewustwording zorgen. Voor anderen kan een andere manier juist weer heel goed voor bewustzijnsverruiming zorgen.
*Als lichtwerker kan je je geroepen voelen of je aangesproken voelen of je ervan bewust worden dat je het bent, je kan ook gewoon besluiten dat je het bent,
ook daar zijn weer vele wegen.
Net zoveel wegen als er mensen zijn die hun bewustzijn willen ontwikkelen.
Ieder zijn/haar eigen weg ;-)
'Lichtwerkers' is een term,. een concept. Bedacht door mensen die zichzelf dus 'lichtwerker' zijn gaan noemen nadat ze dit bedacht hebben. Daarna is deze term overgenomen door mensen die zich daarin herkenden. Zo ontstaat op gegeven moment een groep.
Niks mis mee zoiets, maar ik vind t wat overdreven.

Een verlicht /zelfgerealiseerd iemand heeft overigens niet de drang om door te moeten geven om een en ander 'te redden' lijkt mij.. dat staat een beetje haaks op..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is de eerste keer dat ik het woord lichtwerker tegenkom. Dat betekent dat je je in een bepaald milieu ophoudt. Het licht hoef je niet te vinden. Overdag is het buiten licht en 's avonds kun je een lamp aandoen. Misschien geloof je wel graag in alles?