Zijn GV-ers meer dan normaal gevoelig voor mystiek?

Ik heb zojuist Dan Brown gelezen en dat boek staat werkelijk bol van mystiek en bijgeloof. Ik vrees, dat GV zal worden overspoeld met vragen n.a.v. dat boek. De ene vraag nog gekker dan de andere.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welk boek bedoel je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat maakt een vraag gek?

Het beste antwoord

Ik ben wel gevoelig voor mystiek.

Waar ben je bang voor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals XiniY zegt: "Mystiek is proberen te begrijpen wat niet te begrijpen is…Het onkenbare proberen te kennen…"
Hij slaat de spijker op de kop, maar ik ga van dit soort zinnen al over mijn nek.

Andere antwoorden (7)

Die vrees is niet terecht.
De gemiddelde Dan Brown lezer weet best dat hij hier de antwoorden op die vragen niet zal krijgen.
14 jaar geleden
Ik geloof het niet, een paar uitzonderingen daar gelaten.
Nederlanders zijn een nuchter volk en staan grosso modo met beide benen op de grond. Dan Brown mag toch geen leider zijn/worden! Zo overdreven gezocht, maar op zich wel knap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, wees niet bang... Naast deze vraag komen er niet veel vragen over Dan Brown en zijn wereld vol fantasie...

Toegevoegd na 4 minuten:
Mystiek is proberen te begrijpen wat niet te begrijpen is...
Het onkenbare proberen te kennen...
Accepteer je dat dan ben je mysticus, ga je op zoek of blijf je op zoek, dan ben je je eigen staart aan het najagen of rechercheur naar een onbekende...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Mystiek is proberen te begrijpen wat niet te begrijpen is…
Het onkenbare proberen te kennen…" Dat is precies waar Dan Brown overschrijf; verleidelijk en bedriegelijk.
Naar mijn weten is het laatste boek dat van Dan Brown is uitgekomen in Nederland alweer van een paar jaar geleden. Ik verwacht dat veel mensen het al eerder hebben gelezen en er is ook al heel veel over geschreven. Echt brandende vragen verwacht ik daarom ook niet.

Waarom je bang zou moeten zijn voor vragen over mystieke onderwerpen snap ik niet. mocht je bang zijn voor gezweefteef... Er lopen hier genoeg kritische geesten rond voor de nodige sceptische antwoorden ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar dat is nog geen antwoord op je vraag lees ik nu... Zijn wij meer dan normaal gevoelig voor mystiek?

Wij zijn mensen die blijkbaar veel met vragen en antwoorden bezig zijn. Daar draait mystiek om. We zullen vast ook vragen hebben die "mystiek van aard" zijn. Maar ik denk dat het gros van de mensen in Nederland dat soort vragen heeft en ik denk niet dat dit het platform voor mystiek-geinteresserd Nederland gaat worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat alle vragenstellers hierbij bijvoorbaat al worden "gestigmatiseerd" mochten zei een vraag over dit onderwerp willen stellen.
Op deze site komen alle soorten van vragen aan bod,dus ook over dit onderwerp. Gelukkig maar, dat is het goede van deze site, je kunt al je vragen in het redelijke stellen.
Dus ook over mystieke onderwerpen!!
Dan Brown schrijft voor de liefhebber mooie fantasieboeken, maar de hype over zijn boek hebben we geloof ik al gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het boek vol met hele boeiende zaken, die wel of niet waar kunnen zijn en die mensen bevestigd willen zien.
Het boek is in NL nog niet uit, maar de Da Vinci code is wel door iedereen gelezen. Het onderwerp was minder aansprekend dan De Laatste Code (het nieuwste boek)
1) Dan Brown is een schrijver, geen boek
2) De meeste mensen weten toch hopelijk wel dat Dan Brown nog schrijft vanwege het succes van zijn eerdere boeken, en dat die boeken nou ook niet bol stonden van keiharde feiten.
3) Waarom vrees je dat GV zal worden overspoeld met vragen n.a.v. dat boek? Kun jij toch lekker puntjes verdienen met antwoorden geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dezelfde mate als dat GV-ers meer dan normaal geloven in de onverenigbaarheid van mystiek en wetenschap.