Wat is de werking van een maansteen (edelsteen)?

Vond ooit een steen en vond deze bijzonder, ben toen naar een juwelier gegaan om te vragen wat voor steen het was.
Ben nu eigenlijk benieuw naar de werking.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

De maansteen zou op verschillende organen werken.
-Hij helpt bij klachten tijdens de menopauze en menstruatiestoornissen.
-Ook bevordert de maansteen de vruchtbaarheid doordat hij emotionele blokkades weghaalt die mogelijk de conceptie verhinderen.
-De maansteen zou ook een invloed hebben op ziekten van de milt en alvleesklier, zweren in het maagdarm kanaal, spijsverteringsproblemen.
-Door de aanwezigheid van het element kalium heeft de steen een gunstige invloed op de waterhuishouding van het lichaam en beschermt tegen waterzucht.
-De steen verbetert de bloeddoorstroming in de spieren, hij stimuleert de schildklier en heeft daardoor invloed op het groeiproces.
Bij regelmatig gebruik moet de maansteen onder lauwwarm water afgespoeld worden. Opladen in de volle maan, in een schaaltje met hematietsteentjes of bergkristal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is bekend door persoonlijke ervaringen die dus kloppen als een bus maar niet te bewijzen zijn. net zoals de poema op de veluwe. 1 persoon zie het , en de rest ziet het ineens ook, is er heilig van overtuigd, maar het was een forse kat. persoonlijk bewijs en beweringen dus, niets meer en niets minder +1 Sis het staat idd op de site ; ))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@pijnack: natuurlijk heb je gelijk met je twijfels. Je ziet mij in mijn antwoord ook nergens stellig beweren dat de werking zo IS. Speciaal voor reacties als die van jou gebruik ik enkele keren het woordje 'ZOU'. Maar als mensen zich nu goed voelen door te geloven in zo'n steentje, wat is daar dan mis mee? @eucalypje: bedankt voor je verklarende uitleg én het plusje : ))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had echt alleen om een eventuele werking gevraagd en niet of ik er wel of niet in geloof. (dus dit is echt het meest goeie antwoord)
Alleen hij ligt op de slaapkamer, misschien verklaart dat nu waarom ik iedere nacht minimaal 3x moet plassen, zonder veel te drinken 's avonds, dus bij deze: Ik denk dat ik hem nu maar achter het toilet plak, stimuleer het toch de afdrijving van vocht, maar wordt ik niet meer wakker.

Andere antwoorden (3)

Dezelfde werking als een bakkei. Helemaal niets.

Echter als je er in gelooft, zou het werken tegen menstruatiepijnen en ten goede komen van de vruchtbaarheid.
Maar dan moet je hem wel opladen in de zon en regelmatig afwassen met lauw water. Ik zou zeggen, trek zelf jouw conclusie ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA, beetje zwaar aan een ketting lijkt me. wie weet zijn nier-, en gal stenen ook wel ergens voor in te zetten als je ze toevallig hebt. wat aderverkalking en blaasgruis erbij en je bent helemaal gezond bezig (of.... toch niet??)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, een ketting van nierstenen en een kalknagel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
VOODOOOOO!!! haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, T74, toevallig heb ik dezelfde bron gebruikt.
Ik ga me toch zo'n maansteen aanschaffen. Als je leest wat hij allemaal kan genezen, is het werkelijk een wondersteen te noemen. Misschien wordt ik op mijn leeftijd wel terug vruchtbaar 8-o ...... of nee toch maar liever niet :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Siska, hahaha! Ik heb mijzelf er ook maar helemaal mee vol gehangen, wie weet wat er gebeurd! Dikke plus terug hoor voor het lachen! ;-)
Kristal
12 jaar geleden
ehm, ik heb vele kalknagels behandeld....
mag deze ketting aan mij voorbij gaan?
:-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bang dat de steen je plek in zal nemen Kristal??? was dat nou? :O) mocht het echt werken zullen er links en rechts veel ontslagen vallen. oa bij fertiliteitsspecialisten, gynaecologen, pedicures, psychiaters, laboranten, en allerlei andere beroepen.
economie nog verder op zijn kont.... OMG boycotten dus die stenen!!! :OP
Kristal
12 jaar geleden
neenee Eucje, ik doe dat werk allang niet meer, maar doordat ik dat werk gedaan heb geef ik juist de voorkeur aan een ketting met stenen :-))
brrr, een ketting met kalknagels........ ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-) nou dan doe ik mijn ketting wel aan een ander cadeau. je weet niet wat je afslaat, vooral de eksterogen deden het zo leuk in dit sieraad. :-(
Kristal
12 jaar geleden
ahhahaha, bah toch! Ja doe er voorááál een ander plezier mee :-)) leuk bewijs trouwens van het gedachtengoed dat de mens vanuit de aap stamt.... die foto. Ik zie dat ze bij die ontwikkeling ook al meteen kleding droegen? ;-)) Je bent nu met recht een lekker dier... lol
De steen bevordert onder andere de intuïtie en vruchtbaarheid en heeft een kalmerende werking op het gevoelsleven. Voor meer informatie zou ik je door willen verwijzen naar de volgende website;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je erin geloofd heeft het een gunstig effect op de vruchtbaarheid van de vrouw. dat is wat ik over het algemeen lees bij het zoeken op het net en overeenkomt
(google 'werking maansteen')

onderling verschillen de werkingen nogal, dus waarschijnlijk lig het er ook nog aan waarvoor jij wil dat het werkt en dan de steen bij de juiste site of winkel aanschaffen. zelf denk ik dat een werking (als deze bewezen is) over het algemeen altijd vast moet staan en duidelijk is.

de omschrijvingen zijn nogal algemeen (er wordt veel tekst gebruikt, maar niet zoveel gezegd) en sommige blinken best uit. zo zou het moeten helpen tegen een onregelmatige menstruatie cyclus. (wat mij toch echt hormonaal lijkt te zijn maar goed)

ik denk dat je het beste even zelf kan zoeken mocht je vanmening zijn dat deze stenen echt ergens voor kunnen helpen, goed zijn voor iets, iets kunnen ondersteunen of bevorderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, als je erin geloofd heeft het een gunstig effect, al is het maar psychologisch.
Zo zijn er veel mensen rotsvast van overtuigd zijn dat ze hun geluk te danken hebben aan een amulet, konijnenpootje, hoefijzer of een bepaald cijfer. Als ze zich daar goed bij voelen, wat is daar dan toch mis mee?
+1 :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar is niets mis mee, tenzij mensen gaan claimen dat het enkel daar door komt en er een slaatje uit slaan. vind het juist mooi dat mensen bij bepaalde dingen geloven, maar minder mooi dat er mensen zijn die er bewust misbruik van maken. dit vind ik heel wat anders dan mensen ergens van overtuigd zijn en er zelf in geloven en vanuit deze motivatie mensen helpen :)