Praat/zoek over iets en 5 minuten later gebeurt/zie ik het?

Ik praat overmijn ex-vriendin en 5 minuten later kom ik haar tegen, Ik praat met een vriend over een audi-tt (auto) en ik zie die auto 2 minuten later langsrijden?
is dit toeval of wat is het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Dat is echt pure toeval.
Probeer het nog eens , het zal je niet nog een keer overkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet helemaal toeval... Dit komt omdat je hier dan onbewust op let. Normaal had die Audi je niet opgevallen maar daar misschien wel gereden.
Dat je je ex-vriendin tegen komt is waarschijnlijk puur toeval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ook wel is zoiets mee gemaakt, naja ik maak het aldoor mee, ben je met een vriendin lol aan et trappen op straat en maak ik een grapje : straks komt de politie er aan en gaan ze vragen , wat zijn jullie aan het doen, en letterlijk 3 seconden later komen ze om de hoek gereden.
of je hebt et toevallig over iemand en dan smst of belt die gene je ineens.
soms is et gewoon heel eng.
maar egt antwoord op die vraag heb ik niet kunnen vinden, de meningen zijn daar sterk over verdeelt, de 1 vind dat et toeval is, maar de ander vind weer dat alles wat er gebeurd vooraf bepaald is en dat je dus zo soms dingen van te voren kan zien aan komen.
want verklaar maar is waarom bijvoorbeeld een automobilist die altijd de zelfde route rijdt op een dag toch maar is een andere route neemt, en er thuis achter komt door middel van et nieuws dat er op zijn vaste route een ernstig ongeluk is gebeurd waarbij tig doden zijn gevallen, precies rond de tijd dat hij daar normaal gesproken zou rijden.
net als de vraag: bestaat god echt, is dit gewoon iets waarin je je eigen mening moet hebben, als jij geloofd dat et geen toeval is dan moet je er maar vanuit gaan dat et geen toeval is , want egt een antwoord zul je denk ik nooit krijgen, et zal altijd een mening blijven ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je herkent de dingen waar je het over hebt gehad.

dat je het ook over anderen dingen hebt gehad of hier aan hebt gedacht die je NIET tegen bent gekomen die vallen je niet op.

stel nu dat je het 2 keer op en dag hebt, maar op een dag aan 50000 dingen denkt. dat valt je voor geen meter op, maar wel de dingen die je dus herkent.

toeval is het dus niet eens, het is logica.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is puur toeval omdat je per dag/week aan duizenden dingen denkt en je duizenden dingen meemaakt. De kans dat iets matched is redelijk aanwezig.
Als je één van de dingen die je denkt vooraf zou koppelen aan één van de dingen die je gaat meemaken, wordt de kans heeeel erg klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag of toeval bestaat of niet, levert vaak heftige discussies op. De één is ervan overtuigd, de ander vindt het onzin. Zelf heb ik al vele dingen meegemaakt, waarvan ik moeilijk kan geloven dat het toeval was. En ik ben niet de enige. Albert Einstein bleef zich ook tot het einde van z’n leven verzetten tegen datgene wat wij toeval noemen.

http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-en-samenleving/31518-toeval-bestaat-niet.html

De persoonlijke verhalen hieronder zijn toevallig ook wel erg toevallig...

http://www.snsr.nl/sites/sensor/nieuws/2010/03/toeval-bestaat-niet-of-toch-wel-/index.xml