Als je letterlijk de pijn van iemand overneemt, waar komt dat dan vandaan, heeft dit soms dieperliggende gronden? Hoe kom je van die pijn af?

Gisteren kwam bij mij iemand die pijn in zijn heup heeft, Ik wist dit niet van tevoren, maar toen hij wegging kwam die pijn opzetten. Ik vroeg hem ernaar en hij vertelde mij dat hij pijn in zijn heup had en beschreef precies de plek waar ik het ook voelde en ook het soort pijn was identiek.
Hij liep daar al lang mee en was al bij allerlei doktoren geweest, maar men had niets kunnen vinden.
De pijn die ik voelde heb ik nooit eerder gevoeld op die plek. Ik had moeite met lopen zo heftig was het.

IK heb vaker dat ik na iemand intensief gesproken te hebben pijn voel van diegene. Dit gaat gewoon vanzelf. Het is een vervelend iets omdat ik niet precies weet wat me overkomt en ik ook niet weet hoe ik van die pijn afkom.

Ik hou me voor dat ik de pijn wellicht overneem maar niet de aandoening die erbij hoort.

Toegevoegd na 8 uur:
Wil nog even zeggen dat ik van tevoren dus van de pijn in zijn heup niets wist, noch het erover heb gehad met hem, noch het aan hem heb kunnen zien, want ik heb daar niet op gelet. Ik voelde de pijn en legde met hem de link op de een of andere manier. Hij was ook de eerste en enige aan wie ik het gevraagd heb, kort nadat het aanving.

Hoe kom je er vanaf?

Toegevoegd na 1 dag:
Hoe van de pijn af te komen vertelde een 80 jarige wijze vriendin van mij en Wendy o.a.. door de pijn weg te denken en niet te accepteren en na contact met de persoon de handen goed te spoelen met koud water tot ze van binnen rood zijn.

Voor iedereen een punt, er is geen beste

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je al zegt, '...de pijn overnemen.' , dus niet de aandoening. Geen angst! Zodra je het opmerkt, in gedachten naar die pijnlijke plek gaan en op krachtige wijze wegsturen. Dus mentaal de pijn weigeren / wegsturen. Eventueel herhalen en herhalen. Waar het vandaan komt? Een sterk inlevingsvermogen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met je eens Loekido, voor mij werkt deze manier ook heel goed.
Wat ik me afvraag (zie ook bij Eucje): hoe is het mogelijk, dat die pijn ervaren wordt als je eigen pijn....
Inleven okee, maar ECHT voelen, ver voordat je weet, dat die pijn van die ander is....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GV Forall!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij ook een GV, maar dat had ik je al gezegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof hier niet in. Ik denk dat jij je dit inbeeld dat het zo is. Juist omdat je achteraf te horen krijgt dat degene die pijn ook heeft, waarschijnlijk is dit toeval en is de kans groot dat je het vaker gebeurt dat jijzelf hoofdpijn hebt of een krampje hier en daar die je niet kunt verklaren door een aandoening, maar ook niet kunt linken aan een ander persoon, omdat die er op dat moment gewoon niet was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, ieder zijn mening. Ik voelde die pijn en wist dat het niet de mijne was. Toen ik het hem vroeg bleek hij er al weken mee te lopen en dit overkomt me niet de eerste keer. Ik wist van te voren niet dat hij daar last van had. thnx for the compliment :) Ik snap ook niet hoe. Dit keer was het erg heftig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
forallweknow, laat je niet gek maken, het is zoals jij zegt!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er niet op uit om iemand gek te maken, helemaal niet zelfs, maar ik geef opties voor een mogelijke verklaring hoe het zou kunnen zitten en opper de mogelijkheid dat het toeval is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is me inmiddels te vaak overkomen om het nog toeval te kunnen noemen. De heftigheid dit keer deed me de vraag stellen. normaal ging het om onschuldige dingen maar deze man heeft/had prostaatkanker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wiccalive, was niet persoonlijk hoor :-)
wat forallweknow vertelt ken ik ook, maak het ook regelmatig mee, maar tegelijk vraag ook ik me af, hoe het zou kunnen werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heb ik altijd bij saw enzo, ik voel de pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is exact wat er kwa gevoelens gebeurd bij iemand die anderen helpt, oftewel een 'para' normaal iemand, ik zou dus ook mijn antwoord gaan zoeken bij iemand die hier meer mee bekend is, je bent een van de weinige die de grens weet te overbruggen van het diepe innerlijke gevoel zonder het door te hebben, een gave die ieder mens bezit alleen weinigen weten te bereiken. veel succes, mooi. wie weet vind je hier antwoord op je vraag. http://www.paranormaaladviespunt.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je snaar, ik zal zo even kijken. Van binnen zijn we allemaal hetzelfde en met de juiste middelen kan iedereen zo'n staat bereiken, Niemand is paranormaal, maar we zijn allemaal spiritueel...

Antwoorden (6)

een mens kan meer oppikken dan het oog kan kan zien, het oor kan horen, de huid kan voelen, de neus kan ruiken, de mond kan proeven.

juist omdat je eerste intensief met iemand praat krijg je meer informatie over iemand dan je zelf in eerste instantie doorhebt. iemand kan onbewust signalen loslaten die jij onbewust op kan vangen, maar waarvan je wel de uitkomst bewust kan plaatsen. (de pijn in de heup in dit geval)

het kan echter wel een gevoel veroorzaken (combinatie tussen zintuigen en veelal -logisch- denkwerk)
doordat jij een persoon bent die gericht is op de beleving en het effect van het gevoel kan het zijn dat jij je niet bewust bent van de reden waarom je het waarneemt, maar ervaar jij alleen dat je het op een of andere manier waarneemt.

wat je hier omschrijft herken ik (hsp zoals je wel weten zal inmiddels) en vang/neem van alles en nog wat op wat in sommigen gevallen een zeer duidelijk beeld van iemand kan geven (zonder dat hier een woord over is gerept.
voor jou kan ik niet spreken maar in mijn geval weidt ik het aan mijn beelddenken vanwege het razendsnel leggen van verbanden wat 'ons soort' schijnt te kunnen. de HSP staat bekend om het oppikken van de kleinste signaaltjes.

voor mezelf is het een combinatie van deze 2 (niet zweverig klinken euc) verfijnde waarnemen van kleine non verbale signalen, het opnemen van verbale signalen, het kijken naar de gedragingen, bewegingen, reacties, intonatie, etc etc.

voelde het vroeger ook pijn en emotie van anderen maar heb hier de rem op gezet op een of andere manier, ik weet nu (want kan het simpelweg nagaan) dat er ergens pijn, verdriet, frustratie, kan zitten maar het heeft net meer zo'n heftig effect op me

bij jou is dat dus wel het geval, want je wordt hierdoor als het ware overdonderd, je kan het niet plaatsen dus niet sturen.

zou je het wel kunnen plaatsen en weten wat hier de oorzaken van kunnen zijn dat je dit soort dingen opvangt, is mijn ervaring dat je je hier op af kan stellen doordat je weet waar je op kan letten, hoe je info in een bepaald verband kan plaatsen, of voor je er geheel of gedeeltelijk voor af kan sluiten zelfs.

voor mij is het echter niet iets paranormaals, maar een logische samenloop (vanwege mijn labeltjes die hier beschreven hebt) je kan jezelf er op trainen, maar voor mij is ook dit niets meer dan een vorm van cold reading doordat je dingen 'ziet' waar mensen over het algemeen aan voorbij gaan omdat het ze niet opvalt of hier niet op letten. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het geheel met je eens, maar wat ik me dan wel afvraag is, hoe je die pijn dan zelf zo sterk kunt voelen. Alsof het je eigen pijn is....wat heet: het IS je eigen pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke plus Euca! + WendyH; Het IS jouw pijn niet, echter je zit wel IN die pijn van een ander, waardoor het voelt ALS jouw pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan het beleven als eigen pijn, maar dat wil niet zeggen dat het ook echt je eigen pijn is. hetzelfde effect is dat je overal mieren ziet lopen en je jeuk krijgt, maar natuurlijk niet echt jeuk hebt omdat er een leger mieren over je heen aan het margeren is. doordat de signalen niet duidelijk zijn kan het toch zo zijn dat je je zodanig in kan leven en voor kan stellen hoe iets moet zijn, en dus ook de pijn kan ervaren als een eigen pijn. wat je doet is, mijn inziens, onbewust een verband leggen. aan een gedachte (of je deze nu duidelijk hebt of niet, zie verhaal hierboven) een reactie koppelen. als je iemand ziet gapen, gaap je ook, als je iemand een liedje hoort fluiten zal je zien dat het de hele dag in je hoofd zit, als iemand zijn gulp open heeft kijk je die van jou ook even na, als iemand een veeg naast zijn mond heeft veeg je misschien ook wel even onopvallend je eigen mond af omdat je net een broodje hebt gegeten etc. dan de mannen die naar hun trots grijpen als ze een blooper zien waarbij een andere man toch wel erg ongelukkig terecht komt en roep 'oef, ik voel het gewoon zelf' dit zijn ook lichamelijke reacties die wel misschien allemaal wel kennen. bij pijn komt het niet zo vaak voor en denk zelf dat er een lading emotie bij komt kijken. zoals het kippenvel bij het lezen van een mooie en liever reactie hier op GV, of een verhaal van iemand waarbij de tranen in je ogen schieten, of wat anders. zonder emotie denk ik niet dat deze beleving mogelijk is, en kan je het grof gezien zien als een platte tekst met enkel wat woordjes die een verhaaltje vormen. het is dus wel zeker mogelijk om te voelen door je in te leven met emotie die je ergens bij koppelt. soms extreem (zoals het lezen van een bericht in de krant waardoor je kan gaan koken van woede) of zoals bij het ervaren in real life, zoals in de vraag van forall, soms minder extreem omdat het je niet zo raken kan, en soms helemaal niet omdat je het totaal niet raakt. een andere verklaring kan ik er niet voor geven :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oops, vergeten...
thanx voor de plusjes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Euc: Bedankt voor je uitleg meis. Dat is een goede verklaring denk ik....kort gezegd: het reageren van het lichaam door gedachten (bewust dan wel onbewust) en gevoelens.
Had je al geplust ;-) @Loekido: ja klopt, ik had het hier iets anders verwoord: ik bedoelde meer: het is weldegelijk pijn wat je voelt en voordat ik erachter was, dat die pijn NIET van mij was.... heeft lang geduurd;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euc bedankt voor je mooie uitleg :) Wat is cold reading nu eigenlijk precies ik zie die term steeds vaker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++++++ eucje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan zou ze dus achteraf nadat de gene vertelde van zijn pijn, de pijn moeten gaan voelen zoals jij het uitlegt toch? Dan kan ik jou uitleg wel begrijpen. Maar ik begrijp uit het verhaal van foral dat ze eerst de pijn voelde en toen pas hoorde dat die ander het dus ook had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee wicca, niet achteraf zoals ik al uitlegde in mijn tekst :) als je laat weten waarom je het niet snapt kan ik proberen het voor je duidelijk te maken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel Siska :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, uhm, alle emoties die jij als voorbeeld gaf, die van bijvoorbeeld dat gapen. Je ziet iemand gapen en dan zelf ook gaan gapen. Dan heb je al gezien en weet je dus bewust dat de ander gaapt en pas daarna komt bij jou ook de drang om mee te gapen.
In de vraag verteld ze dat ze toen de gast bijna wegging pijn kreeg. Toen vertelde de gast van zijn heup, dus dan is joun uitleg net andersom.
Ik geloof niet in het overnemen van iemands pijn, maar dat staat helemaal los van jou antwoord hoor, ik vind het juist interessant en zou graag een verklaring horen hoe het WEL mogelijk zou zijn, maar snap je wat ik bedoel met jou uitleg, dat die eigenlijk net anders om is dan de vraag?
Jou uitleg klopt gewoon weer als een bus, want alles wat je noemt is gewoon waar, vooral dat gapen is erg besmettelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik schrijf weer lekker rommelig zonder enig samenhang maar ik ga er van uit dat jij als add-collega er wel wijs uit wordt ;-P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik rommel lekker met je mee Wicca ;-)))
Want hoe kan je het zelf VOELEN. Dat puzzelt mij tóch nog steeds. Dat je in staat bent om onbewust signalen van die persoon zijn pijn op te vangen, dus zonder dat je het bewust weet, dat principe snap ik. Dat kan um zitten in subtiele kleine bewegingen bijvoorbeeld, die de persoon maakt vanwege de pijn.
Ik heb de ervaring van Forall ook, het doet ECHT pijn namelijk, de pijn lijkt echt die van jezelf te zijn. EUC????? En wat heeft u hierop te zeggen???? ;-)))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een plus, ik ben het zeker eens met je.
Nog een voorbeeld waar je letterlijk pijn kan voelen zonder dat je het zelf hebt is als je kindje pijn heb. bijv. keihard op zijn mond valt ) Misschien herkenbaar voor moeders, en dus ook voor niet-hsp-ers, niets paranormaals maar je hebt wel een hele sterke emotionele verbintenis met je kind vandaar de pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij had /heeft de pijn al een langere tijd, maar mij er niet over verteld. Ik begon erover tegen hem, kort nadat ik zelf die pijn ervaarde. Overnemen gebeurt ook weleens, in dit geval meer een soort van kopieren... Zo noem ik het maar even want hij is nu niet van die pijn af. Maar ik heb weleens gehad dat ik even later met de pijn liep en de ander er vanaf was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar, Absor+ als mijn dochter van 7 huilt krampt mijn baarmoeder daar van samen en dat voel ik... Maar dat niet het soort waar deze vraag over gaat, toch ook een lichamelijker recxtie op de pijn van een ander. Doordat die baarmoeder samentrekt word ik ook prikkelig, zoals bij een heftige menstruatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
absor alle waarnemingen buiten de normale waarnemingen om, zijn paranormaal, niets bijzonders, volkomen 'normaal.
jammer dat het woord paranormaal zo een beladen woord is geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oef, ben ff weg en het is spreekuur?? OMG, ik weet ook niet alles!!!!! hellup....! :)) @ed
voor jou is dit het misschien paranormaal (en een heel normaal verschijnsel) voor mij is het (in mijn voorbeeld en zelfde ervaring niet) juist omdat het een gewoon wat 'vlechtwerk' met mijn 5 zintuigjes, en wat denkwerk is. (ik hoop dat dat ook mag?) :)))
ik zeg dus niet dat er niets paranormaal kan zijn, en zeg ook niet dat het niet bestaat :) @mede'heks' en mede ADDer :))
ik volg je helemaal hoor!! ik geef hier echter een uitleg aan wat ik van mezelf ken, maar ook herken met het verhaal/ervaring van forall ernaast. ik draai het niet om, maar kom even geen ander voorbeeld bedenken (kom ze ook niet alle dagen tegen natuurlijk) dus opperde iets wat me voor anderen ook bekend leek.
het voorbeeld van Absor met kindjes die vallen en je zelf ook de pijn voelt herken ik ook, maar ook dit heeft weer niet iedereen.
ik had ook kunnen vertellen dat het regelmatig voorkomt dat ik weet wat mensen zeggen maar dit is ook pas aan te tonen als mensen het beamen, of ook echt zeggen. forall had voor die tijd uit haar voorbeeld ook niet gehoord dat die man het over pijn had, maar ze wist het wel. of het voor haar net zo werkt als bij mij weet ik niet, dus daarom ook mijn eigen uitleg. @wendy
met de uitleg zoals in mjin antwoord en het in kunnen leven. ik denk het herkenbare zoals bij de labeltjes van kids die ouders kennen. jij weet hoe het voelt, en ik weet hoe het voelt. als jij zou zien dat ik (als vreemde) ermee zou struggelen herken je dat gevoel, en zou je het ook weer even kunnen voelen. (je inbeelden, meeleven, ik weet niet welk woord hier het beste voor is) zou je een gesprekje met me aangaan zou er HEEL snel uitkomen dat het idd klopt wat je herkent. je weet wat het is, je herkent het, kent de signalen, rompslomp, je weet waar je op moet letten en staat dus eigenlijk op dat moment op scherp omdat je iets waarneemt wat je bekend voorkomt.
zoals ik al zei is het naar min idee de emotie die hier ook een heel grote duit in het zakje doet. soms is het enkel emotie, soms is het ook pijn zoals je weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en het kan ook echt pijn doen, en ik weet dat je je de ongans kan schrikken ervan. zoals ik vertelde is het bij mij te sturen (ga me niet vragen hoe nu hoor, beter dan de uitleg die ik heb gegeven hierover kan ik het niet) en geloof het of niet, ik geloof niet in het overnemen van iemands pijn, ook niet in het projecteren ervan, het kunnen dragen van pijn van een ander (want ik heb hier mijn eigen invulling over waarschijnlijk) maar ik geloof wel dat er met 5 zintuigjes, denkwerk, herkenning, voorstellingsvermogen en emotie je toch kan voelen wat anderen voelen, maar niet omdat de pijn van JOU is. vind er ook nog steeds niets paranormaals aan..... hier wat info over beelddenken want denk dat het voor mij een grote rol hierin speelt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Beelddenken en hier iets over HSP
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogsensitief_persoon laat ik dan ook de ADD maar doen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Add en pakken we voor forall en ook voor anderen het coldreaden er nog een keer bij :) http://nl.wikipedia.org/wiki/Cold_reading het het met opzet niet van 'zweverige' of 'zwaar wetenschappelijke' sites gehaald om de info zo neutraal mogelijk te houden (ik hou dus niet zo van een rollenverdeling)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ni is het me helemaal duidelijk en een heel uitgebreide uitleg en goede info erbij! Ik moest wel lachen om je uitspraak: ben ik ff weg hahahah. Met deze uitleg erbij een dikke +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wicca :) haha, ja ik was ook ff weg (euhm, lichamelijk dit keer ook :)
en schrok dus écht ff van al die vragen hoor! (zoooo eucje!!!hoe leggen we DIT nu weer uit allemaal?) was eigenlijk al blij dat ik mijn eigen tekst snapte, en dat sommigen het ook nog herkende/met me eens zijn. (hey, ik ben niet de enige hierin!)

en dan....verwacht men ook nog een duidelijke concrete verklaring hoe het bij anderen werkt door er iets uit te lichten (oops!) HAHA. soms zie ik dingen niet zo heel helder weet je, maar voelt het voor mezelf wel heel helder en logisch.
met (naar mijn mening) wezenlijk (innerlijk onvermengd) denkwerk moet ik dan maar ff gaan uitleggen. och jee, ik ga weer van de hak op de tak....
wat ik eigenlijk wil zeggen:
fijn dat je het snapt nu wicca!!! :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snorrie Eucje ;-)) Ik probeer, en al heel lang, een verklaring voor mezelf te zoeken, waarom ik die lichamelijke pijn van een ander soms als eigen lichamelijke pijn ervaar.
Ik kom niet veel mensen in real life tegen, die dat ook hebben, vandaar dat ik dit soort onderwerpen op GV interessant vind en doorvraag.
Thanx voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tjeemig de peemig...
geen sorry!!! verder vragen is juist goed, het biedt juist openingen, mogelijkheden en voorkomt een hele hoop toestanden. al is het voor mij ook niet alledaags (..ook ik hoor niet over deze ervaringen bij de groenteboer :OP) en juist daarom ook 'lastig' om het uit te leggen. (wat info betreft dan he) het is ook ZEKER je goed recht en een hele goede zaak om de boel eens lekker uit te pluizen zodat je hier zelf mogelijke verklaring kan vinden. ook daarom is verder vragen goed. maar..... euca kreeg heel even het ''OMG hoe ga ik dit nu doen'' gevoel bij de vragen (dat is echt geheel te wijten aan mijn bekabeling hoor, en aan niets of niemand anders!)
ik haal de info niet van het net én is ook nog eens geen orakel, dus vandaar maar doe graag mijn best dus voel je niet bezwaard!!!!! de duidelijkheid die ik voor mezelf heb hierin wil ik graag delen hoor (er zit geen patent op, en ben niet gierig :) maar, let wel..... ik ben een 'euca'tje, geen orakeltje.
heb de wijsheid in pacht, en doe geen bewering, dus voor een ander hoeft het 'de' reden of oorzaak te zijn. (maar dat was me ergens al duidelijk geworden helaas) of het voor jou hetzelfde werkt weet alleen jij, maar ik hoop in ieder geval dat het je wat dichterbij jou persoonlijke verklaring heeft kunnen brengen of materie is waar je zelf op verder kan borduren richting je verklaring :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee lieve meid, je bent geen orakeltje en zo zie ik je ook niet. Je bent gul met het delen van je ideeën, en zoals je weet vind ik dat heel fijn!
Ik weet hoe het werkt bij en voor mij, maar wil het óók begrijpen, en da's dan weer een geheel ander verhaal ;-)
Lezen hoe dat voor anderen is, wat zij ervan weten, hoe het ervaren, erover "praten" is gewoon heel leerzaam vind ik. Dat is een grote pré van GV.
En jouw prettige aandeel daarin is voor mij heel fijn.
Goed, tot zover de veren..... je hebt onderhand een hele grote collectie ;-)))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA!! en toch vind ik je lief hoor!!! :OP het is ook leerzaam en zeer boeiend hier op GV, en stel jou aandeel ook enorm op prijs en het doet me echt goed. (zo, jij ook een welverdiend pluimpje van het een of ander bij deze) knuff
Je kunt geen pijn van iemand anders overnemen. Wel schijnt het zo te zijn dat je door zelfsuggestie lichamelijke pijn bij jezelf kunt oproepen. Dat is echter niets bovennatuurlijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kort maar duidelijk hoe het zit+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemáál eens ben ik het niet met je (leg in min antwoord uit waarom) maar omdat je zegt dat het niets bovennatuurlijks is had ik er toch een plus erbij gedaan eerder op de dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pijn en andere gevoelens bij jezelf oproepen is inderdaad heel goed mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pijn oproepen herken ik persoonlijk niet, maar weet wel dat het bestaat. gevoelens oproepen herken ik wel heel erg. zo heb mijn muziek in mapjes op 'stemming' gerangschikt, en niet op genre zoals vaker het geval is. voor mij is het een prima manier om door de muziek een bepaalde stemming aan te wakkeren of naar de achtergrond te laten verdwijnen als het me ff niet uitkomt of er gewoon ff geen zin in heb. anderen doen het met meditatie, misschien zijn er nog meer manieren die hieronder kunnen gaan lezen? (hintje) :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde met "gevoelens" eigenlijk "lichamelijke sensaties". Pijn, jeuk, kou, warmte, etc. Als ik me bijvoorbeeld voorstel dat er een zonnetje zo groot als een erwt om m'n vinger draait, voel ik warmte precies waar dat zonnetje langskomt. Zelfde met een ijsbal voor koude. Pijn kan ik ook voelen, vooral op plaatsen waar ik wel vaker pijn heb. Ja, nou we het over heuppijn hebben, dat heb ik wel vaker, ik zit er nu aan te denken en hoppa, ik voel 't al hoor. Met emoties kan ik dat ook wel, alleen niet altijd zo goed als ik graag zou willen (zal wel voor iedereen gelden haha) Dat van die muziek op stemming ordenen ken ik wel. Dat doe ik ook nl. Ik heb een eso-mapje, een emo-mapje, werklust-mapje, etc. Nou ja, niet mapjes, maar labels, waarop ik kan sorteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okay, ik snap het.
wat leuk dat je het ook herkent :)) (schaam... heb zelf een mapje met 'strijkmuziek' (strijk van strijkijzer dus in dit geval) deze geneugten des levens ervaar ik niet echt als geneugte, dus gooi er dan wat vrolijke muziek tegenaan zodat ik toch sta te swingen met een vrolijk gevoel achter de strijkplank :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is mijn werklust-mapje :P Voor werk waar ik niet veel zin in heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHAHA, geweldig!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wist niet dat 't grappig was. Maar ik strijk nooit, dus ik heb ook wel wat te lachen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(het was de herkenbaarheid voor mij widar, lach je niet uit maar heel vriendelijk en misschien een beetje te hard toe) maar goed, je mag mijn stijk, strijkplank, strijkijzer en strijkmuziek gelijk van me overnemen hoor!!! ohnee dat werkt niet, dat zou voor mij lachen zijn, en niet voor jou.
:o/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, ik kan dingen uithalen met een strijker en strijkplank die voor mij ook lachen zijn hoor! (En voor jou dus niet!)
Hoe je van die pijn afkomt, is het omgekeerde als "hoe je die pijn vasthoudt".

Hoe hou je die pijn vast:
-Door er je focus op te leggen
-Door bang te zijn voor wat je zult hebben
-Door die pijn 'weg' te willen hebben
-enz.

Je kunt natuurlijk uitspraken van "the secret" loslaten.
Je kunt ook die pijn gaan 'beleven'. Dit heeft wel wat oefening nodig. Maar je kunt die pijn uitvergroten en verfijnen. Zodat je niet de heup voelt, maar een puntje IN de heup.
Daarna kan je die pijn 'bedanken'. Omdat die pijn er voor is om jou 'iets' duidelijk te maken. Die pijn is bedoeld om jouw 'aandacht' te vragen. Het wil je iets vertellen. Iets wat 'dingend' is. Dus daar mag je DANKBAAR voor zijn en je zou dus 'blij' moeten zijn dat die pijn er is.
Goed, de stap 'bedanken' is dus erg belangrijk, want dit opent jezelf en je geeft jezelf hiermee de opdracht om verder te gaan. Daarmee kan er alles gebeuren. Je kunt herinneringen krijgen met vroeger, situaties of gebeurtenissen. Dit zijn dan gebeurtenissen die nog verwerking nodig hebben en zich dan ook eigenlijk hebben opgeslagen in het lichaamsdeel waar jij die pijn voelt.

Dit zelfde geldt ook als je 'de pijn overneemt'. Maar dan zijn het niet herinneringen van jezelf, maar beelden vanuit de ander. Dit is dan nog meer gevorderd, omdat je dan op een paranormale wijze de beelden ontvangt. Maar die beelden vertellen dan wel waar de pijn bij de ander van afkomstig is.

Voor beiden geldt dat je met die informatie moet gaan werken om die gebeurtenis een plaatsje te geven zodat ook het probleem uit het lichaam kan loskomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op paranormale wijze beelden ontvangen, werken, plaatsje geven, verklaar je nader? Mensen hoe toch op met dat zweverig gedoe. Dat is voor zweverige huisvrouwen en mensen die eraan willen verdienen, want geloof me er gaan miljarden om in deze branch, zonder dat er ooit maar iets hard gemaakt is geworden. Vroeger geloofde men in een god. Daar is nu dit voor in de plaats gekomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"hoe toch op"????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
psst..... beetje ruimdenkender GD :)) het moet zijn 'HOU toch op'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oooooooooo. Over ruimdenkender gesproken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) (ik snap m helemaal GD!!) @spaansebraba(en dan nog iets) vraagt dus op uitleg hierover blijkbaar (of een verkapte grove poging 'tot') maar kan me heeeeeel goed voorstellen dat je het na een dergelijke persoonlijke (en groepsaanva)l en krom beredeneerde reactie als dit helemaal niet wil uitleggen. @spaansebra(en dan nog iets)
waarom zo aanvallend en beledigend? ik ervaar het ook anders en denk er ook anders over dan GD in zijn antwoord aangaf maar kan het ook opbrengen om hem in zijn waarde te laten. waarom spuw je eerst gal, vertel jij wat jij vind, en vraagt vervolgens naar het hoe en waarom?
mij lijkt het beter om te reageren met iets als.... ik snap niet dat jij het zo ziet en ben het ook beslist niet met je eens, maar misschien kan je me uitleggen waar jij denkt dat...... (en dan vul je dus wat in) werkt een stuk prettiger en zou je antwoord ook niet hoeven melden (ja ook dit flap ik er gewoon uit) want hou ervan als mensen gewoon fair naar elkaar blijven, wat dan ook je mening mag zijn over iets.
en weet je hoe makkelijk het is om naar jou ook persoonlijk te gaan worden, wat emmeren over spaans temperament, meteen even een hele groep waar jij je mee verboden voelt aan te vallen, maar wacht hier vooral niet op dit is me de eer te na.
ik heb moeite met je manier van reageren, en niet met jou als persoon. tot slot een updatje voor je
er zijn nog steeds mensen die in een god geloven vandaag de dag, en geloof in iets bovennatuurlijk/paranormaals is al zou oud als de mensheid zelf is.
Het bewust worden van de pijn van een ander in je eigen lichaam is zeker geen gevolg van cold reading!.
Cold reading is het bewust of onbewust opvangen van lichaamstaal van de ander en daar gebruik/ misbruik van te maken, door het soms te laten voorkomen of deze informatie via paranormale zaken is verworven.
Het voelen van de pijn van een ander is geen cold reading!
Stel je voor zeg, iemand heeft migraine en jij zal dat via cold reading van die persoon overnemen.
Het overnemen van de pijn van een ander doe je ongewild en onbewust, maar toch kan het.
Indien je een ander ontmoet teneinde daar een contact mee te hebben, komt er van alle kanten informatie binnen over deze persoon, ook weer, bewust en onbewust.
Hoe sterker je empathisch vermogen is, de ander te begrijpen, hoe meer je signalen van die ander opvangt.
Indien je zelf niet wil, je volkomen in de ander te verdiepen, zal het ook niet gebeuren, je doet het dus zelf,als het wel gebeurd.
Door dit zelf te ervaren kan je je beter inleven in de andere persoon, er is dan een intenser contact.
Mogelijk leer je uiteindelijk hier beter mee om te gaan.
Indien je het goed doet, ben je in staat deze pijn van de ander los te laten wanneer jij dat wilt, ook dat is een leerproces.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus: onbewust merk je, dat (in de situatie van Forall) die persoon pijn heeft in de heup. Bijvoorbeeld, ik noem maar iets: door subtiele bewegingen van die persoon.
Wat ik nou niet begrijp is, waarom je dan zelf die pijn echt voelt. Dat je het registreert, bewust dan wel onbewust, dat vind ik logisch, maar hoe komt dat echt voelen dan?
Ik heb deze ervaring zelf ook, vandaar de vraag.
Heb jij daar een verklaring voor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik ook benieuwd naar en helemaal hoe het verklaarbaar is dat je door die onbewuste signalen de exacte plek van de dan de pijn dan zou kunnen voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WendyH, je schrijft:..Dus: onbewust merk je, dat (in de situatie van Forall) die persoon pijn heeft in de heup. Bijvoorbeeld, ik noem maar iets: door subtiele bewegingen van die persoon....... maar juist dat is cold reading!! Ik heb geen verklaring waarom je dan die pijn zelf voelt. wiccalife, nee ik weet het niet hoe dat kan, maar het kan.
waarschijnlijk zal je het in de hoek van empathie moeten zoeken, het lijkt gewoon iets extra's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, heb je inderdaad een punt....
Bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb totaal niet gelet op hoe hij liep.. Het verraste me want hij was al weg en we hebben het over veel dingen gehad maar helemaal niks de kant van die heup op. Dat komt gewoon uit het niets. Mijns inziens dan. Aan cold reading doe ik niet, en ik ben ook geen medium, gewoon een mens met HSP die in een soort van ontwaken zit en daarin op ontdekkingsreis is. Ik heb wel een open hart voor anderen, wanneer ik in mijn goede doen ben. Bedankt voor je reactie Ed +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cold reading + (onbewuste) zelfsuggestie kan wel het genoemde resultaat opleveren, Ed. Cold reading alleen niet nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leg uit, dat je van cold reading + zelfsuggestie de pijn van een ander kan voelen, zonder dat je wist waar de ander pijn had?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De cold reading is onbewust gebeurd, dus mogelijk heeft ze de conclusie op zichzelf toegepast ipv de persoon in kwestie. Als je eenmaal denkt "ik heb pijn in de heup", dan kun je dat zeker ook zo voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan het dat jij zoveel weet jij zo over cold reading dan, ed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widar je overtuigt me niet. Wiccalife, ik heb er iedere week mee te maken, ik ben met spirituele zaken bezig, ook het overnemen van de pijn van de ander maak ik regelmatig mee.
Als dat gebeurt, gaat de sessie goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoef ik ook niet Ed, ik heb m'n mening erover gegeven, dat is genoeg voor mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima, ook goed, ik probeerde je alleen te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, ik wil 't best uitleggen als je niet begrijpt wat ik bedoel hoor :) Maar wat precies begrijp je niet dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap dat JIJ hier persoonlijk zo over denkt Ed, en respecteer dit. voor MIJ persoonlijk ligt het wel anders. in mijn reactie heb ik ook aangegeven dat DIT is wat IK persoonlijk herken en hierbij denk, en claim zeker niet de wijsheid in pacht te hebben dat ik met zekerheid kan zeggen dat het bij een ander ook op die manier in zijn werk gaat. persoonlijk denk ik dat elk persoon vrij is om dit op zijn eigen manier in te vullen, en vind ook zeker dat dit moet kunnen. jij geeft aan
Het bewust worden van de pijn van een ander in je eigen lichaam is zeker geen gevolg van cold reading! waarom denk je dat (het stukje eronder bedoel ik niet, ik weet het goed wat cold reading is, en vind dat er heel erg vaak misbruik van gemaakt wordt helaas. ik ben hier ook fel op tegen. jij geeft aan
Het voelen van de pijn van een ander is geen cold reading!
Stel je voor zeg, iemand heeft migraine en jij zal dat via cold reading van die persoon overnemen. waarom denk je dat dit niet kan (nogmaals ik weer waar cold reading voor ingezet kan worden, maar net als het paranormale word ook dit woord heel erg beladen gemaakt) en waarom denk je dat je het met dezelfde intentie zou moeten voelen en bv niet als een scherpe hoofdpijn zwarte vlekken gekleurde ballen zodat je #weet# dat het om migraine gaat? jij geeft aan
Het overnemen van de pijn van een ander doe je ongewild en onbewust, maar toch kan het. dit is dus jou persoonlijke ervaring, maar wil dit ook zeggen dat elk ander die het herkent dit ook per definitie zo moet ervaren? dat het op een andere manier beslist niet mogelijk is? en iemand zich er niet bewust van kan worden en het kan sturen maar eigenlijk toch exact hetzelfde lijkt te ervaren? beelddenkers zijn in staat om razendsnel verbanden te leggen
wiki beelddenken:
beelddenkers maken meer gebruik van intuïtief denken via het onbewuste. jij geeft aan
Indien je een ander ontmoet teneinde daar een contact mee te hebben, komt er van alle kanten informatie binnen over deze persoon, ook weer, bewust en onbewust. als je kijkt naar de linkjes bij mijn antwoord over beelddenken en HSP die je dat er ook mensen zijn die zich bewust zijn van dingen die anderen mensen niet bewust oppakken (maar toch oppakken)
waarom zou ik het dan verkeerd zien bij mezelf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij geeft aan
Indien je een ander ontmoet teneinde daar een contact mee te hebben, komt er van alle kanten informatie binnen over deze persoon, ook weer, bewust en onbewust. is dit niet net waar het hele HSP gebeuren om draait Ed? jij geeft aan
Hoe sterker je empathisch vermogen is, de ander te begrijpen, hoe meer je signalen van die ander opvangt. de ADDer, beelddenker en zowel de HSP zijn erg empathisch aangelegd. ook dit kan je teruglezen in de linkjes die ik van wiki heb gegeven. jij geeft aan
Indien je zelf niet wil, je volkomen in de ander te verdiepen, zal het ook niet gebeuren, je doet het dus zelf,als het wel gebeurd.
Door dit zelf te ervaren kan je je beter inleven in de andere persoon, er is dan een intenser contact. zoals je in de reacties kan zien gebeurd het dus ook als je je hier in (bewust) op instelt. waarom kan het dan toch zijn dat het voor kan komen? jij geeft aan
Mogelijk leer je uiteindelijk hier beter mee om te gaan.
Indien je het goed doet, ben je in staat deze pijn van de ander los te laten wanneer jij dat wilt, ook dat is een leerproces. dit is in een andere bewoording ook precies wat ik aangeef, waar ligt dan het verschil? omdat ik het anders noem, ik uitleg hoe IK het PERSOONLIJK ervaar, maar dat dat jij het noemt en keihard zegt dat dit niet mogelijk is? zoals altijd respecteer ik nog steeds je mening puur en alleen omdat het JOUW persoonlijke mening is.
maar dat je dat van mij in feite af doet als onmogelijk valt me eigenlijk vies tegen eerlijk gezegd.
ik vind dat echt heel, héél erg jammer Ed maar respecteer het nog steeds.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zegt;.........Cold reading + (onbewuste) zelfsuggestie kan wel het genoemde resultaat opleveren, Ed. Cold reading alleen niet nee.......
De invloed van cold reading is overal aanwezig, ons onderbewustzijn neemt meer waar dan ons bewustzijn.
Maar dit op zich zelf kan geen pijn veroorzaken.
Dan de onbewuste of bewuste zelfsuggestie, dat zou heel goed kunnen, maar suggestie kan er alleen maar wezen als het onderwerp op wat voor een manier de aandacht heeft.
Klacht--suggestie-- klacht.
Maar zonder de klacht kan er geen suggestie zijn, suggestie is er altijd naar aanleiding van iets.
Hopelijk begrijp je me zo :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, klacht-suggestie-klacht. Die eerste klacht, is de conclusie die de cold reader trekt ("pijn in de heup"). Dan komt er onbewust de suggestie naar het lichaam en daaruit volgt het gevoel (pijn in de heup dus). Soms denk ik aan een bepaalde pijn en dan voel ik die. Bij het antwoord van spaansebraband dacht ik aan heuppijn en prompt ging ik die voelen (is voor mij makkelijk, want dat heb ik ook wel eens, maar ik kan het ook bij pijn die ik niet heb). Is 't zo beter begrijpelijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoor vandaag voor het eerst van cold-reading. de pijn was er en ik legde de link met hem, dus ik vroeg het hem het eerst toen hij weer thuis was. Wat wil je weten Ed? en hoezo gaat het als ik iemand zeg maar bewust zou helpen wanneer ik dat onder de knie heb, en zelf pijn voelen, goed? En die pijn in mijn heup is er nu nog, weet je ook hoe ik er vanaf kom? want echt fijn is het niet :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik voelde het eerst. ik stond op en voelde die pijn. vandaar af ging ik pas denken ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
euca, allereerst ook ik ben een beelddenker.
Al jouw tekst in deze twee reacties met al die vragen is erg verwarrend voor me.
Uit de hoeveelheid tekst en al die vraagtekens, begrijp ik dat je het ergens helemaal niet mee eens bent, dat is niet erg op zich zelf, maar waar gaat het nu echt om.
Ik doe iets af van jou als onmogelijk? Even lezen hoor.
Het gaat om mijn antwoord?
je zegt:....jij geeft aan
Het bewust worden van de pijn van een ander in je eigen lichaam is zeker geen gevolg van cold reading...........
Cold reading zijn waarnemingen, hoe zouden die bij de ander pijn kunnen veroorzaken op de zelfde plaats?
Als je niet kan weten dat de ander pijn heeft en ook niet op welke plaats.
je zegt:....
jij geeft aan
Het overnemen van de pijn van een ander doe je ongewild en onbewust, maar toch kan het.........
Dit is een algemene bekende ervaring van mensen die vaak met een healing bezig zijn.
je zegt:.....als je kijkt naar de linkjes bij mijn antwoord over beelddenken en HSP die je dat er ook mensen zijn die zich bewust zijn van dingen die anderen mensen niet bewust oppakken (maar toch oppakken)
waarom zou ik het dan verkeerd zien bij mezelf
Sorry, maar wat zie ik verkeerd bij je zelf? kan je niet volgen. je zegt:...dit is in een andere bewoording ook precies wat ik aangeef, waar ligt dan het verschil? omdat ik het anders noem, ik uitleg hoe IK het PERSOONLIJK ervaar, maar dat dat jij het noemt en keihard zegt dat dit niet mogelijk is? Ik heb geen enkele reactie gegeven op jouw antwoord en mijn reacties hierboven zijn voor anderen bedoelt
wat ervaar je dan persoonlijk?
waarvan ik zeg dat het onmogelijk is. je zegt;.....maar dat je dat van mij in feite af doet als onmogelijk valt me eigenlijk vies tegen eerlijk gezegd.
?????????
Ik tel 12 vragen in je twee reacties!
Ik wil ze graag allemaal beantwoorden, als ik het begrijp.
Maar er ontbreken te veel stukjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
forallweknow, ja er lopen een aantal reacties door elkaar heen zonder naam er boven ( doe ik zelf ook zie ik ) Indien je iemand zou helpen , is het goed mogelijk dat je de klacht van deze persoon tijdelijk overneemt, maar na afloop is dat normaal gesproken weer snel weg, dat bij jou klopt dus niet.
Mogelijk is het een toevallige samenloop van gebeurtenissen.
En voel jij iets, wat niets te maken heeft met die ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widar, ik begrijp wat je bedoelt, het vervelende met onbewust waarnemen is natuurlijk dat onbewuste!
Dus hoe kan je dat controleren?
Maar omdat Forall. pas later ging vragen en toen pas bleek wat het was, kon ze van te voren geen enkel idee hebben wat er aan de hand was, dus ook geen cold reading.
Maar mogelijk werkt het onbewust nog veel beter dan we denken en nemen we op die manier dingen waar, waarvan we zelf niet weten dat we ze waar konden nemen.
Het bewust waarnemen, het aangeleerde trucje cold reading, is natuurlijk wat anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, hoe kon je dat controleren.... Dat kun je dus niet. Maar ik gaf mijn reactie niet om iets te controleren cq. te bewijzen, maar slechts om een alternatief aan te dragen. Mocht ik wel wat willen bewijzen, dan pas ik Occam's scheermes toe, dat wil zeggen dat ik het meest waarschijnlijke neem. En dat is in dit geval toch cold reading + zelfsuggestie. Je hoeft niet te weten wat er aan de hand is, of überhaupt te weten waar je mee bezig bent, om cold reading te doen. Cold reading wordt vaak bewust toegepast door van die paranormale oplichters, maar ook net zo vaak door mensen die het goed menen (Derek Ogilvie wil ik bijv. de voordeel van de twijfel gunnen. Hij meent 't vast goed en is er vast van overtuigd dat 'ie een paranormale gave heeft, terwijl 'ie gewoon goed is in onbewust signalen oppikken.) Ons onderbewuste schijnt volgens de nieuwste inzichten niets iets te zijn wat nou per se beter werkt dan ons bewuste, maar meer een vermogen te zijn om patronen, ervaringen uit het verleden toe te passen op het heden. Een ingesleten vermogen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okay ed, ik doe nog een poging met minder vragen.
ik las je antwoord en het volgende viel me op want inmiddels ken ik je manier van schrijven en reageren, dit antwoord was anders -normaal ga je middels je antwoord niet in op andere dingen die zijn aangekaart. -je woordkeuze, de uitroeptekens zijn zo anders dan wat ik van je ken. -als je het met me eens bent reageer je (persoonlijk) op mijn antwoord. -sarcasme ken ik niet van je (de woorden 'stel je voor zeg') -ik ben de enige die het heeft over cold reading nu hier. -en de enige die voorzichzelf ervaart dat het voor mij persoonlijk een belangrijke rol speelt in het waarnemen
waardoor je dmv cold reading aan een hele hoop info kan komen zonder dat deze concreet aan je gegeven wordt. - de opbouw (puntsgewijs zou ik bijna zeggen) icm met de woordkeuze van je antwoord herken ik ook niet van je (dit weer icm met mijn antwoord) ------------------------------------------------------------------------ tevens weet ik -dat cold reading hét middel is om paranormale zaken te ontkrachten. -ik weet ook dat jij helemaal 'in-to' het paranormale bent, sterker nog, het is je leven -ik weet ook dat leest dat ik het vaker met cryo eens ben de afgelopen tijd -ik weet dat je met cryo geen maatjes bent want dat kan iedereen lezen in de niet recente vragen -ik weet dat jij je aangevallen kan voelen als het gaat om argumenten die 'wetenschappelijk' zijn. (heb je vaker gevraagd waarom je zoveel waarde hecht aan de menig van anderen die het niet met je eens zijn, en dat het beter is dat je dit wat meer los moet laten, zowel op GV als in PB de combinatie van al bovenstaande dingetjes, én (daar heb je m weer) het gevoel wat ik er bij kreeg kwamen niet echt posief op mijn over. vandaar al de vragen, we zeggen eigenlijk hetzelfde, maar vanuit een andere basis een ander denkbeeld. maar ik zal het korter vragen.
wat vind/denk/voel jij van mijn antwoord op de vraag van forall? en ik ben er ff niet zeg maar,het is gewoon een reactie van een persoon die je hier voor het eerst ziet :)
kan en wil je aangeven waar je het niet mee eens bent en waarom je het er niet mee eens bent?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euca, ja een ding heb je goed ontdekt, mijn stekels staan soms uit, ik erger me soms aan de volkomen zinloze discussies die er alleen maar irritatie opwekken.
Reeds na de eerste reactie gaat het al de totaal verkeerde kant heen, niet meer te stoppen.
Ik zie al twee jaar hoe dat afloopt, soms lukt het me, met een enkele opmerking het te stoppen, voordat de stoppen doorslaan en er weer mensen boos vertrekken.
Soms lukt dat niet, tot mijn zeer grote verbazing, zie ik dat ook jij de laatste tijd er aan mee doet en dat doet me veel pijn.
En altijd gebeurt er het zelfde er onstaan twee groepen die elkaar steunen.
Het gaat al spoedig totaal niet meer over de vraag zelf, maar om persoonlijke eer te behalen.
Er staat ergens op het einde van die lange discussie een reactie van mij over die tien wetenschappers.
Als je dat begrijpt, weet je wat ik bedoel.
Met Cryo ben ik even gestopt voor een half jaartje, na hem drie keer te hebben uitgenodigd en twee voorstellen voor testen en me eindeloos te beschuldigen van gigantische scheldpartijen, vond ik het welletjes, maar daar speelde meer. En nu lees ik jouw reactie:....respecteer ik nog steeds je mening puur en alleen omdat het JOUW persoonlijke mening is.
maar dat je dat van mij in feite af doet als onmogelijk valt me eigenlijk vies tegen eerlijk gezegd.
ik vind dat echt heel, héél erg jammer Ed maar respecteer het nog steeds…..
En dan denk ik, waar gaat het over?
Wat heb ik nu gezegd?
Maar goed, misschien wordt ik hier te oud voor, lees ik het niet goed, begrijp ik het niet meer, dan kan ik er maar beter mee stoppen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vervolg antwoord euca.
Maar goed nu je vraag. je vertelt over het oppikken van kleine signaaltjes, die je ook onbewust kan opvangen, maar waarvan je de uitkomst wel bewust kan plaatsen, ......helemaal mee eens!
Totaan je zin..... de HSP staat bekend om het oppikken van de kleinste signaaltjes.......helemaal mee eens. dan eindig je met.......voor mij is het echter niet iets paranormaals, maar een logische samenloop (vanwege mijn labeltjes die hier beschreven hebt) je kan jezelf er op trainen, maar voor mij is ook dit niets meer dan een vorm van cold reading doordat je dingen ‘ziet’ waar mensen over het algemeen aan voorbij gaan omdat het ze niet opvalt of hier niet op letten. :) Dus zeg je eigenlijk dat je vind dat het een vorm van cold reading is, doordat je dingen ' ziet''waar mensen over het algemeen aan voorbij gaan. Zelf denk ik dat het wat anders is (waarschijnlijk) en dat cold reading er niets heeft mee te maken, want ik ken persoonlijk het verschijnsel, ik maak het iedere week mee.
En Forall. verteld in haar vraag, dat ze de herkomst van de pijn zich begon te realiseren, pas toe de persoon al weer thuis was, er niet over gesproken was, ze van niets wist enz.
dan lijkt me de kans van cold reading heel erg klein. Maar dan begrijp ik jouw opmerking nog steeds niet:.......respecteer ik nog steeds je mening puur en alleen omdat het JOUW persoonlijke mening is.
maar dat je dat van mij in feite af doet als onmogelijk valt me eigenlijk vies tegen eerlijk gezegd.
ik vind dat echt heel, héél erg jammer Ed maar respecteer het nog steeds….. Echt helemaal niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ze zich pas ging afvragen wat de bron van die pijn was, is niet zo gek. We vragen ons wel vaker achteraf dingen af. En JUIST als we ons dingen achteraf gaan afvragen, hebben we niet alle feiten meer 100% op een rijtje. Er is dan een brede ruimte voor interpretatie, fouten enz. De politie weet ook dat je getuigen zo snel mogelijk moet ondervragen, want hoe langer je wacht, hoe meer de verhalen uiteen lopen en hoe minder je eraan hebt. Dat is gewoon menselijk. Terzijde: Ed, we geven hier slechts onze mening. Ruzie is nergens voor nodig, toch? Laat je stekels zakken joh, en praat gewoon :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die stekels waren gelijk al duidelijk bij het beantwoorden van de vraag, daarom ook al mijn vragen (het is dus niet achteraf Widar dat ik me dit afvraag ik leg wel achteraf uit waarom want je kan lezen dat het niet mogelijk was om mijn andere vragen te beantwoorden waarom die stekels er waren en waar ze zaten, het waren teveel vragen teveel de tekst was te lang, een beeldenkers ding dus) de ergernis zie ik vaker zoals ik al aangaf, maar snap het niet WAAR doe ik aan mee, en kan hetzelfde afvragen, snap ik het niet, doe ik iets niet goed, wat doe ik niet goed? ben ik respectloos of beledigend of val ik iemand persoonlijk aan waar ik het niet mee eens ben. ik geef mijn mening, en zeg ook nog eens waarom ik er zo over denk. het is dus iets van MIJ persoonlijk en dit zet ik er altijd bij omdat ik weet dat er mensen triggert als ik dat niet doe.
mocht ik het vergeten VRAAG dan hoe en wat, geef me de kans om uit te leggen want als je leest wat ik schijf verklaar ik altijd WAAROM ik op een bepaalde manier ergens over denk.
sterker nog, ik kom zelfs op voor de mensen waar ik het persoonlijk niet mee eens ben, maar waarvan ik vind dat het niet meer rechtvaardig is.
nu ben ik me aan het verdedigen dus wat dat betreft, het loopt helaas uit op iets wat niet met de vraag te maken heeft (daarom dus al mijn vragen zodat ik het helder kan krijgen voor mezelf, als dit fout is geef het dan aan want dan ben ik de laatste die jou ooit nog 'lastig' zal gaan vallen. wat jij hebt gezegd, daar gingen dus mijn vragen over. ik zeg zeker niet dat jij iets verkeerd zegt, ik doe deze moeite omdat ik het recht wil zetten en niet omdat ik je het leven zuur wil maken hier. echt niet. wat de scheldpartijen betreft daar bij die 10 wetenschappers heb ik aardig wat antwoorden laten verwijderen. welke kan iemand ook kiest, het moet respectvol blijven gewoon, maar moet ook cryo nageven (en ben niet de enige hierin) dat ie veel bagger over zich heen krijgt (als het al niet verwijderd is kan je het zelf ook lezen) wat je reactie op mijn antwoord betreft. je kan duidelijk lezen dat er staat 'voor MIJ' dus voor MIJ PERSOONLIJK werkt dat zo, en niet dat het wat mij persoonlijk betreft bij anderen ook zo zou moeten werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ik 'eigenlijk' zeg is niet mijn invulling maar dat van jou. met cold reading bedoel ik dat je heel veel signaaltjes op kan vangen. bedoel er verder helemaal niets mee, het is enkel een naam voor non verbale communicatie die je kan 'lezen' jij geeft aan dat jij het anders ziet, en dat is okay, maar moet ik dat van mij ook daarom anders zien? ik leg tenslotte uit waarOM ik het anders zie, waar ga ik dan volgend jou de mist in? wat zie ik verkeerd, en waarom zie ik het verkeerd, of mag ik mijn eigen invulling hier niet aan geven? forall zegt
maar toen hij wegging kwam die pijn opzetten. toen ie opstond en wegging? of toen ie wegging en thuis was waarna ze het aan hem vroeg (dan kan het zijn dat ie anders liep ook nog) maar buiten dit, en dat we dit beiden anders opvatten of zien, denk jij dat het niet mogelijk is om achteraf iets te beseffen? nooit iets doorgekregen van iemand die je niet ziet maar bv aan de telefoon hebt
ik herken dat persoonlijk niet hoor (vandaar ook cold reading ik moet iemand zien of op een andere manier kennen) wil dat dan zeggen dat het voor niemand mogelijk is? wat ik met mijn reactie bedoel is dat ik het gewoon goed bedoel hier allemaal. zonder neg gedoe. maar ik zie dat je stekels van mij overeind gaan staan.
en ja dat mag, ik vind het jammer want had je anders ingeschat, en gedacht dat je me niet aan zou vallen op mijn persoonlijke mening omdat ik 'met cryo mee doe'
jij mag dat denken, ik kan geen toon zetten in mijn reacties. maar als jij het niet anders kan zien of niet anders wil zien, dan ga ik kan ik me hier niet tegen verdedigen en wil me hier ook niet eens langer tegen verdedigen. en ja, uit de grond van mijn hart, dat vind ik jammer, heel erg jammer want ik mag je graag, maar het zij zo blijkbaar. het verdedigen heeft iets teveel impact op me ook. helaas, maar zal het vanaf nu hierbij houden om voor de laatste keer mijn goede wil te tonen aan je, zodat ik je weet dat ik je niet tot waanzin wil drijven, je stekels recht overeind wil zien staan, of wel onzinnig ander neg effect ook. in ieder geval bedankt voor alles Ed, ik wens je alle geluk en succes toe, hier op GV en in het echte leven.
en ook dit meen ik met alle goede bedoelingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euca: Forallweknow vroeg 't zich achteraf af waar die pijn vandaan kwam, jij niet. Of ben je nu ook aan 't zelfsuggereren? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke pijn bedoel je widar?
ik voel verschillende pijnen, nu dus je vraag is me niet duidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh zo bedoel je (k$(&#$ HSP ervaring ook, ben nu emotioneel murwgeslagen dus zie het ff niet meer zo helder, sorry) probeer het nu helemaal bij het rechte eind te hebben dus ff voor alle zekerheid.....
ze vroeg het zich achteraf af, maar ervaarde het wel toen de man nog in haar omgeving was? 'toen de man weg ging' kan je op 2 manieren opvatten. en nee Widar, je suggereert niet, maar je vraagt!! (en dat weet je ook heus wel :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, niet persoonlijk bedoeld maar ik haak echt eventjes af.
ga het even rustig zien te krijgen in mijn volle stormachtige hoofd en zal hier later weer op terug komen. laterssss!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je vraag widar... ik ...(ja het kwartje valt zonder die beladen storm in 'mein kopf') suggereer niets bij #mijn# weten. mocht dat wel het geval lijken/zijn vraag me er dan naar zoals jij hier zonder gelijk je aangevallen te voelen, een aanval te openen en stekels op te zetten die totaal niet nodig zijn.
(want kom, deze on-edse manier van reageren, dat hoef ik niet achteraf te beseffen, daarvoor was ie gewoon echt veel te duidelijk) de stekels begrijp ik maar al te goed (herkomst, ervaringen) maar bij mij wordt het dus emotioneel beladen en raak in de war (zie mijn demo hierboven). dus.... als ik ergens geen zin in heb dan is het om keer op keer de tijd nemen om dit weer even op een rijtje te zetten en te plaatsen, Ed heeft nu een aantal keren 'om me heen' gereageerd hier op GV voor de stekeltjes zich lieten zien (warrig ben ik wel, echt maar NIET blind en dom) terwijl recht op de man afvragen 'hoe en wat'.... nee. maar zelf invullen en 'meedoen' met Cryo.... ja!!!
mijn uitleg komt dus als boter na de vis, mijn werkelijke bedoeling komt niet door, wat voor mij persoonlijk voelt als een afwijzing van hoe ik werkelijk in elkaar zit. prima, maar zeg dan gelijk eerlijk waarom je zo denkt, en niet na gedraai om de zaak heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor mij gaat dit emotioneel te beladen worden en kost me teveel energie omdat ik Ed anders zag dan de standaard GV bezoeker, en hem hoger had ingeschat dan wat ie heeft laten zien.
daarbij kom ik het in het dagelijkse leven al genoeg tegen onbegrip (want ja, ik heb een beperking dat voor mij heel duidelijk de kous Ed af is.
alleen in real life ga ik deze strijd nog leveren (kan niet anders) door te knokken tegen onbegrip, maar niet meer hier, met niemand niet. nu is het de vraag van Forall waar de aap uit de mouw komt om wat lullig woorden gedoe maar ipv daarvan word mijn hele intentie door de bagger gehaald.
en ja DIT is misschien recht te zetten hoor, maar met die snelle stekels zou ik over een tijdje weer vastlopen op hetzelfde gedoe en mezelf en intentie weer op nieuw kunnen verklaren, bewijzen etc, en dat ben ik in geen geval van plan.
ga me niet frustreren, en Ed hoeft zich over mij ook niet frustreren of zijn stekels op te zetten. van mij en vanwege mij mag ie ze laten zakken want ze zijn nergens voor nodig. ziet is dat niet is dat spijtig, maar mijn steekt ie er in ieder geval niet meer mee zoals ik het gisteren definitief deed. het is klaar nu. vanaf nu zal ik Ed dus zien als een 'zomaar' een GVer waarvan er 12 in een dozijn zitten, en op geen enkele andere manier meer.
blijf het spijtig vinden maar het scheelt een hoop negativiteit, frustratie en teleurstelling bij zowel Ed als bij mezelf. om deze redenen ga ik er dus niet meer woorden aan vuil maken, en sluit hierbij het onderwerp Ed dan ook helemaal af, zowel hier op GV, als gevoelsmatig. mij doen die stekels het net 'iets' te goed, ze raken me 'iets' te hard dus hou ik me er gewoon verre van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik ook ff Occams scheermes lenen Widar? ik heb nog wat haar onder mijn oksels, zie ik ;-) :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen bedoelt het goed, en we zitten hier om antwoorden te vinden op vragen. Ed is lief, Jij bent lief,, Van binnen zijn we allemaal lieve en goeie mensen, met een tik van de malle molen door de evolutie van een steeds harder wordende maatschappij waarin een enkeling hier en daar ineens wakker begint te worden en zich herinnert waar we eigenlijk mee bezig horen te zijn. Het alom luidende spreekwoord popt up in mijn gedachten "Waar er twee kijven, hebben er twee schuld" En dan komt de karma vraag ineens weer om de hoek kijken... Kom op mensen, Wees lief voor elkaar. Het is geen doodzonde dat de een wat anders denkt dan de ander... Laat het rusten en nieuwe dag nieuwe kansen...
We zijn mensen, geen stekelvarkens, dus scheer die stekels af met Occams scheermes, Widar weet wel waar je die kunt vinden. Dan ben je kaal en kun je mekaar ook niet meer prikken :) Grouphug <3 Liefs, Ikke...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@eddijst Voor de verandering nog een vraagje voor u hahaha.
Ik volg de discussie hier verder even niet hoor, ik heb het voor mezelf duidelijk hoe het zit en dit geeft te veel verwarring voor mij. Nu mijn vraag, die staat wel een beetje los van de discussie hier hoor en wil hier ook geen nieuwe discussie over aanmaken ;-): Deze gebeurtenissen, zoals het pijn ervaren van een ander, Heeft dit nu te maken met "de nieuwe tijd"?
Dat we op een ander bewustzijnsniveau gaan communiceren?
Ik ben mij sinds pas in dit onderwerp aan het verdiepen omdat ik twijfel aan de stempel die 2 van mijn kinderen kregen. Pdd-nos en pdd-nos grenzend adhd en ik zelf add.
Deze "stempels" passen gewoon niet bij mijn kinderen en ik lees me nu in op kristal kinderen e.d en wordt mij dus nu bewuster van een aantal "zaken" die met de nieuwe tijd te maken hebben.
Wat is jou mening hierover? Over 'de nieuwe tijd'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@harige forall (op je tanden?) :OP ik weet heel erg goed dat Ed lief is en ook dat het een super goede persoonlijkheid is, behulpzaam, betrokken etc. is.
juist omdat ik dat weet en omdat ik Ed heel hoog had zitten raakt die stekel me zo knalhard.
maar weiger die van mij ook op te zetten omdat ik me toevallig ook gekwest kan voelen. (je bent HSP of niet) ik weet ook dat ik hier emotioneel heftig op kan reageren
dit is mijn aandeel hierin en geeft dat gelijk toe, maar toch wil het niet zeggen dat ik tijdelijk op de kop sta van dit soort dingen.
ik weet dat ik er tijdelijk van in de war raak en en dit is ook mijn aandeel hier in. ik weet dat ik dingen soms anders opvat dan dat ze bedoeld zijn, en ook dat geef ik toe, maar ik vraag (en vraag, en vraag :) verder want wou duidelijkheid waar de schoen wrong. maar ook met het toegeven van mijn aandeel blijft mij die impact van het heftige beleven, en dat is iets wat ik beslist niet meer wil áls ik het kan voorkomen. hier kan ik het voorkomen, in het echte leven niet, en daar MOET ik door wil ik niet blijven hangen. ik mijn energie nodig voor het echte leven, dus ik stel prioriteiten. wat is het me waard om me zo te voelen hier op GV (geen hol), schiet ik er wat mee op (geen hol) schiet Ed er wat mee op (ook geen hol) dus als je het dan over karma hebt, hier heb ik van geleerd, (oorzaak en gevolg) en pas het toe op een manier wat voor MIJ PERSOONLIJK werkt en waar ik mee verder kan. ik ga het dus voorkomen. niet om het koste wat het kost (reteveel energie en frustratie van 2 kanten) de situatie veranderen of karmatich rechtezetten (hihi, je vraag) maar ga hier emotioneel ander mee om door het ander te beleven.
op deze manier hoef ik ook niet mijn stekels op te zetten wat heb ook geleerd dat stekelts (een karma?) keihard kunnen treffen. ik wil hier dus geen grip op krijgen, maar ik laat het los, het geeft mij meer rust en hopelijk Ed ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik leg de schuld zeker niet bij een ander, ik zeg enkel wat ik denk, en waarom ik dit denkt, en waarom het voor mij zo werkt. ik ben ook een mens, met beperkingen (letterlijk en figuurlijk) en als dit mijn manier is om én vriendelijk naar anderen te blijven, open te blijven staan voor anderen, nog steeds mijn eigen mening idee ergens voer wil blijven geven, EN er zelf mee om te kunnen gaan en verder te gaan zonder hard feelings of stekels of wat dan ook naar iemand (want die heb ik hier bij niemand niet) is hier dan wat mis mee? lieve forall, ik weet dat je het goed bedoeld. ik respecteer heel erg je goede bedoelingen hoor, begrijp me niet verkeerd.
maar denk je dat je mijn keuze hierin kan respecteren, en het onderwerp los kan laten? niet omdat het me nu nog raakt hoor, maar puur omdat ik anders aan het uitleggen blijf en omdat ik niet op mijn besluit terug zal gaan komen.
wil anderen ook niet steeds confronteren met dit gedoe hier op GV, mensen sneeuwen in van mijn lappen tekst. het is écht klaar voor mij zo, op alle manieren dus.
sorry knuff
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niets in mijn antwoord dat iemand hier zou kunnen kwetsen, mijn antwoord is niet de veroorzaker van deze discussie, heb hem net nog nagelezen.
Juist door dit soort botsingen, overweeg ik om hier op G. V. maar misschien te stoppen.
Ik ben ook een gevoelsmens, dit doet erg veel pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed, als je een antwoord geeft, kun je daarop reacties krijgen van mensen die het niet met je eens zijn, die er anders over denken. Dat is normaal, niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee!!! Niemand moet stoppen hier op gv! De antwoorden en uitleggen van jullie en iedereen kan een ander veel leren......probeer te blijven relativeren op een positieve manier.....kom op jongens! @Foral, is je vraag bevredigend bantwoord inmiddels?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ed ik ga niet meer verder over antwoorden en reacties. hier heb ik op gereageerd. heb je een VRAAG aan mij kan je 'm stellen, op de rest laat ik zoals het is of zoals jij het wil zien. ik heb niets te maken met je andere botsingen en zie ook hier geen botsing, ik zie 2 mensen
1 die zich gekwetst voelt en 1 die zich tot voor kort liet kwetsen maar hierin een weg heeft gevonden.

jij schrijft #precies# wat ik t/m gisteren dacht en voelde.
ik heb mijn aandeel hierin erkent, deed pogingen om het recht te zetten, mezelf uit te leggen, mijn woorden te verklaren, mij aan jou mijn goede bedoelingen laten zien. IK heb gefaald hierin omdat het niet lukte, of er dan toch ook ergens een aandeel van jou? jij moet jouw aandeel zien te vinden hierin Ed, anders kan ik je nu op een briefje geven dat het zal blijven gaan botsen, is het niet met mij, dan wel met een ander.
zoals er al gezegd is, laat toch die verdomde stekels zakken, en kom uit die slachtofferrol.
waarom zou je stoppen hier? laat je de rest in de steek Ed? mensen zijn niet tegen JOUW maar vinden zich niet altijd in #al# je opvattingen.
jij maakt het jezelf zoveel moeilijker dan nodig is hier. accepteer de #persoonlijke# inzichten van anderen eens net als dat je die van jezelf doet. en nee, het hoeft je voorkeur niet te hebben want het wordt je niet opgedrongen. het is enkel en alleen uitleg over 'iets'.
kijk hier eens doorheen. je zal zien dat het allemaal zo hééél dicht bij dat van jou kan liggen. wat jou en mij aangaat heb ik mij handen er vanaf getrokken door mijn gevoelsmatige draadjes die ik naar je had door te knippen. dit is dan ook alles wat er naar jou is veranderd, niets meer en niets minder. ik hoop dat je het bij anderen voorkomen kan. jij jou mening en ik het mijne. ik laat het zo, dus probeer dat ook eens. het is okay.
Hoe je ervan afkomt weet ik niet. Misschien ben je er al vanaf inmiddels.
Je bent blijkbaar erg gevoelig voor die dingen.
Op je vraag of het diepere gronden heeft en waar het vandaan komt zul je denk ik zelf de antwoorden hierop weten. Je vraagt je veel dingen af waarvan het misschien beter is je eigen antwoorden te hebben, te voelen in jezelf.
Als je zo gevoelig bent zoals jij, en veel antwoorden van iemand anders wilt is het misschien een risico dat je de suggesties van een ander ook overneemt. Dit is eenzelfde soort iets als pijn overnemen, maar dan anders.
Hooggevoeligheid/spiritueel gevoeligheid moet eigen 'bodem' krijgen. Anders verzand je gauw in dit soort 'klachten'. De 'zweverigheid' zoals men dit vaak noemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Merry Meet,

Nou, ik ga een antwoord proberen te geven op je vraag hoe je van die pijn af komt. Ik ben geen intellectueel dus van mij is dit het enigste dure woordje die je tegen komt in mijn uitleg en die zal ik simpel houden.

Ten eerste altijd de situatie (pijn) accepteren dat het zo IS.
Wat jij beleeft IS zo en de pijn IS er. Dan kun je er pas mee werken.
Je gaat eigenlijk een soort van mediteren.

Je gaat de pijn in gedachten een vorm geven, maakt niet uit welke vorm, maar ik visualiseer altijd een witte waterlelie of een witte libelle.

Je ziet dus een witte waterlelie in gedachten op je heup zitten. Nu ga je in gedachten je lichaam licht laten geven, heeeeel fel wit licht.

Nu ga je in gedachten de lelie heel langzaam los van je heup los laten komen en laat hem heel langzaam naar boven zweven…..ter hoogte van je derde oog, probeer hem in gedachten ook op de plek te voelen.

Nu ga je, en dit is moeilijker, al het licht dat in jou lijf brand/knettert/straalt vanuit je derde oog de lelie in stralen…...dus jij loopt langzaam leeg…...en de lelie neemt al het licht op…...mooi….geniet van dit moment…...

Daarna is het aan jezelf wat je met de lelie doet, ik zou hem wegblazen…...naar boven…Maar in Mijn ritueel gooi ik alles waar ik af wil in het vuur.
Dit is het laatste stukje van de meditatie/ritueel waar jij jou persoonlijkheid voor kunt gebruiken. En dat is belangrijk om het ook op jou manier te doen.

Dit is een Ritueel die ik gebruik in mijn leven als heks.
Ik doe dit vaak bij nieuwe maan rituelen. Alle ergenissen die ik de dagen voor de nieuwe maan heb opgespaard, gooi ik bij dit rituelen "weg".
Ik trek alleen wel een cirkel voor het ritueel,maar ik denk dat dit ook effect heeft als je het "mediteert"

Blessed Be