Als je letterlijk de pijn van iemand overneemt, waar komt dat dan vandaan, heeft dit soms dieperliggende gronden? Hoe kom je van die pijn af?

Gisteren kwam bij mij iemand die pijn in zijn heup heeft, Ik wist dit niet van tevoren, maar toen hij wegging kwam die pijn opzetten. Ik vroeg hem ernaar en hij vertelde mij dat hij pijn in zijn heup had en beschreef precies de plek waar ik het ook voelde en ook het soort pijn was identiek.
Hij liep daar al lang mee en was al bij allerlei doktoren geweest, maar men had niets kunnen vinden.
De pijn die ik voelde heb ik nooit eerder gevoeld op die plek. Ik had moeite met lopen zo heftig was het.

IK heb vaker dat ik na iemand intensief gesproken te hebben pijn voel van diegene. Dit gaat gewoon vanzelf. Het is een vervelend iets omdat ik niet precies weet wat me overkomt en ik ook niet weet hoe ik van die pijn afkom.

Ik hou me voor dat ik de pijn wellicht overneem maar niet de aandoening die erbij hoort.

Toegevoegd na 8 uur:
Wil nog even zeggen dat ik van tevoren dus van de pijn in zijn heup niets wist, noch het erover heb gehad met hem, noch het aan hem heb kunnen zien, want ik heb daar niet op gelet. Ik voelde de pijn en legde met hem de link op de een of andere manier. Hij was ook de eerste en enige aan wie ik het gevraagd heb, kort nadat het aanving.

Hoe kom je er vanaf?

Toegevoegd na 1 dag:
Hoe van de pijn af te komen vertelde een 80 jarige wijze vriendin van mij en Wendy o.a.. door de pijn weg te denken en niet te accepteren en na contact met de persoon de handen goed te spoelen met koud water tot ze van binnen rood zijn.

Voor iedereen een punt, er is geen beste

Weet jij het antwoord?

/2500

een mens kan meer oppikken dan het oog kan kan zien, het oor kan horen, de huid kan voelen, de neus kan ruiken, de mond kan proeven. juist omdat je eerste intensief met iemand praat krijg je meer informatie over iemand dan je zelf in eerste instantie doorhebt. iemand kan onbewust signalen loslaten die jij onbewust op kan vangen, maar waarvan je wel de uitkomst bewust kan plaatsen. (de pijn in de heup in dit geval) het kan echter wel een gevoel veroorzaken (combinatie tussen zintuigen en veelal -logisch- denkwerk) doordat jij een persoon bent die gericht is op de beleving en het effect van het gevoel kan het zijn dat jij je niet bewust bent van de reden waarom je het waarneemt, maar ervaar jij alleen dat je het op een of andere manier waarneemt. wat je hier omschrijft herken ik (hsp zoals je wel weten zal inmiddels) en vang/neem van alles en nog wat op wat in sommigen gevallen een zeer duidelijk beeld van iemand kan geven (zonder dat hier een woord over is gerept. voor jou kan ik niet spreken maar in mijn geval weidt ik het aan mijn beelddenken vanwege het razendsnel leggen van verbanden wat 'ons soort' schijnt te kunnen. de HSP staat bekend om het oppikken van de kleinste signaaltjes. voor mezelf is het een combinatie van deze 2 (niet zweverig klinken euc) verfijnde waarnemen van kleine non verbale signalen, het opnemen van verbale signalen, het kijken naar de gedragingen, bewegingen, reacties, intonatie, etc etc. voelde het vroeger ook pijn en emotie van anderen maar heb hier de rem op gezet op een of andere manier, ik weet nu (want kan het simpelweg nagaan) dat er ergens pijn, verdriet, frustratie, kan zitten maar het heeft net meer zo'n heftig effect op me bij jou is dat dus wel het geval, want je wordt hierdoor als het ware overdonderd, je kan het niet plaatsen dus niet sturen. zou je het wel kunnen plaatsen en weten wat hier de oorzaken van kunnen zijn dat je dit soort dingen opvangt, is mijn ervaring dat je je hier op af kan stellen doordat je weet waar je op kan letten, hoe je info in een bepaald verband kan plaatsen, of voor je er geheel of gedeeltelijk voor af kan sluiten zelfs. voor mij is het echter niet iets paranormaals, maar een logische samenloop (vanwege mijn labeltjes die hier beschreven hebt) je kan jezelf er op trainen, maar voor mij is ook dit niets meer dan een vorm van cold reading doordat je dingen 'ziet' waar mensen over het algemeen aan voorbij gaan omdat het ze niet opvalt of hier niet op letten. :)

Je kunt geen pijn van iemand anders overnemen. Wel schijnt het zo te zijn dat je door zelfsuggestie lichamelijke pijn bij jezelf kunt oproepen. Dat is echter niets bovennatuurlijks.

Hoe je van die pijn afkomt, is het omgekeerde als "hoe je die pijn vasthoudt". Hoe hou je die pijn vast: -Door er je focus op te leggen -Door bang te zijn voor wat je zult hebben -Door die pijn 'weg' te willen hebben -enz. Je kunt natuurlijk uitspraken van "the secret" loslaten. Je kunt ook die pijn gaan 'beleven'. Dit heeft wel wat oefening nodig. Maar je kunt die pijn uitvergroten en verfijnen. Zodat je niet de heup voelt, maar een puntje IN de heup. Daarna kan je die pijn 'bedanken'. Omdat die pijn er voor is om jou 'iets' duidelijk te maken. Die pijn is bedoeld om jouw 'aandacht' te vragen. Het wil je iets vertellen. Iets wat 'dingend' is. Dus daar mag je DANKBAAR voor zijn en je zou dus 'blij' moeten zijn dat die pijn er is. Goed, de stap 'bedanken' is dus erg belangrijk, want dit opent jezelf en je geeft jezelf hiermee de opdracht om verder te gaan. Daarmee kan er alles gebeuren. Je kunt herinneringen krijgen met vroeger, situaties of gebeurtenissen. Dit zijn dan gebeurtenissen die nog verwerking nodig hebben en zich dan ook eigenlijk hebben opgeslagen in het lichaamsdeel waar jij die pijn voelt. Dit zelfde geldt ook als je 'de pijn overneemt'. Maar dan zijn het niet herinneringen van jezelf, maar beelden vanuit de ander. Dit is dan nog meer gevorderd, omdat je dan op een paranormale wijze de beelden ontvangt. Maar die beelden vertellen dan wel waar de pijn bij de ander van afkomstig is. Voor beiden geldt dat je met die informatie moet gaan werken om die gebeurtenis een plaatsje te geven zodat ook het probleem uit het lichaam kan loskomen.

Het bewust worden van de pijn van een ander in je eigen lichaam is zeker geen gevolg van cold reading!. Cold reading is het bewust of onbewust opvangen van lichaamstaal van de ander en daar gebruik/ misbruik van te maken, door het soms te laten voorkomen of deze informatie via paranormale zaken is verworven. Het voelen van de pijn van een ander is geen cold reading! Stel je voor zeg, iemand heeft migraine en jij zal dat via cold reading van die persoon overnemen. Het overnemen van de pijn van een ander doe je ongewild en onbewust, maar toch kan het. Indien je een ander ontmoet teneinde daar een contact mee te hebben, komt er van alle kanten informatie binnen over deze persoon, ook weer, bewust en onbewust. Hoe sterker je empathisch vermogen is, de ander te begrijpen, hoe meer je signalen van die ander opvangt. Indien je zelf niet wil, je volkomen in de ander te verdiepen, zal het ook niet gebeuren, je doet het dus zelf,als het wel gebeurd. Door dit zelf te ervaren kan je je beter inleven in de andere persoon, er is dan een intenser contact. Mogelijk leer je uiteindelijk hier beter mee om te gaan. Indien je het goed doet, ben je in staat deze pijn van de ander los te laten wanneer jij dat wilt, ook dat is een leerproces.

Hoe je ervan afkomt weet ik niet. Misschien ben je er al vanaf inmiddels. Je bent blijkbaar erg gevoelig voor die dingen. Op je vraag of het diepere gronden heeft en waar het vandaan komt zul je denk ik zelf de antwoorden hierop weten. Je vraagt je veel dingen af waarvan het misschien beter is je eigen antwoorden te hebben, te voelen in jezelf. Als je zo gevoelig bent zoals jij, en veel antwoorden van iemand anders wilt is het misschien een risico dat je de suggesties van een ander ook overneemt. Dit is eenzelfde soort iets als pijn overnemen, maar dan anders. Hooggevoeligheid/spiritueel gevoeligheid moet eigen 'bodem' krijgen. Anders verzand je gauw in dit soort 'klachten'. De 'zweverigheid' zoals men dit vaak noemt.

Merry Meet, Nou, ik ga een antwoord proberen te geven op je vraag hoe je van die pijn af komt. Ik ben geen intellectueel dus van mij is dit het enigste dure woordje die je tegen komt in mijn uitleg en die zal ik simpel houden. Ten eerste altijd de situatie (pijn) accepteren dat het zo IS. Wat jij beleeft IS zo en de pijn IS er. Dan kun je er pas mee werken. Je gaat eigenlijk een soort van mediteren. Je gaat de pijn in gedachten een vorm geven, maakt niet uit welke vorm, maar ik visualiseer altijd een witte waterlelie of een witte libelle. Je ziet dus een witte waterlelie in gedachten op je heup zitten. Nu ga je in gedachten je lichaam licht laten geven, heeeeel fel wit licht. Nu ga je in gedachten de lelie heel langzaam los van je heup los laten komen en laat hem heel langzaam naar boven zweven…..ter hoogte van je derde oog, probeer hem in gedachten ook op de plek te voelen. Nu ga je, en dit is moeilijker, al het licht dat in jou lijf brand/knettert/straalt vanuit je derde oog de lelie in stralen…...dus jij loopt langzaam leeg…...en de lelie neemt al het licht op…...mooi….geniet van dit moment…... Daarna is het aan jezelf wat je met de lelie doet, ik zou hem wegblazen…...naar boven…Maar in Mijn ritueel gooi ik alles waar ik af wil in het vuur. Dit is het laatste stukje van de meditatie/ritueel waar jij jou persoonlijkheid voor kunt gebruiken. En dat is belangrijk om het ook op jou manier te doen. Dit is een Ritueel die ik gebruik in mijn leven als heks. Ik doe dit vaak bij nieuwe maan rituelen. Alle ergenissen die ik de dagen voor de nieuwe maan heb opgespaard, gooi ik bij dit rituelen "weg". Ik trek alleen wel een cirkel voor het ritueel,maar ik denk dat dit ook effect heeft als je het "mediteert" Blessed Be