Is mijn vriend nu helderziend?

Laatst overkwam mij iets heel vreemds Ik was al enige weken
mijn rijbewijs kwijt en had alle kasten en laden wel tien maal uitgeruimd. Vorige week
kwam er een vriend te eten en ik vertelde hem van mijn gemis. Hij zei toen zomaar 'je
moet eens in die en die la kijken'. 'Ach' zei ik, 'ik heb daar al vele malen in gezocht en daar
zit het rijbewijs zeker niet'. 'Nee' zei mijn vriend 'je moet niet IN de la zoeken maar
ERBOVEN: hij zit tegen de onderkant van de bovenste la'. Ik dacht: wat een flauwe kul,
maar probeerde het toch en verdomd het ding, zo'n mapje weet u wel, zat in een richel op
de aangegeven plaats. Is die vriend van mij nu helderziend?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ik denk het wel
hij had op zijn minst een helderziend moment...dat gebeurt ons natuurlijk allemaal wel eens.. dat we iets niet voor de hand liggends "weten" en dat het klopt.
echter, als je die vriend in de periode voor je je rijbewijs kwijtraakte niet over de vloer hebt gehad is het wel heel erg toevallig dat hij DIE specifieke lade en die specifieke locatie in de lade noemt...
(tenzij hij een sleutel van jouw huis is of een hele vernuftige inbreker is) .. ik denk zeker dat je vriend over bepaalde gaven beschikt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Eerder een goed geheugen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat hij het heeft geweten, of het een toeval is, maar helderziend geloof ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 keer een een voorspelling of weten waar iets ligt, betekend nog niet dat iemand helderziend is.
Noem het in dit geval een toevalstreffer of een keer een goede intuitie.

Gebeurt het nu vaker en klopt het altijd, dan is hij misschien helderziend.