Kunnen honden geesten zien?

Mijn hond kijkt heel de tijd naar een plek in de kamer, wat kan dat betekenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wij hebben een loods achter ons huis, waar de honden slapen! Ik was een sigaret aan het roken toen ik merkte dat mijn hond continu aan het staren was naar 1 plek, op een gegeven moment begon ze zacht geluid te maken! Ik liet haar merken dat ze stil moest zijn, ze heeft een paar keer geprobeerd te slapen, dit ging zo'n +/- 2 minuten goed, tot dat mijn andere hond wakker werd! Ze staarde zo'n paar minuten naar het zelfde punt! Dir ging zo'n 20 minuten door! Wat kan dit zijn? Het maakte me best wel bang..

Antwoorden (16)

Iets wat niet bestaat kun je niet zien, ook honden niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee want die bestaan niet....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waarom niet ?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bewijzen dat iets niet bestaat kan niet. Maar degene die zegt dat geesten bestaan ,moet dat wel kunnen bewijzen, of tenminste aannemelijk maken. Zo kun je alles wel roepen.. Iets wat zonder bewijs kan worden bedacht ,kan ook zonder bewijs worden verworpen.
dat is natuurlijk niet te bewijzen (mensen lukt het al niet namelijk) :))

de ene zal keihard beweren dat het kan, en de andere zal keihard beweren dat het niet kan en zeggen dat geesten niet bestaan.

gezien je vraag en de categorie die je ervoor hebt gekozen zal je zeer waarschijnlijk nog wel reacties krijgen :)

mijn hond kijkt ook weleens naar 1 plek in de kamer, soms zie ik dat er een vliegje of ander klein ongewenst instectengastje loopt, en soms zie ik ook helemaal niets.
mijn hond kijkt weleens vaker naar 1 bepaald punt een beetje afwezig en weet niet waarom.

of dat bij jou hond ook het geval is weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel geestig die minnetjes! verschijnen we nog even om te zeggen waarom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gezegd "geesten niet bestaan". Dat is voor sommige geestige personen al genoeg om meteen te minnen, zonder verder te lezen.
het zou best zo kunnen zijn maar ik zelf heb het nog nooit meegemaakt voor meer info de vraag kunnen dieren geesten zien zie1e link
en het is ook op een ander forum besproken zie 2e link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honden hebben nog een sterk ontwikkeld instinct en intuïtie, wat wij als mensen al lang kwijt zijn. Daarom denk ik dat het best mogelijk is dat honden iets paranormaals waarnemen, wat de meesten onder ons niet meer kunnen.

Honden hebben ook een speciaal soort gevoeligheid dat onverklaarbaar is. Zo wachtte vroeger onze hond steeds aan het raam op zijn baas, die een straat verder van de bus stapte. Toen op een dag de bus te laat was, (het baasje ging dus niet op tijd thuis zijn) ging de hond vreemd genoeg ook niet aan het raam staan...

Toegevoegd na 16 uur:
Een waargebeurde film over hoe bijzonder een hond kan zijn is "Hachi" met Richard Gere. Echt een aanrader!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben het wel met je eens, zie dit bij katten ook wel eens.
Maar ook honden kunnen volkomen stil naar iets onzichtbaars staren.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je ed :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt ashtesh :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, als ze nu toch maar eens konden spreken, he, Happylife. :) Dank je voor het +je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn vast vele keren geweest dat de hond niet aan het raam stond terwijl het baasje toch van de bus stapte. Of dat hij wel zat te kijken en het baasje kwam niet. Alleen die vielen niet op, omdat het geen positieve bevestiging is van wat men denkt waar te nemen.
Wij kunnen geen geesten zien, maar dat houd niet in dat ze er niet zijn. Tenminste, als je er in geloofd, en dat doe ik niet! Maar goed, honden zijn hoger sensitief dan ons, net als katten.

Dus kunnen hun geesten zien? Kweennie. Ik zou bijna zeggen van wel. Mijn vorige kat (2000 - 2010) heeft wel eens heel erg raar naar me gedaan, zonder enige goede aanleiding. Mijn zus zei iets over geesten en het was zo creepy, dat ik het bijna zou geloven.

Maar goed, een kat is geen hond en ik heb mijn hond nog nooit raar zien doen.

Ik denk dat het best zou kunnen en dan laten we het geloof van geesten maar even weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben een sterkere neus, ok. Daaruit is nog niet gezegd dat ze dingen kunnen zien die wij niet zien. Dat is net zoiets als zeggen dat ik goed kan auto rijden, want ik kan zo goed koken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hay Widar. Misschien kun je ook wel heel erg goed koken en auto rijden. Dat weet ik niet. Ik ben er niet bij geweest in de auto en je hebt nog nooit voor me gekookt. En als je goed naar mijn antwoord kijkt, dan zie je dat ik het een beetje open laat. Ik geloof niet in geesten, dus in mijn mening kunnen honden geen geesten zien, want er zijn geen geesten.
Maar ik geloof ook niet in God en er zijn een hele hoop mensen die anders zullen beweren. Ik geloof niet in al die dingen, maar wie weet is er wel iets.
Ik ben een persoon die iets moet zien voor ik het geloof. Maar omdat ik mijn hond niet kan vragen of hij geesten ziet en hij niet daarop kan antwoorden, hou ik het er maar op dat het best wel eens zou kunnen. Snappie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat je 't open houdt. Ik bedoel ook alleen dat je hond niet meer hoeft te kunnen zien dan jij, alleen omdat 'ie een beter reukvermogen heeft. Reuk, zicht en andere zintuigen staan in principe los van elkaar. Stel ik kom voor je koken, weet je nog niet hoe ik auto rijdt ;) Snap je?
de zintuigen van een hond (of kat) zijn veel beter dan die van ons.
je hond zal dus best iets waarnemen wat voor ons niet duidelijk is, maar ik zou niet direct aan geesten denken.
het ligt meer voor de hand dat hij een geurspoortje ruikt wat wij niet waar kunnen nemen, of een klein beestje hoort ritselen achter het behang.
12 jaar geleden
zelf ben ik er van overtuigd dat honden meer zien en voelen dan wij dat vaak kunnen, hier eenervaring van mijzelf:
Jaren geleden woonde ik in een flat op de 8e etage, we hadden een hond die bij ons op de kamer sliep, ik werd wakker omdat mijn hond opeens begon te grommen op het moment dat ik mijn ogen open deed liep er een zwart figuur langs mijn bed, mijn hond vloog hard grommend onder het bed en zelf dook ik van angst onder mijn dekens doordat wij op de 8e etage woonde konden het geen schaduwen van buiten zijn. In dat zelfde huis gebeurde het zelfde als wat jij aangeeft dat de hond naar een bepaald punt keek en begon te grommen.
Dieren zien en horen meer dan wijzelf, en wat je niet ziet bestaat niet vind ik kort door de bocht, er zijn bv Snautzers die worden gebruikt om kanker op te sporen in het menselijk lichaam ook dat zien we niet maar eer wij het kunnen aantonen heeft deze hond het al opgespoord.

groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut, ik weet het zeker. Wij hadden altijd twee honden en die konden een tijd lang staren naar een bepaalde plaats. Soms grommen of juist kwispelen, hun blik ging dan tegelijk door de ruimte waar ze waren, alsof ze iets zagen. Beide stopten dan ook weer tegelijk met kijken. Vlak voor de eerste hond ziek werd en overleed was er een verwijdering tussen de twee, die normaal onafscheidelijk waren . Het was al bekend ( 3 maanden ervoor) Dieren gaan alleen op hun gevoel af en hebben daarmee een enorme voorsprong op zaken die de hersenen niet kunnen bevatten. Observeer je huisdier maar eens goed, je zal versteld staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geesten weet ik niet, wat ik wel weet is dat als ik me depressief voel (wat nog wel eens gebeurt) gezien ik nogal wat nare dingen achter de rug heb en dan onhoorbaar lig te janken in bed (zonder geluid) de 3 honden van de buren waar 2 kamers tussen zitten met muren van een meter dik omdat het een boererij is, even fijn mee gaan doen en het is feitelijk onmogelijk dat ze me horen, maar voelen toch dwars door de muren heen, paarden bijvoorbeeld, stoppen voor gevaar voordat de berijder enig idee heeft waardoor het beest ineens stopt bij dreigend gevaar. Ik denk dan ook dat honden zeker wel geesten kunnen zien, maar ook mensen zoals beschreven door de persoon van de 8e etage. Honden zijn ook de perfecte keurmeester bij een eventuele nieuwe relatie, als je trouwe 4 voeter niet enthousiast is, kun je er vergif op innemen dat er iets niet klopt aan die persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je lang genoeg blijft zoeken naar iets in die persoon vind je het vanzelf wel, maar komt dat door de hond?
een hond ziet meer in houding dan wij mensen over het algemeen doen (cold reading) daarom kan een dominante hond met gemak de meest onzekere persoon uitzoeken om te overrulen. dat is een eitje! mijn hond heeft ook een sterke voorkeur voor mensen. alleen weet ik waarom. manier van benaderen van de persoon, en de mood waarin de hond is. overigens heb ik vanaf mijn 6e paard gereden. heb heel wat groene paarden zadelmak gemaakt, aardig wat paardjes en pony's gehad, belachelijk veel km aan buitenritten gereden, wedstrijden gereden zowel regionaal als overijssels al landelijke kampioenschappen, en mijn paarden zijn geen een van allen nog NOOIT gaan staan, terwijl er dus zeker wel gevaar te bespeuren was nu en dan. ik heb wel paarden gehad die zelf werkelijk een gevaar waren omdat niemand hier mee om kon gaan. ook hier kom je met 'cold-reading' en hetgeen je uitstraalt een heel eind (ongeveer van redding slacht, naar eerlijk en betrouwbaar paard met hele mooie prestaties)
Ik geloof dat honden meer kunnen waarnemen dan de meeste mensen.
Zo heb ik ook eens meegemaakt dat de vorige hond van mijn grootouders wat echt een oprechte, lieve, goede schat was, een keer uitviel naar mijn toenmalige vriend, zomaar helemaal uit het niets toen ze hem ontmoette. Iedereen vond het zo ontzettend raar want dat had ze nooit ,never bij iemand gedaan.
Nou bleek die vriend achteraf een bad guy te zijn, met zeer losse handen oa.
Ook nu heeft mijn oma een hondje die regelmatig tegen de stoel van mijn vorig jaar lieve opa gaat kwispelen, krabben met haar voorpootje tegen de voorkant, blaffen, dat wij met z'n allen denken; Wat zie je nou toch hondje?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoelde tegen de stoel van mijn vorig jaar overleden lieve opa.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-Als de mens geesten kan zien; dan kan een hond dat ook. Ik heb er nog nooit geen gezien, en mijn hond ook niet.
-De intelligentie van de natuur (waar wij maar een stofje in zijn), is zo enorm, dat alles maar dan ook werkelijk alles wat je voor onmogelijk houdt, bestaat, kan, of nog zal bestaan.

-Voorlopig komen we toch niet verder dan dat we eerst een beetje meer moeten begrijpen wat een geest eigenlijk is.
-GEEST is de kracht (levenskracht)die het lichaam doet leven. Een onzichtbare kracht (levensvonk) waardoor alle schepselen leven.
-Geest is een onpersoonlijke krachtige energievorm dat geen gevoel of denkvermogen heeft.
-Wanneer de geest of levenskracht het lichaam verlaat, sterft het lichaam dat dan terugkeert naar de aarde, en de levenskracht keert terug naar zijn bron.

-Wat kan de natuur daarmee toveren?
-Hevige emotionele of krachtige concentratie van de geest op het laatste moment dat het 't lichaam verlaat kan wat zwaarder zijn voordat het helemaal in zijn bron wordt opgelost.
-Onderzoekers menen dat onder de juiste omstandigheden (vaak in combinatie met water of vocht) een overblijfsel van deze geconcentreerde energie door een rots of stenen kan worden opgenomen.
-Deze vorm van energie kan worden opgepikt door extra gevoelige personen en in ons geval dus ook door honden (of andere intelligente gevoelige wezens).
-Of dit zo is? (eerst was er niets) ALLES KAN!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niemand weet of geesten bestaan. Als geesten niet bestaan hoeven we het eigenlijk ook niet meer te hebben over ons geestelijk leven, want dan is alles lichamelijk, dus ook onze gedachten en gevoelens.
Honden en katten zien soms dingen die wij niet zien. Mogelijk is het droomcentrum in hun hersenen op dat moment actief. Ze kunnen dan lichtjes zien of wellicht beelden. Als er wel geesten bestaan, wie weet zien ze dan wel iets wat wij niet kunnen zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige honden zijn inderdaad in staat om energieën te voelen. Het hoeft daarbij niet altijd om geesten te gaan, maar het kan wel. Je kunt het merken aan het feit dat ze ergens naar staren of ineens beginnen te blaffen. Mijn hond ziet ze ook. Mijn hond weet alleen niet wat ze ermee moet en kruipt dan gauw bij mij terwijl ze de geest toch nog blijft nakijken.

Honden kunnen zeer gevoelig zijn voor dit soort dingen en zijn inderdaad in staat om geesten te zien of te voelen.
Kijk ook maar naar hulphonden die epilepsie voelen aankomen bij mensen. Is misschien niet een verband, maar het geest wel aan hoe gevoelig honden kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas kunnen honden niet praten..... Maar, misschien omdat ze goede zintuigen hebben zien ze een vliegje? Tis maar net wat je gelooft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze honden kijken, net als in voorgaande antwoorden, vaak naar een bepaalde plek. Het is vaak voorgekomen dat wijzelf daar ook een vreemd 'balletje' donker zagen wat meestal daarna wegschoot.
Ach, mensen kunnen ook de ether zien (die sneeuw die je ook op tv ziet als hij uitvalt, maar dan gewoon in de lucht), dus waarom honden niet net iets meer?
Ik zou het alleen geen geesten noemen maar energie (met het gevaar als hippie versleten te worden :P ) maar dat is misschien slechts een woordkeue